LLEI 41/1981, de 28 d'octubre, relativa a la cessió de tributs a la Generalitat de Catalunya. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 185, p. 1718, de 16.12.1981).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorCap de L'Estat
Rango de LeyLlei

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

A tots els qui vegin i entenguin la present,

Sapigueu: Que les Corts Generals han aprovat i Jo sanciono la Llei següent:

Article primer "Tributs cedits"

U.

- Amb l'abast i condicions establerts en aquesta Llei se cedeix a la Generalitat el rendiment a Catalunya dels tributs següents:

  1. Impost Extraordinari sobre el Patrimoni de les Persones Físiques.

  2. Impost General sobre Successions.

  3. Impost sobre Transmissions Patrimonials.

  4. Impost sobre el Luxe, únicament quant als següents fets imponibles. Adquisicions en règim general dels articles que s'esmenten a continuació: -Vehicles de tracció mecànica (article 16 del text refós de la Llei de l'Impost sobre el Luxe). -Avions de turisme i embarcacions d'esbarjo (article 18 de l'esmentat text refós). -Joieria, argenteria i rellotgeria (apartats a) i c) de l'article 20 de l'esmentat text refós). -Antiguitats (article 21 de l'esmentat text refós). -Escultures, pintures i gravats originals (apartat c) de l'article 23 de l'esmentat text refós). -Articles del fumador (apartat a) de l'article 28 de l'esmentat text refós). Dos.

- L'eventual supressió o modificació d'algun dels susdits impostos implicarà l'extinció o modificació de la cessió.

Article segon "Rendiment que se cedeix"

U.

- S'entén per rendiment cedit dels tributs que s'assenyalen a l'article anterior el que resulti de deduir de la recaptació líquida derivada dels deutes tributaris corresponents als diferents fets imposables, l'import de les participacions concedides per la llei a les Hisendes Locals i, en l'impost sobre el Luxe, a més, l'import de la desgravació fiscal a l'exportació. Dos.

- Les esmentades participacions a favor de les Hisendes Locals en els tributs el rendiment dels quals se cedeix, hauran d'ingressar al Fons Nacional de Cooperació Municipal.

Article tercer "Normativa aplicable als tributs cedits"

U.

- Els tributs, el rendiment dels quals a Catalunya se cedeix a la Generalitat, es regiran per la Llei General Tributària, els convenis internacionals per evitar la doble imposició, la llei pròpia de cada tribut, els Reglaments generals dictats en desplegament de la Llei General Tributària i de les lleis pròpies de cada tribut i les altres disposicions de caràcter general, reglamentàries o interpretatives, dictades per l'Administració de l'Estat. Dos.

- La normativa que dicti la Generalitat de Catalunya en relació amb les matèries la competència de les quals li correspongui d'acord amb l'Estatut d'Autonomia i que sigui susceptible de tenir, per via indirecta, efectes fiscals, no produirà aquests efectes en allò en què el règim tributari que configuri no s'ajusti al que estableixen les normes estatals.

Article quart "Punts de connexió en l'Impost Extraordinari

sobre el Patrimoni de les Persones Físiques" U.

- Es considera produït a Catalunya el rendiment de l'Impost Extraordinari sobre el Patrimoni de les Persones Físiques que correspongui als subjectes passius que tinguin la residència habitual a Catalunya. Dos.

- En el supòsit que els subjectes passius els béns i drets dels quals fossin objecte d'acumulació segons el que preveu l'article 4 de la Llei 50/1977, tinguessin residències diferents, el rendiment s'entendrà produït a Catalunya quan el marit, pare, o, en defecte seu, la mare o el tutor tingués la residència habitual en territori de Catalunya.

Article cinquè "Punts de connexió en la imposició sobre

successions i donacions" U.

- Es considera produït a Catalunya:

  1. El rendiment de l'impost General sobre Successions quan el causant tingui la residència habitual a Catalunya.

  2. El rendiment de l'impost que grava les donacions de béns immobles quan aquests radiquin en territori de Catalunya; i el del que grava les dels altres béns i drets, quan el donatari tingui la residència habitual a Catalunya. Dos.

- El gravamen complementari sobre les adquisicions lucratives superiors a deu milions de pessetes serà exigible per l'una o l'altra Administració d'acord amb les normes precedents.

Article sisè "Punts de connexió en l'Impost sobre

Transmissions Patrimonials" Es considera produït a Catalunya el rendiment dels Impostos sobre Transmissions Patrimonials en els casos següents: Primer.

- En les transmissions oneroses de béns immobles i en la constitució i cessió onerosa de drets de tota mena, àdhuc de garantia, que hi recaiguin, quan radiquin en territori de Catalunya. Segon.

- En les transmissions oneroses de béns mobles, semovents i crèdits, així com en la constitució i cessió onerosa de drets sobre aquests, quan l'adquirent, essent persona física, tingui la residència habitual en el territori de Catalunya, i essent persona jurídica hi tingui el domicili fiscal. Malgrat això que precedeix, s'estableixen les dues reserves següents:

  1. En la transmissió d'accions, drets de subscripció, participacions socials, obligacions i títols anàlegs, es tindrà en compte el lloc de formalització de l'operació.

  2. En la constitució d'hipoteca mobiliària o penyora sense desplaçament es prendrà en consideració el territori on s'inscrigui la garantia. Tercer.

- En la constitució de préstecs, fiances, arrendaments no immobiliaris i pensions, quan al prestatari, arrendatari, fiançat o pensionista, essent persona física, tingui la residència habitual al territori de Catalunya, o, essent persona jurídica, hi tingui el domicili fiscal. Tanmateix, quan es tracti de préstecs amb garantia real, el rendiment s'entén produït en el territori on radiquin els immobles hipotecats o siguin inscrivibles les corresponents hipoteques mobiliàries o garanties sense desplaçament. Si un mateix préstec estigués garantit amb hipoteca sobre immobles sitis a més d'un territori, o bé amb hipoteca immobiliària o penyora sense desplaçament inscrivible en diversos territoris, el rendiment correspondrà a cada Administració en proporció amb les responsabilitats que cobreixin els béns de cada territori objecte de garantia i, en absència d'aquesta especificació expressa a l'escriptura, en proporció amb els valors comprovats dels béns. Quart.

- En les concessions administratives de béns, quan aquests radiquin en el territori de Catalunya, i en les d'explotació de serveis, quan el concessionari tingui la residència habitual o el domicili fiscal a l'esmentat territori, segons que es tracti de persones físiques o jurídiques. Cinquè.

- En el supòsit de constitució de societats i en el de fusió amb extinció de les societats integrades i creació de nova societat, quan el domicili social de l'Ens novament creat radiqui a Catalunya. Sisè.

- En els supòsits d'augment i disminució del capital, fusió per absorció, transformació i dissolució de societats, quan la societat transformada, modificada, absorbida o dissolta tingui el domicili fiscal al territori de Catalunya.

Article setè "Punts de connexió en l'Impost sobre el Luxe"

Es considerarà produït a Catalunya el rendiment dels conceptes cedits de l'Impost sobre el Luxe en els casos següents: Primer.

- Les adquisicions de vehicles nous o usats, avions de turisme i embarcacions de lleure, enumerats al títol III del text refós de l'esmentat impost, quan l'adquirent tingui la residència habitual a Catalunya. Segon.

- Les restants adquisicions quan el subjecte passiu substitut del contribuent realitzi la venda a Catalunya, llevat que el producte venut sigui posat a disposició del comprador des d'un establiment permanent, en el qual cas el lliurament s'entendrà efectuat a l'esmentat establiment. Tercer.

- Les importacions de béns per a ús i consum propi i particular de l'importador la residència habitual del qual sigui a Catalunya, sens perjudici que l'impost es liquidi a la Duana. Quart.

- Els supòsits de tinença i gaudi d'embarcacions i aeronaus els subjectes passius dels quals tinguin la residència habitual a Catalunya.

Article vuitè "Punts de connexió en la taxa estatal sobre

jocs de sort, envit o atzar" Es considera produït a Catalunya el rendiment de la taxa estatal sobre els jocs de sort, envit o atzar quan el fet imposable es realitzi en el territori de Catalunya.

Article novè "Residència habitual"

S'entén que les persones físiques tenen llur residència habitual a Catalunya quan romanen al seu territori més de cent vuitanta-tres dies durant l'any natural. A aquests efectes, no es tindran en compte les absències del susdit territori quan, per les circumstàncies en les quals es realitizin, se'n pugui induir que no tindran una durada superior a tres anys.

Article desè "Domini fiscal de les persones jurídiques"

S'entén que les persones jurídiques tenen llur domini fiscal a Catalunya quan hi tenen llur domicili social i hi està efectivament centralitzada llur gestió administrativa i la direcció de llurs negocis.

Article onzè "Titularitat de les competències"

U.

- La titularitat de les competències de gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió dels tributs el rendiment dels quals se cedeix a la Generalitat correspon a l'Estat. Dos.

- La Inspecció General del Ministerio de Hacienda realitzarà anualment una inspecció dels serveis i retrà informació sobre la manera i l'eficàcia en el desenvolupament de les diverses competències assumides per delegació per la Generalitat respecte als tributs el rendiment dels quals se cedeix. L'esmentat informe s'unirà a la documentació dels Pressupostos Generals de l'Estat.

Article dotzè "Delegació de competències"

U.

- La Generalitat es farà càrrec, per delegació de l'Estat, de la gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió dels Impostos Extraordinaris sobre el Patrimoni de les Persones Físiques, sobre Successions, Transmissions Patrimonials, Luxe, quan s'acrediti a la destinació, i la taxa estatal sobre els jocs de sort, envit o atzar, en els termes previstos en la present llei. Dos.

- Les declaracions relatives a l'Impost Extraordinari sobre el Patrimoni es presentaran conjuntament amb l'impost sobre la Renda de les Persones Físiques. L'Administració Central i la Generalitat acordaran el que sigui procedent per a la tramitació més eficaç dels expedients en l'àmbit de llurs respectives competències. Tres.

- Sens perjudici del que disposa l'apartat u anterior, els Servicios de Inspección de Tributos del Estado podran incoar les oportunes actes d'investigació i comprovació per a l'Impost Extraordinari sobre el Patrimoni en ocasió de les actuacions inspectores que efectuïn en relació amb l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques. La instrucció i resolució dels expedients administratius conseqüència de les actes anteriors correspondrà a les Oficines competents de la Generalitat. Quatre.

- En relació amb l'Impost Extraordinari sobre el Patrimoni, l'Administració tributària de l'Estat i la Generalitat col·laboraran facilitant-se mitjans personals, coadjuvant en la inspecció i intercanviant tota la informació que derivi de les declaracions, censos i actuacions efectuats per la Inspecció.

Article tretzè "Abast de la delegació de competència en

relació amb la gestió i liquidació" U.

- En relació amb la gestió i liquidació dels impostos sobre Successions, Transmissions Patrimonials i Luxe quan s'acrediti en la destinació, i de la taxa estatal sobre els jocs de sort, envit o atzar correspon a la Generalitat:

  1. La incoació dels expedients de comprovació de valors, utilitzant els mateixos criteris que l'Estat.

  2. La realització dels actes de tràmit i de liquidació.

  3. La qualificació de les infraccions i la imposició de sancions tributàries.

  4. La publicitat i informació al públic de les obligacions tributàries i llur forma de compliment, i

  5. En general, les altres tasques necessàries per a la gestió dels tributs. Dos.

    - No són objecte de delegació les competències següents:

  6. La resolució de les consultes vinculants.

  7. La condonació graciable de les sancions tributàries.

  8. Els acords de concessió de beneficis tributaris en els casos d'associacions, agrupacions i unions temporals d'empreses i de fusió d'empreses.

  9. La concessió d'exempcions en l'Impost sobre el Luxe, relatives a les adquisicions de vehicles de tracció mecànica condicionades per llurs normes reguladores a terminis de carència o limitacions quant al nombre de vehicles que els beneficis fiscals afectin, i

  10. La confecció dels efectes estancats que s'utilitzin per a la gestió dels tributs cedits.

Article catorzè "Abast de la delegació de competència en

relació amb la recaptació dels tributs cedits" U.

- L'actual Servicio de Recaudación de Tributos del Estado en Catalunya, encomanat a les Diputacions Provincials de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona, segons els preceptes de la Llei d'11 d'abril de 1942, passarà a dependre de manera directa de la Generalitat de Catalunya, que podrà estructurar-lo territorialment en la forma que consideri oportuna. Dos.

- Correspondrà a la Generalitat la recaptació:

  1. En els seus dos períodes, dels Impostos sobre Successions, Transmissions Patrimonials i Luxe, quan s'acrediti en la destinació, i la taxa estatal sobre els jocs d'atzar;

  2. En període voluntari, les liquidacions de l'Impost Extraordinari sobre el Patrimoni practicades per la Generalitat, i en període executiu, tots els dèbits per aquest impost;

  3. En els seus dos períodes, de les Contribucions Territorials Rústica i Urbana i de les Llicències Fiscals, i

  4. En els seus dos períodes, dels altres impostos estatals, no cedits, en els casos a què es refereix l'article 15 d'aquesta llei. Tres.

- Les funcions atribuïdes a l'Estatut Orgànic de la Funció Recaptatòria i del Personal Recaptador, al Ministro de Hacienda, Director General de Tesoro, Delegado de Hacienda i Tesoreros de Hacienda, en els articles 12 a 16, seran exercits, quant a les Zones de Recaptació de la Generalitat i als impostos de Successions, Transmissions Patrimonials i Luxe, quan s'acrediti en el lloc de destinació, i la taxa estatal sobre els jocs d'atzar, pels Òrgans corresponents d'aquesta. El servei que se cedeix desenvoluparà la seva comesa amb obligada submissió a l'Estatut Orgànic de la Funció Recaptadora i del Personal Recaptador, Decret 3286/1969, de 19 de desembre, sense que l'Estat percebi cap participació en els recàrrecs de constrenyiment sobre les quotes dels tributs el rendiment dels quals correspongui a la Generalitat, que aquesta percebrà íntegrament. Pel que fa a ajornament i fraccionament de pagament dels tributs cedits, correspondrà a la Generalitat de Catalunya la competència per resoldre, d'acord amb la normativa de l'Estat.

Article quinzè "Recaptació de valors estatals"

El Ministerio de Hacienda podrà concertar amb la Generalitat de Catalunya, si ho considera convenient, la recaptació dels impostos no cedits a l'entrada en vigor d'aquesta llei o d'aquells altres de nova implantació. Per als impostos no cedits a la Generalitat subsistirà la competència del Ministerio de Hacienda en el que pertoca a l'adjudicació d'immobles a l'estat, aprovació d'expedients de crèdits incobrables, tramitació de terceries de domini i millor dret, perjudicis de valors i remoció d'obstacles i regulació del procés recaptatori, en la forma que s'estableix al Reglament de Recaptació i Comptabilitat. El Servei Recaptatori de la Generalitat resoldrà els recursos administratius amb motiu de la gestió recaptatòria, els de queixa, expedients de perjudici de valors, resolució sobre denúncies i remoció d'obstacles, amb alçada davant les autoritats del Ministerio de Hacienda. Per garantir aquesta gestió, així com les preferències recaptatòries de l'Estat, caldrà convenir les garanties que, com a fiança, es considerin oportunes.

Article setzè "Abast de la delegació de competències en

relació amb la Inspecció" U.

- Respecte als impostos de Successions, Transmissions Patrimonials i Luxe, quan s'acrediti en el lloc de destinació, i la taxa estatal sobre els jocs de sort, envit o atzar, corresponent a la Generalitat les funcions previstes a l'article 140 de la Llei General Tributària, aplica les normes legals i reglamentàries que regulen les actuacions inspectores de l'Estat en matèria tributària i seguint els plans d'actuació inspectora que hauran d'ésser elaborats conjuntament per totes dues Administracions, i de l'execució dels quals la Generalitat retrà compte anualment al Ministerio de Hacienda. Dos.

- Si la Inspecció Tributària de l'Estat o de la Generalitat coneixia, en ocasió de les seves actuacions comprovadores i investigadores, fets amb transcendència tributària per a l'altra Administració, ho comunicarà a aquesta en la forma que es determinarà reglamentàriament. Tres.

- Les actuacions comprovadores i investigadores en matèria tributària de la Generalitat, fora del territori de Catalunya, seran realitzades per la Inspección Tributaria del Estado, a requeriment de la Generalitat, de conformitat amb els plans de col·laboració que s'establiran a aquest efecte.

Article dissetè "Abast de la delegació de competències en

relació amb la revisió en via administrativa" U.

- En relació amb la revisió en via administrativa dels actes relatius als Impostos de Successions, Transmissions Patrimonials i Luxe, quan s'acrediti al lloc de destinació, i amb la taxa estatal sobre els jocs de sort, envit o atzar, la Generalitat serà competent per:

  1. Resoldre els recursos de reposició.

  2. Declarar la nul·litat de ple dret, previ dictamen del Consell d'Estat.

  3. Resoldre els expedients de frau de llei.

  4. Declarar la lesivitat dels seus propis actes declaratius de drets i impugnar-los en via contenciosa administrativa, segons preveu l'article 159 de la Llei General Tributària. Dos.

    - La Generalitat gaudirà de legitimació per recórrer:

  5. Davant els Tribunals Econòmico-administratius, contra els actes de gestió tributària propis, pel corresponent òrgan de fiscalització interna.

  6. En alçada ordinària, contra les resolucions estimatòries dels Tribunals Econòmico-administratius Provincials. Tres.

    - No són objecte de delegació les competències següents:

  7. La revisió d'actes de gestió tributària, als quals es refereix l'article 154 de la Llei General Tributària.

  8. El coneixement de les reclamacions econòmico-administratives interposades contra els actes de gestió tributària emanats de la Generalitat, tant si s'hi susciten qüestions de fet com de dret.

Article divuitè "Intervenció, comptabilitat i

fiscalització" U.

- Tots els actes, documents i expedients relatius als Impostos sobre Successions, Transmissions Patrimonials i Luxe, quan s'acrediti al lloc de destinació, i la taxa estatal sobre els jocs d'atzar, dels quals derivin drets i obligacions de contingut econòmic, seran intervinguts i comptabilitzats per la Generalitat d'acord amb els principis generals de la Llei General Pressupostària. Dos.

- Dels resultats obtinguts en la gestió, liquidació i recaptació dels esmentats tributs es retrà anualment a la Intervenció General de la Administración del Estado un "Compte de gestió de tributs cedits", adaptat a les disposicions que sobre liquidació dels pressupostos conté la Llei General Pressupostària i, si s'escau, les modificacions que s'hi puguin introduir. L'estructura d'aquest compte serà determinada pel Ministerio de Hacienda, a proposta de la Intervenció General de la Administración del Estado, i haurà de contenir respecte a cadascun dels conceptes tributaris cedits l'import de les liquidacions contretes, la recaptació obtinguda, el que resti pendent de cobrament a la fi de cada període i l'import dels beneficis fiscals que els afectin. La Intervención General de la Administración del Estado unirà l'esmentat "Compte de gestió de tributs cedits" al Compte General de l'Estat de cada exercici.

Article dinovè "Col·laboració entre ambdues

Administracions" U.

- Les Administracions de l'Estat i de la Comunitat Autònoma de Catalunya, entre elles i amb les de les altres Comunitats Autònomes, col·laboraran en tots els ordres de gestió, inspecció i revisió dels tributs. Dos.

- Particularment, totes dues Administracions:

  1. Es facilitaran tota la informació que se sol·licitin mútuament i, a través de llurs Centres de Procés de Dades, s'establirà, a tal efecte, la intercomunicació tècnica que caldrà, i s'elaborarà anualment un pla conjunt i coordinat d'informàtica fiscal.

  2. En relació amb l'Impost sobre Successions i amb la finalitat de determinar la quantia total de les porcions hereditàries i llegats, i també quant a l'Impost sobre Transmissions Patrimonials, l'Estat i la Generalitat es prestaran recíprocament, de la manera que es determinarà reglamentària, els auxilis que se sol·licitin als efectes de llurs respectives comeses i les dades i antecedents que es reclamin.

  3. Els Serveis d'Inspecció prepararan Plans d'Inspecció conjunta, en relació amb els tributs cedits, sobre objectius, sectors i procediments selectius coordinats, així com sobre contribuents que hagin canviat de domicili fiscal. Tres.

- Per al millor compliment del que es disposa en els números anteriors, totes dues Administracions crearan, amb caràcter permanent, a l'altra, Oficines executives de col·laboració, coordinació i enllaç. Quatre.

- Les autoritats, oficines o dependències de qualsevol ordre de les Administracions tributàries de l'Estat i de la Generalitat no admetran per a cap finalitat diferent de la seva liquidació cap document subjecte als tributs que l'una o l'altra hagin de percebre, sense que hom acrediti el pagament del deute tributari liquidat o sense que consti acreditada l'exempció, si s'escau, per l'oficina a què correspongui, i es donaran compte immediatament d'aquestes incidències.

Article vintè "Gestió per part de la Generalitat dels

Impostos de Successions. Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentals" La gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels Impostos de Successions, Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentals els rendiments a Catalunya dels quals correspongui a l'Estat, seran realitzats per la Generalitat per delegació d'aquell. Tanmateix, la delegació anterior no s'estendrà a l'Impost sobre Actes Jurídics Documentats quan aquest impost es recapti mitjançant efectes timbrats.

Article vint-i-unè. "Els conflictes d'atribucions"

U.

- Els conflictes d'atribucions en relació amb la determinació de la residència habitual o el domicili fiscal es resoldran de la manera següent:

  1. En cas que la controvèrsia es produeixi entre les Administracions de l'Estat i de la Generalitat, serà resolta per la Junta Arbitral que es regula a l'article vint-i-cinquè, u.

  2. Si aquests conflictes es produeixen entre l'Administració de la Generalitat i la d'una altra o d'altres Comunitats Autònomes, àdhuc quan hi intervingui també l'Administració de l'Estat, seran resolts per la Junta Arbitral Especial que es regula a l'article vint-i-cinquè, dos.

  3. Si en el conflicte intervenia l'Administració d'algun dels territoris forals, tindrà la competència de resoldre'l la Junta Arbitral regulada en el corresponent concert o conveni econòmic, en la composició del qual, únicament a aquest efecte, un representant de l'Administració de l'Estat serà substituït per un altre de designat pel Consell Executiu o Govern de la Generalitat. Dos.

    - Quan se susciti el conflicte de competències, les Administracions afectades s'abstindran de qualsevol actuació que no sigui la interrupció de la prescripció, que es tramitarà pel procediment que s'estableixi reglamentàriament. No obstant això dit suara, quan qualsevol de les Administracions afectades hagi practicat liquidacions definitives, tindran plens efectes davant qualsevol de les Administracions interessades, sens perjudici de la possibilitat de practicar la revisió d'ofici de l'article cent cinquanta-quatre de la Llei General Tributària. Tres.

    - Els acords de les Juntes Arbitrals tindran caràcter executiu i no són impugnables, salvant la via contenciosa administrativa, ni per part de les Administracions en conflicte, ni per part dels contribuents.

    Article vint-i-dosè. "Delicte fiscal"

    U.

    - Respecte als tributs cedits per la present llei, serà l'autoritat competent de la Generalitat la que, previ informe de la seva Inspecció de Tributs i aquells altres informes que fossin preceptius, entre els quals, inexcusablement, i en tot cas, ha de figurar informe en dret, ha de posar en coneixement del Ministeri Fiscal els fets que consideri constitutius de delictes fiscals, una volta hauran adquirit fermesa les actuacions administratives, segons el que disposa el Codi Penal. Dos.

    - Totes dues Administracions es comunicaran mútuament, als efectes oportuns, els fets amb transcendència per a llur tipificació com a possibles delictes fiscals, i dels quals tinguin coneixement a conseqüència de l'exercici de llurs respectives competències en matèria tributària.

    Article vint-i-tresè. "Elusió fiscal per mitjà de societat"

    Als efectes de l'aplicació de les normes contingudes als paràgrafs primer i segon de l'article 40 de la Llei 50/1977, de 14 de novembre, la Generalitat és competent per a la pràctica de les liquidacions quan els béns radiquin al territori de Catalunya.

    Article vint-i-quatrè. "Secret bancari i col·laboració en la

    gestió tributària" U.

    - La investigació tributària dels comptes i operacions actives i passives dels Bancs, Caixes d'Estalvi, Cooperatives de Crèdit i de totes aquelles persones físiques o jurídiques que es dediquin al tràfic bancari o creditici, es farà mirant a la gestió dels Impostos sobre Successions, Transmissions Patrimonials i Luxe, quan s'acrediti en destinació, i de la taxa estatal sobre els jocs de sort, envit o atzar, prèvia autorització de l'autoritat competent de la Generalitat. Dos.

    - Les actuacions pertinents es duran a terme conforme amb les normes contingudes a la Llei 50/1977, citada suara, i a les disposicions que la despleguen, sens perjudici del compliment estricte del deure de col·laboració establert a l'article dinou d'aquesta Llei. Tres.

    - En relació amb les actuacions que, en aquest sentit, hagi de practicar la Inspecció Tributària de la Generalitat fora de Catalunya, hom haurà de procedir d'acord amb el que es preveu a l'article setzè, tres, anterior.

    Article vint-i-cinquè. "Junta Arbitral"

    U.

    - La Junta Arbitral a què es refereix l'article vint-i-unè, u, a), serà presidida pel Magistrat del Tribunal Suprem, designat per a un terme de cinc anys pel President del dit Tribunal, a proposta del Consejo General del Poder Judicial. Seran Vocals d'aquesta Junta:

  4. Un representant de la Dirección General de lo Contencioso del Estado.

  5. Un representant de la Inspección Central del Ministerio de Hacienda.

  6. Un representant de la Dirección General de Tributos, que actuarà com a Secretari.

  7. Tres representants de la Comunitat Autònoma designats pel Consell Executiu o Govern de la Generalitat. Dos.

    - La Junta Arbitral Especial a què es refereix l'article vint-i-unè, u, b), serà presidida per un representant de l'Administració tributària de l'Estat, designat pel Ministro de Hacienda, i seran vocals d'aquesta Junta dos representants de cadascuna de les Comunitats Autònomes en conflicte, designats pel corresponent Govern de la Comunitat Autònoma. Tres.

    - En tot allò que pertoqui al funcionament, convocatòria, reunions i règim d'adopció d'acords de les Juntes Arbitrals, caldrà atenir-se al que disposa la Llei de Procediment Administratiu, capítol II, títol primer, sobre òrgans col·legiats.

    Article vint-i-sisè. "Comissió Coordinadora"

    U.

    - Es constitueix una Comissió Coordinadora, la composició de la qual serà la següent:

  8. Quatre representants de l'Administració de l'Estat, designats pel Ministerio de Hacienda.

  9. Quatre representants de la Comunitat Autònoma, designats pel Govern de la Generalitat. Dos.

    - Les competències d'aquesta Comissió mixta paritària són:

  10. Fer els estudis que considerin escaients per a una articulació funcional i estructural adequada del règim autonòmic amb el marc fiscal estatal.

  11. Facilitar a les Administracions competents criteris d'actuació uniforme, plans i programes d'informàtica.

  12. Examinar els supòsits o qüestions que s'hagin plantejat en matèria d'inspecció entre l'Administració de l'Estat i de la Comunitat Autònoma.

  13. Emetre els informes que siguin sol·licitats pel Ministerio de Hacienda, el Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya i les Juntes Arbitrals.

  14. Unificar els criteris de valoració a efectes tributaris.

  15. Qualssevulla altres que es considerin convenients.

    Disposicions transitòries

    Primera En el moment en què entrarà en vigor la present Llei, la Generalitat se subrogarà, en els termes que s'hi preveuen, en tots els drets i obligacions, en matèria tributària, de la Hisenda Pública estatal en relació amb la gestió, recaptació, inspecció, liquidació i revisió dels impostos detallats a les lletres a), b), c) i d) de l'article primer d'aquesta Llei.

    Segona El rendiment de la taxa estatal sobre els jocs d'atzar s'anirà cedint a la Generalitat de Catalunya a mesura que hom hi transfereixi les competències de l'Estat a què està afecte l'esmentat rendiment.

    Tercera Mentre no s'haurà procedit, a instàncies de la Generalitat, a les transferències dels Serveis adscrits als tributs cedits, l'Administració de l'Estat executarà, en representació de la Generalitat, les funcions corresponents.

    Quarta Les competències de gestió i inspecció de les Contribucions Territorials Rústica i Pecuària i Urbana que actualment correspon a l'Estat, l'Estat les desenvoluparà en col·laboració amb les Corporacions Locals, a través dels Consorcis per a la gestió i inspecció de les Contribucions Territorials, en el Consell de Direcció dels quals la Generalitat tindrà dos representants en substitució dels del Ministerio de Obras Públicas y Urbanismo i del Ministerio de Agricultura y Pesca. En la gestió i inspecció de les llicències fiscals dels impostos industrials i sobre els Rendiments del Treball Personal, que actualment correspon a l'Estat, la Generalitat i els Ajuntaments de Catalunya col·laboraran en la comprovació i investigació dels impostos esmentats amb mitjans materials i personals de la manera que es determinarà reglamentàriament.

    Disposicions addicionals Primera U.

    - Per a la quantificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que els corresponguin, tindran plena validesa els antecedents que constin sobre el particular a la Hisenda Pública estatal amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present Llei. Dos.

    - D'ara endavant hi haurà un fitxer o registre comú dels subjectes passius en què concorrin les circumstàncies de reincidència i reiteració, el manteniment, conservació i posada al dia del qual anirà a càrrec de les oficines permanents executives a què es refereix l'article dinovè, tres, d'aquesta Llei.

    Segona U.

    - D'acord amb el que es preveu a la disposició addicional sisena, punt u, de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, quan s'aprovarà l'Impost sobre el Patrimoni Net i l'Impost sobre Successions i Donacions, s'entendrà cedit a la Generalitat, amb l'abast i condicions fixats en aquesta Llei, el rendiment a Catalunya de les corresponents figures impositives. Dos.

    - Es regularà, per mitjà de Llei especial tramitada pel mateix procediment que la present, la cessió del rendiment a Catalunya que correspongui a l'Impost sobre el Valor Afegit en la seva fase de gravamen sobre les vendes a la menuda o a d'altres impostos sobre la venda en la mateixa fase, quan s'estableixin les dites figures impositives.

    Tercera El Banco de España realitzarà gratuïtament el servei de tresoreria de la Generalitat de Catalunya. Els altres serveis financers que el Banco de España pugui prestar a la Generalitat es regularan mitjançant convenis especials entre totes dues institucions. La prestació dels diversos serveis mencionats no podrà implicar la concessió de crèdit o bestretes del Banco de España a la Generalitat, que només podran atorgar-se per Llei. La Generalitat de Catalunya podrà disposar de bestretes del Tresor a compte dels recursos que haurà de percebre a través dels Pressupostos Generals de l'Estat, per a cobertura dels seus desfasaments transitoris de tresoreria a conseqüència de les diferències de venciment dels pagaments i ingressos derivats de l'execució del seu pressupost. Aquestes bestretes hauran d'ésser reembossades dins de l'exercici econòmic corresponent.

    Quarta En l'aplicació de la present Llei caldrà atenir-se, si s'escau, al que es preveu a l'article cent cinquanta-cinquè de la Constitució.

    Disposicions finals

    Primera Queden derogats el número dos de l'article nou i el número dos de l'article desè del text refós de la Llei de l'Impost sobre el Luxe.

    Segona Aquesta Llei entrarà en vigor el dia 1 de gener de l'exercici següent al de la seva aprovació per les Corts Generals.

    Per tant,

    Mano a tots els espanyols, particulars i autoritats, que compleixin i facin complir aquesta Llei.

    Palau de la Zarzuela, Madrid, 28 d'octubre de 1981.

    JUAN CARLOS R.

    El Presidente del Gobierno, Leopoldo Calvo-Sotelo y Bustelo.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR