DECRET 57/2015, de 21 d'abril, de regulació dels Premis a la Seguretat Viària atorgats pel Servei Català de Trànsit.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Interior
Rango de LeyDecret

Mitjançant la Llei orgànica 6/1997, de 15 de desembre, es van transferir a la Generalitat de Catalunya competències executives en matèria de trànsit i circulació de vehicles de motor, concretades posteriorment mitjançant els reials decrets 391/1998, de 13 de març; 575/1999, de 9 d’abril, i 404/2000, de 24 de març.

L’article 164.1, lletra c), de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, disposa que correspon a la Generalitat de Catalunya, en matèria de seguretat pública, d’acord amb el que disposa la legislació estatal, el control i la vigilància del trànsit.

Amb la Llei 14/1997, de 24 de desembre, es crea el Servei Català de Trànsit, com a organisme autònom de caràcter administratiu, responsable de l'execució de les competències de la Generalitat en matèria de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària. Concretament, en exercici de les seves competències regulades a l’article 2.4 de la Llei esmentada, correspon al Servei Català de Trànsit promoure l’educació i la formació viària i fomentar la seguretat viària, en col·laboració amb institucions públiques i privades, i executar els programes de sensibilització ciutadana sobre seguretat viària.

En l’àmbit de la seguretat viària, l’objectiu estratègic és l’anomenada visió zero de víctimes mortals i víctimes greus amb seqüeles per a tota la vida, que la Unió Europea apunta com a fita per a l’any 2050. La Unió Europea planteja una reducció del 50% de víctimes mortals el 2020 respecte a les víctimes de l’any 2010.

Cal destacar que Catalunya ha anat complint globalment els objectius que fins ara han plantejat els plans de seguretat viària des de l’any 2000. S’ha de tenir en compte, però, que donar compliment als objectius de visió zero esdevé un repte cada vegada més gran ja que, per assolir uns valors cada vegada més baixos, caldrà protegir més intensament els usuaris més vulnerables, també amb fórmules d’autoprotecció, incidint directament en l’educació viària al llarg de tota la vida.

Per assolir aquests objectius és necessària la implicació i la coordinació entre les diferents administracions i els agents socials involucrats en la seguretat viària. En aquest nou escenari estratègic cal aprofundir en la participació activa, més implicació, coordinació i coresponsabilitat de tots aquests agents per contribuir a maximitzar l’impacte de les accions en la millora de la seguretat viària en el territori.

Per tot això, en aquest...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR