DECRET 161/2010, de 9 de novembre, de modificació del Decret 96/2008, de 29 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'entitat de dret públic Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Interior, Relacions Institucionals i Participacio
Rango de LeyDecret

DECRET

161/2010, de 9 de novembre, de modificació del Decret 96/2008, de 29 d'abril, pel qual s'aproven els Estatuts de l'entitat de dret públic Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya.

La Decisió 91/396/CEE del Consell de les Comunitats Europees, de 29 de juliol, relativa a la creació d'un número de trucada d'urgència únic europeu, determina l'obligació d'introduir el número telefònic 112 en les respectives xarxes telefòniques dels estats membres de la Unió Europea. D'acord amb la Llei 9/2007, de 30 de juliol, del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya, correspon a la Generalitat la implantació definitiva i la regulació del servei públic d'atenció a les trucades d'urgència.

L'esmentada Llei 9/2007, de 30 de juliol, va preveure la creació d'un centre d'atenció i gestió de les trucades d'urgència, en el qual s'han de rebre i atendre els avisos que es facin al número 112 i des del qual s'han de portar a terme els requeriments d'assistència material que es considerin pertinents als centres directius, els organismes i les entitats competents en cada matèria, com a part essencial del centre integrat i permanent a què fa referència l'article 30 de la Llei 4/2003, de 7 d'abril, d'ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya.

Els Estatuts del Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya, que es va configurar com una entitat de dret públic, es van aprovar pel Decret 96/2008, de 29 d'abril.

Amb la finalitat de donar compliment a les previsions legals esmentades i procedir a determinades adequacions de caire organitzatiu, tot tenint en compte el personal que hi presta serveis, personal laboral però també personal funcionari quan les funcions a realitzar comportin l'exercici de potestats públiques, atesa la criticitat del servei, alhora que s'hi fa referència expressa al paper que han de desenvolupar els agents rurals i la unitat directiva corresponent, aquest Decret té per objecte incorporar els elements necessaris per modificar l'estructura organitzativa en el sentit indicat i per garantir la continuïtat del servei, tot concretant alguns aspectes organitzatius i de personal en els Estatuts de l'entitat de dret públic Centre d'Atenció i Gestió de Trucades d'Urgència 112 Catalunya.

D'acord amb els articles 3 i 21 del Text refós de la Llei 4/1985, de 29 de març, de l'Estatut de l'empresa pública catalana, aprovat pel Decret legislatiu 2/2002,...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR