ANUNCI sobre modificació del cartipàs municipal legislatura 2011-2015.
Sección | Administració Local |
Emisor | Ajuntaments |
Rango de Ley | Anunci |
Es fa constar que el 14 de març de 2014 l’Alcaldia ha emès la següent resolució:
DECRET NÚM. D20140001000338. Constituït l’11 de juny de 2011 el consistori municipal l’Alcalde mitjançant Decret D201110001000815 va fixar l’estructura orgànica de la que s’ha dotat la Corporació Municipal per fer front a les tasques de govern municipal.
Una de les accions més rellevants del Pla Estratègic Municipal és la millora de l’Estructura Organitzativa municipal i arrel de la proposta de millora de l’estructura dels professionals de la Corporació cal una adaptació global del cartipàs municipal aprovat per Decret d’alcaldia D20110001000815 de 17 de juny.
Una de les modificacions més significatives és la divisió de l’Àrea de Serveis Personals en dues àrees; la d’Acció Social i la de Ciutadania. Aquesta divisió era del tot necessària atès que l’Àrea de Serveis Personals, amb el pas del temps, ha assumit un gran nombre de departaments i serveis que en els darrers anys han adquirit gran rellevància pel seu abast i contingut. La divisió en dues noves Àrees permetrà optimitzar la gestió dels serveis tant des d’un punt de vista de qualitat del servei com de millora en la gestió dels recursos i del personal adscrit a l’Àrea.
D’altra banda es proposa també la creació de l’Àrea de Seguretat Ciutadana i Convivència que se separa de l’Àrea de Presidència, per assolir les tasques pròpies del departament de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil que compta amb entitat suficient per les tasques encomanades com per ser una Àrea de l’Ajuntament.
Per tal de donar coherència i facilitar les tasques de les diferents àrees de gestió municipal i no haver de tenir en compte dos resolucions municipal és proposa la redacció d’un text refós del Decret aprovat amb les modificacions que ara es plantegen en relació a l’estructura orgànica municipal.
D’acord amb les competències que m’atorga la Llei municipal i de règim local de Catalunya i la Llei de bases de règim local, RESOLC:
PRIMER. Mantenir el nomenament dels tinents d'alcalde, membres de la Junta de Govern Local i per l'ordre que tot seguit es relacionen, dels següents regidors/es:
1r. Tinent d'alcalde: Pascual López Congost
2n. Tinent d'alcalde:Juan José Fernández Martín
3r. Tinent d'alcalde: José Luís Campos Moreno
4t. Tinent d'alcalde: Maria José Figuera Martínez
5è. Tinent d'alcalde: Maria Rosa Viñallonga Antich
Els tinents d'alcalde, com a tals i per l'ordre en que han estat nomenats, substituiran a l'alcalde en els supòsits d'absència, malaltia o impediment que impossibiliti a aquest, l'exercici de les seves atribucions i exerciran les funcions que aquesta Alcaldia els hi confereix conforme a dret.
SEGON.- Organització Municipal: Fixar l’organització municipal mitjançant la creació de les següents àrees i departaments:
Àrea de Presidència:
Gabinet d’Alcaldia
Serveis Jurídics i Administratius
Oficina d’Atenció al Ciutadà
Planificació Organització i Processos
Mitjans de Comunicació
Noves Tecnologies
Contractació i Compres
Recursos Humans
Arxiu Administratiu i Inventari de Béns
Projectes Estratègics
Àrea d’Acció Social:
Serveis Socials i Ciutadania
Polítiques d’Igualtat
Promoció Econòmica
Educació
Joventut
Àrea de Ciutadania:
Participació Ciutadana
Promoció de la Salut Pública
Cultura, Festes i Patrimoni
Esports
Cooperació Internacional
Consum
Promoció del municipi
Àrea de Gestió Econòmica:
Planificació, Gestió i Control del Pressupost
Comptabilitat
Gestió d’Ingressos
Transferències i Subvencions
Tresoreria
Àrea del Territori:
Urbanisme i Protecció del Sòl
Habitatge
Obres Públiques
Medi Ambient i Sostenibilitat
Via Pública
Disciplina Urbanística
Serveis Jurídics i Administratius
Serveis Tècnics
Serveis Municipals
Àrea de Seguretat Ciutadana i Convivència
Policia Local
Protecció Civil
Convivència i Civisme
Les Àrees de Acció Social, de Ciutadania, de Gestió Econòmica, de Territori i de Seguretat Ciutadana i Convivència dependran jeràrquicament de l'Àrea de Presidència i tindran la condició d’òrgans desconcentrats d’aquella, essent els actes dictats per llurs titulars susceptibles de recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que ha dictat l’acte.
Es manté la figura del regidor/a de barri que, sota la direcció de l’Alcaldia, serà el primer referent i el primer contacte de les associacions de veïns i entitats del municipi, per tal que aquests puguin canalitzar i vehicular les seves propostes, suggeriments i queixes.
Els regidors/es de barri seran els responsables polítics del barri, encara que no ostentaran competències resolutives, que corresponen als regidors/es delegats de l’àrea corresponent.
Els objectius d’aquesta figura del regidor/es de barri seran:
- Facilitar la comunicació directa entre l’Ajuntament i els ciutadans
- Promoure i facilitar la participació ciutadana en el municipi i en el barri
- Aproximar l’Ajuntament i les gestions administratives als veïns
- Promoure i fomentar l’associacionisme en el municipi i en el barri
- Facilitar l’accés a la informació municipal
- Promoure la participació de les entitats i associacions del municipi en els organisme de participació de l’Ajuntament
- Donar agilitat i eficàcia als diversos problemes de les entitats i associacions
Es manté el nomenament els regidors/es de barri següents:
- Regidor del barri de Montornès Nord : Juan José Fernández Martín
- Regidor del barri de Montornès Centre: Miguel Angel Bueno Aranda
- Regidor del barri de Can Bosquerons: Pascual López Congost
- Regidor del barri del Telègraf – Casablanca: Pascual López Congost
- Regidora del barri de Can Parera: Maria Teresa Jiménez Fernández
- Regidora del barri de l’Ametller: Maria Teresa Jiménez Fernández
- Regidora del barri de Can Xec: Maria Teresa Jiménez Fernández
- Regidor del barri de La Bòbila: Jordi Delgado Mengual
- Regidora del barri Castell - Can Comas Nou: Maria José Figuera Martínez
- Regidora del barri de Ca l’Espasell – Casc Antic: M. Rosa Viñallonga Antich
- Regidor del barri de Can Coll – Manso Coll: José Luís Campos Moreno
- Regidor del barri de Vinyes Velles - Manso Calders: José Luís Campos Moreno
TERCER.- Mantenir la delegació a la Junta de Govern Local que a més de l’assistència permanent a l’alcalde, ostentarà, a l’empara del que disposa l’article 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, les següents competències per delegació expressa d’aquesta Alcaldia:
a) Les contractacions i concessions de tota classe per una quantia igual o superior a 90.151'82 €, sense que puguin superar el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en cap cas, els 6.010.084'92 €, incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior als quatre anys i l’import acumulat de totes les anualitats no superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del Pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
Seran igualment competència de la Junta de...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba