RESOLUCIÓ de 28 de novembre de 1996, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona per als anys 1997-1999.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme
Rango de LeyResolució

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, presentat per les parts negociadores en data 17 de setembre de 1996, i de conformitat amb el que disposa l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan de govern competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona al Registre de convenis d'aquesta Delegació Territorial de Treball de Barcelona.

-2 Disposar-ne la publicació al DOGC.

Barcelona, 28 de novembre de 1996

José Antonio Gómez Cid Delegat territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD de condicions de treball del personal funcionari de l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona per als anys 1997-1999

Capítol 1 Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

-1 El present Acord serà d'aplicació als funcionaris de carrera i interins de l'Organisme Autònom Local de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona (d'ara endavant, OALGT) integrats en la seva pròpia plantilla i ocupant plaça definida en la relació de llocs de treball.

-2 Se n'exclouen expressament:

  1. El personal laboral al servei de l'OALGT.

  2. Els funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.

  3. El personal eventual de confiança o assessorament especial.

  4. El personal funcionari de caràcter directiu que desenvolupi llocs de treball d'especial responsabilitat amb nivell 30, adscrit pel procediment de lliure designació, mentre desenvolupi les funcions o els llocs de treball de referència.

  5. Els funcionaris d'altres Administracions en situació de comissió de serveis a l'OALGT, llevat d'aquelles excepcions que es determinin reglamentàriament.

  6. Els funcionaris de l'OALGT en comissió de serveis en altres Administracions.

  7. Els funcionaris de la Diputació que prestin serveis en l'OALGT, llevat d'aquelles excepcions que es determinin reglamentàriament.

Article 2

Àmbit temporal

-1 La vigència d'aquest Acord s'estén des del dia 1 de gener de 1997 fins al 31 de desembre de 1999, exceptuant aquells articles en els quals s'especifiqui una data de vigència diferent.

-2 Aquest Acord quedarà prorrogat tàcitament per un any, amb excepció del règim retributiu, llevat de denúncia expressa d'una de les parts, que efectuarà per escrit la part denunciant a l'altra, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, i amb una antelació mínima de 3 mesos a la data de la finalització de la vigència de l'Acord.

Article 3

Vinculació

-1 Les condicions pactades formen un tot únic i indivisible i, a efectes de la seva aplicació, seran considerades globalment en còmput anyal. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Acord no poden ser considerades aïlladament.

-2 Al personal funcionari de l'OALGT se li aplicarà la normativa sobre funció pública i d'altres disposicions de caràcter general i particular. Amb caràcter supletori, les normes contingudes en el present Acord, les quals regulen les relacions entre l'OALGT i els funcionaris assenyalats a l'article 1.1.

Article 4

Clàusules de garantia. Garanties, drets i obligacions de la junta de personal i seccions sindicals

-1 Els funcionaris afectats per aquest Acord no podran disposar vàlidament, abans o després de la seva adquisició, dels drets que tinguin reconeguts per disposicions legals d'aplicació necessària a la funció pública.

-2 Es respectaran, a títol estrictament individual, aquelles situacions que, considerades en el seu conjunt i amb còmput anual, excedeixin a les establertes en el present Acord. Qualsevol acord posterior més favorable prevaldrà sobre els que aquí s'estableixin, sempre que no vulnerin la legalitat vigent.

-3 La junta de personal i les seccions sindicals que puguin constituir-se tindran totes les garanties, els drets i les obligacions establertes en la legislació que sigui d'aplicació i, especialment, en la Llei d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques (d'ara endavant, LOR) i la Llei orgànica de llibertat sindical.

Article 5

Publicitat Independentment de la seva publicació preceptiva al DOGC, la publicitat d'aquest Acord s'efectuarà amb la impressió d'un exemplar per a cada treballador, al qual li serà tramès.

Capítol 2 CPS

Article 6

En el termini d'1 mes des de l'aprovació definitiva d'aquest Acord, es constituirà una Comissió paritària de seguiment (CPS), integrada pels representants que integren la Comissió mixta negociadora del present Acord, i els representants que l'OALGT designi.

Article 7

L'actuació de la representació sindical a la CPS serà supervisada pe la junta de personal de l'OALGT.

