DECRET 68/2015, de 5 de maig, de derogació del Decret 2/2012, de 3 de gener, pel qual es regula el contracte global d'explotació.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | DEPARTAMENT D'AGRICULTURA, RAMADERIA, PESCA, ALIMENTACIÓ I MEDI NATURAL |
Rango de Ley | Decret |
El marc competencial en matèria d’agricultura, ramaderia i pesca derivat de l’article 116, en concordança amb l’article 110 de l’Estatut d’autonomia, atribueix a la Generalitat, en l’àmbit de les seves competències exclusives i d’una manera íntegra, la potestat legislativa, la reglamentària i la funció executiva mitjançant les quals pot establir polítiques pròpies.
La Llei 18/2001, de 31 de desembre, d’orientació agrària, en els capítols primer, tercer i sisè estableix la conveniència de subscriure contractes entre l'Administració agrària i les explotacions, amb l'adopció d'un règim jurídic de contractes d'explotació, fent ús dels recursos disponibles de la Unió Europea, i de l'Estat, amb l'objectiu de fomentar les activitats respectuoses amb el medi i promoure models específics d'activitat agrària.
En aquest sentit es va aprovar el Decret 50/2007, de 27 de febrer, pel qual es regula el contracte global d’explotació, que posteriorment va ser modificat pel Decret 253/2007, de 20 de novembre. Ambdós, derogats pel Decret 2/2012, de 3 de gener, pel qual es regula el contracte global d’explotació, amb l’objectiu de facilitar la competitivitat i productivitat en l’àmbit econòmic, i aplicar la racionalització administrativa.
El nou període de programació 2014-2020 de la Política agrària comuna en desenvolupament rural defineix un nou marc normatiu amb el qual es conforma el PDR de Catalunya. El Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu als ajuts al desenvolupament rural mitjançant el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, va dissenyar el nou model del PDR. En conseqüència, el model de contracte global d’explotació que integra les mesures del PDR que constitueixen una contrapartida a determinades actuacions en el marc d’una explotació agrària requereix adaptar-se a la nova estratègia d’objectius i prioritats.
La innovació jurídica que suposa aquest nou marc normatiu europeu incideix intensament sobre la matèria fins ara regulada en el Decret 2/2012, de 3 de gener, que requeriria una modificació important de l'articulat. Aquestes modificacions, però, resulten susceptibles de contenir-se en les bases reguladores i les convocatòries dels ajuts corresponents al desenvolupament rural.
D’aquesta manera, es manté la gestió conjunta dels ajuts associats a...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba