DECRET 160/2016, de 2 de febrer, de reestructuració de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Interior |
Rango de Ley | Decret |
La Llei 10/2007, de 30 de juliol, va crear l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, com a entitat autònoma de caràcter administratiu adscrita al departament competent en matèria de seguretat pública, per donar resposta a tres finalitats essencials: la formació dels diferents col·lectius de seguretat; la creació, gestió, difusió i aplicació dels coneixements tècnics per seleccionar, promoure i desenvolupar els col·lectius de seguretat, i la promoció de l'estudi i la recerca en l'àmbit de la seguretat. La Llei 10/2007 va crear un únic centre de formació i recerca i va unificar les anteriors Escola de Policia de Catalunya i Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya.
El Decret 59/2010, d'11 de maig, d'estructuració de l'Institut, el va organitzar en una Subdirecció General de Formació, Selecció i Avaluació i en una Subdirecció General d'Administració i Serveis, més una Àrea de Recerca, Coneixement i Relacions Exteriors.
El Decret 52/2012, de 22 de maig, de reestructuració de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya, va donar resposta al manament institucional del Parlament de Catalunya de preservar el fet diferencial de l'Escola de Policia de Catalunya i de l'Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, atesa la realitat diferenciada dels col·lectius de policies i bombers i de les diferents necessitats de formació i especialització, i va determinar l'estructura de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya de la forma següent:
-
L'Escola de Policia de Catalunya, com un òrgan assimilat a subdirecció general.
-
L'Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, com un òrgan assimilat a subdirecció general.
-
La Subdirecció General d'Administració i Suport Acadèmic.
-
El Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment.
Amb posterioritat a la creació d'aquesta estructura, el Govern de la Generalitat, per l'Acord GOV/98/2013, de 9 de juliol, encomana a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya la impartició d'ensenyaments conduents a l'obtenció de títols universitaris mitjançant l'adscripció a una o diverses universitats públiques. Mitjançant conveni de 30 de juliol de 2013, l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya esdevé un centre adscrit a la Universitat de Barcelona, a l'efecte d'impartir el títol de grau en seguretat. L'Ordre/ECO/319/2014, de 15 d'octubre, del conseller d'Economia i Coneixement, aprova l'adscripció de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya a la Universitat de Barcelona i la implantació de l'estudi universitari oficial del grau en seguretat.
El grau en seguretat va iniciar el seu primer curs el mes de setembre de 2014. A més, l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya imparteix el màster universitari en direcció estratègica de seguretat i policia, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona, i el màster en incendis i protecció civil, en col·laboració amb la Fundació Politècnica de Catalunya.
L'aprovació i l'inici del grau en seguretat, els requeriments a què està obligat l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya com a centre universitari adscrit a la Universitat de Barcelona, la impartició de dos màsters universitaris i les futures col·laboracions amb universitats catalanes per donar compliment al que disposa l'Acord GOV/98/2013, fan recomanable modificar l'actual estructura de l'Institut per crear una Subdirecció General de Formació Universitària, Recerca i Gestió del Coneixement. A més de les funcions que tindrà aquesta nova Subdirecció, s'estima que la rellevància de la formació universitària requereix una representativitat i una legitimitat, que actualment recauen en la Direcció de l'Institut, i per tant es considera necessària la creació d'un òrgan actiu amb rang de subdirecció, dotat de la dimensió i l'autoritat suficients per relacionar-se amb els òrgans directius de les universitats catalanes, per gestionar la formació universitària de l'Institut, i també per impulsar accions de col·laboració i cooperació amb altres centres i institucions de recerca.
Per aquests motius s'estima convenient, d'una banda, mantenir l'organització de l'Institut en dos òrgans de formació diferenciats, l'Escola de Policia de Catalunya i l'Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya, i de l'altra, crear una Subdirecció General de Formació Universitària, Recerca i Gestió del Coneixement, amb la finalitat d'exercir la direcció de la formació universitària, la recerca, la gestió i difusió del coneixement, així com d'impulsar les tecnologies d'informació i comunicació.
Finalment, els serveis comuns de suport a les dues escoles i a la nova Subdirecció es mantenen unificats en la Subdirecció General d'Administració i Suport Acadèmic i en el Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment. En aquest Servei se suprimeix la Secció d'Avaluació i es distribueixen les seves funcions entre el Servei i la Secció de Seguiment, que passa a anomenar-se Secció d'Avaluació i Seguiment, per tal d'adaptar l'estructura orgànica a la nova dimensió i funcionalitats de l'Institut.
Per tot això, de conformitat amb l'article 23 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;
A proposta de la persona titular del Departament d'Interior i d'acord amb el Govern,
Decreto:
Institut de Seguretat Pública de Catalunya
Corresponen a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya les funcions descrites a l'article 4 de la Llei 10/2007, de 30 de juliol. De la Direcció de l'Institut en depenen els òrgans següents:
-
L'Escola de Policia de Catalunya.
-
L'Escola de Bombers i Protecció Civil de Catalunya.
-
La Subdirecció General d'Administració i Suport Acadèmic.
-
La Subdirecció General de Formació Universitària, Recerca i Gestió del Coneixement.
-
El Servei de Selecció, Avaluació i Seguiment.
Escola de Policia de Catalunya
2.1 L'Escola de Policia de Catalunya es defineix com un òrgan assimilat a subdirecció general. La persona titular d'aquest òrgan rep la denominació de cap de l'Escola de Policia de Catalunya.
2.2 A l'Escola de Policia de Catalunya, en relació amb els cossos de policia de Catalunya i la resta de personal inclòs a l'article 3 de la Llei 10/2007, de 30 de juliol, i en col·laboració amb els centres directius competents en aquestes matèries, li corresponen les funcions següents:
-
Proposar directrius i elaborar criteris tècnics per al desenvolupament de les polítiques generals de formació.
-
Elaborar el Pla anual de formació policial i dirigir i supervisar-ne la implantació, així com dirigir i supervisar la resta de les activitats de formació.
-
Dirigir la definició i la implantació de la detecció de necessitats formatives.
-
Proposar, dissenyar, desenvolupar i supervisar el contingut docent concret de les activitats de formació en matèria de seguretat.
-
Establir els perfils del personal docent de les activitats de formació, proposar-ne la designació i conformar la realització dels serveis prestats.
-
Dirigir i supervisar l'avaluació de les activitats de formació, proposar la millora contínua i les modificacions i ampliacions que corresponguin en les activitats de formació en aquest àmbit, i promoure i dirigir les actuacions necessàries per implementar i fomentar la qualitat pedagògica.
-
Elaborar els plans de carrera dels cossos de policia, d'acord amb el que estableix l'article 4.1.k) de la Llei 10/2007, de 30 de juliol.
-
Dirigir i supervisar els processos d'avaluació o examen que s'estableixin per acreditar o no la superació de les activitats de formació en matèria de seguretat.
-
D'acord amb les directrius generals del Departament, impulsar el desenvolupament i la participació en projectes europeus, compartir la innovació formativa de l'Institut amb altres centres formatius policials, tant nacionals com internacionals, i entre els operadors de seguretat, promoure publicacions de caràcter científic, tècnic, formatiu i informatiu, i organitzar activitats de debat i divulgació, en coordinació amb la Subdirecció General de Formació Universitària, Recerca i Gestió del Coneixement.
-
Promoure la col·laboració i la cooperació amb institucions, centres i establiments docents, tant nacionals com internacionals, i mantenir-hi relacions d'intercanvi de coneixements i de professionals en les matèries pròpies de la seva competència.
-
Supervisar el seguiment dels programes de les institucions dedicades a la formació en matèria policial tant en l'àmbit estatal com en l'internacional, amb especial referència als països del nostre entorn geopolític, per tal d'afavorir l'actualització i la innovació dels programes de formació de l'Institut.
-
Col·laborar amb les autoritats del Departament en l'àmbit de les relacions internacionals i assessorar les autoritats del mateix departament i, si escau i així ho demanen, assessorar altres autoritats o òrgans administratius de Catalunya, en matèries de l'àmbit competencial de l'Escola de Policia de Catalunya.
-
Promoure la creació d'una xarxa de coneixement en matèria de seguretat en la qual puguin compartir experiències i coneixements totes les persones que directament o indirectament treballen en l'àmbit de la seguretat.
-
Exercir qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li encomanin.
2.3 De l'Escola de Policia de Catalunya en depenen les unitats següents:
-
L'Àrea d'Instructors de Policia.
-
L'Àrea de Continguts de Formació Policial.
-
El Servei de Formació Policial.
Àrea d'Instructors de Policia
Corresponen a l'Àrea d'Instructors de Policia les funcions següents:
...Para continuar leyendo
Solicita tu prueba