Article 8

Les funcions de la CPS seran: establir el calendari de negociació d'un nou Acord i l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i la conciliació en els conflictes o discrepàncies sobre aquest i el posterior desplegament dels pactes que figuren al present Acord.

Article 9

Les normes de funcionament de la CPS s'establiran de mutu acord.

Capítol 3 Jornada i horaris

Article 10

La jornada de treball

-1 S'estableix una jornada continuada de treball, amb dedicació setmanal de 35 hores, distribuïdes de dilluns a divendres, de 8 a 15 hores.

-2 Els funcionaris gaudiran d'una pausa de 30 minuts diaris, computables com de treball efectiu, en els horaris i torns que, de comú acord, pactin els treballadors amb el seu cap respectiu, sempre atenent les necessitats del servei.

-3 Excepcionalment, i per necessitats derivades de transport o d'altres, es podran establir horaris diferents, previ acord entre l'OALGT i els funcionaris afectats, sempre que el còmput mensual d'hores sigui equivalent. Aquests pactes seran comunicats a la junta de personal.

-4 En aquells llocs de treball subjectes a torns, el canvi de torn s'efectuarà per mutu acord dels treballadors afectats; en cas de desacord, s'estarà a allò que disposa la normativa vigent per a la funció pública. En tot cas, haurà de garantir-se la correcta prestació del servei.

-5 Es consideraran festius els dies que anualment estableix la Generalitat de Catalunya, a través del calendari de festes oficials aprovat per la Conselleria de Treball.

Article 11

Hores extraordinàries

-1 Les hores extraordinàries degudament autoritzades, no podran excedir, anualment, de 60. Les hores extraordinàries seran de realització voluntària.

-2 Prèviament a la realització de les hores, s'acordarà amb el cap respectiu la compensació d'aquestes mitjançant retribució econòmica o amb temps de repòs, d'acord amb la taula següent: a) 1 hora extraordinària feta en dia laboral es compensarà amb 1,75 hores de descans. b) 1 hora extraordinària feta en dia festiu, o nocturna, es compensarà amb 2 hores de descans. c) 1 hora extraordinària feta en dia festiu i nocturna es compensarà amb 2 1/2 hores de descans. A aquests efectes, tindrà la consideració d'hora nocturna l'efectuada entre les 22.00 hores i les 6.00 hores, i d'hora en dia festiu l'efectuada en diumenge i en els festius del calendari laboral.

-3 La compensació horària haurà d'efectuar-se els dies i a les hores que, prèviament, s'hagin acordat amb el cap respectiu, i es comunicarà, amb caràcter previ al gaudiment, al Departament de personal.

-4 En el supòsit de compensació amb temps de repòs, les hores disponibles per aquest motiu no podran acumular-se als períodes de vacances.

-5 Quan no s'hagi acordat la compensació mitjançant hores de descans, les hores extraordinàries s'abonaran econòmicament amb un increment del 75% sobre les hores ordinàries, en el supòsit d'hora extra efectuada en dia laborable, del 100% en el supòsit d'hora efectuada en dia festiu o nocturna, i del 150% quan es tracti d'hora nocturna efectuada en dia festiu.

-6 Es donarà compte, mensualment, a la junta de personal de totes les hores extraordinàries realitzades pel personal funcionari.

-7 El percentatge d'increment retributiu de les hores extraordinàries per a 1997, 1998 i 1999 serà l'establert en l'article 25.1 del present Acord.

-8 L'abonament de les hores extraordinàries s'efectuarà en concepte de gratificacions per serveis extraordinaris.

Capítol 4 Vacances, permisos i llicències

Article 12

Vacances

-1 Els funcionaris de l'OALGT tindran dret a gaudir, per cada any complert de servei actiu, de 31 dies naturals de vacances retribuïdes, o dels dies que en proporció li correspongui, si el temps treballat és menor, entre l'1 de juny i el 30 de setembre.

-2 Excepcionalment, i a petició de l'interessat, si les necessitats del servei ho permeten, es podrà gaudir del mes de vacances fora dels mesos d'estiu, però sempre dins de l'any natural, així com també fraccionar-lo en 2 o més períodes, cap d'ells inferior a 1 setmana, i sempre per setmanes senceres.

-3 El període de vacances serà el sol·licitat pel funcionari si les necessitats del servei ho permeten. En cas d'incompatibilitats per organització de la feina, es distribuirà de forma consumptiva i rotatòria...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR