DECRET 66/2015, de 5 de maig, de modificació del Decret 414/2011, de 13 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'impost sobre successions i donacions.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyDecret

Preàmbul

El Decret 414/2011, de 13 desembre, va aprovar el reglament de l’impost sobre successions i donacions, mitjançant el qual es desplegava la Llei 19/2010, de 7 de juny, de regulació de l’impost sobre successions i donacions, tot incorporant a l’ordenament jurídic les disposicions de concreció i aclariment dels preceptes legals i l’establiment de les regles procedimentals en l’àmbit de la gestió i la liquidació de l’impost.

En els darrers anys, l’Administració de la Generalitat de Catalunya ha adoptat en l’àmbit tributari diverses mesures amb l’objectiu de fomentar l’ús dels mitjans electrònics en la seva activitat ordinària, facilitant així als ciutadans el compliment de les seves obligacions tributàries i simplificant al màxim els tràmits que aquests han de realitzar.

La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix en el seu article 45 l’obligació de promoure la utilització de les tècniques i els mitjans electrònics, informàtics i telemàtics necessaris per al desenvolupament de la seva activitat i l’exercici de les seves competències, obligació que, pel que fa a l’administració tributària, està prevista a l’article 96 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària. En l’àmbit de la Generalitat de Catalunya, la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en la seva disposició final segona, imposa a les administracions públiques catalanes l’obligació d’adaptació gradual de tots els procediments i actuacions de la seva competència per a la incorporació de mitjans electrònics i l’exercici dels drets dels ciutadans reconeguts en la llei.

Més concretament, en matèria tributària, la Llei 31/2002, de 30 de desembre, de mesures fiscals i administratives, en el seu article 32, encomana al Departament d’Economia i Coneixement l’adopció de mesures per tal de fomentar la presentació teleinformàtica de declaracions, escriptures públiques i altres documents, per tal de facilitar als contribuents el compliment de les seves obligacions tributàries. Recentment, la Llei 29/2010, del 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, per la qual es regula i desenvolupa el model català d’administració electrònica, imposa a les administracions públiques catalanes entre d’altres mesures, l’obligació d’impulsar l’ús dels mitjans electrònics en les relacions amb els ciutadans, per tal de millorar l’accessibilitat, la transparència, l’eficàcia i la qualitat de la prestació dels serveis als ciutadans.

Les modificacions efectuades en aquest Decret tenen per finalitat reduir de manera significativa la documentació que els contribuents han d’aportar amb...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR