DECRET 7/2017, de 31 de gener, pel qual s'aprova l'alteració dels termes municipals de Llobera i de Biosca.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
Rango de LeyDecret

El 17 d'abril i l'11 de maig de 2015, els plens dels ajuntaments de Biosca i de Llobera, respectivament, van acordar iniciar un expedient d'alteració dels seus termes municipals amb la finalitat d'ubicar l'àmbit de les masies de Folc i de Miravalls en el terme municipal de Llobera, amb el qual comparteixen una major relació en els àmbits social, econòmic i cultural, d'acord amb el que estableix l'article 14, en relació amb l'article 13.1.c), del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.

L'expedient va ser sotmès a informació pública, sense que es presentessin al·legacions dins aquest tràmit, i a informe dels ens locals que no l'havien promogut. El Consell d'Alcaldes del Solsonès, en la sessió del 6 de novembre de 2015, i el Consell Comarcal del Solsonès, en la sessió plenària del 12 de novembre de 2015, van informar favorablement sobre l'alteració. El Consell Comarcal de la Segarra, mitjançant un acord del Ple de l'11 de novembre de 2015, també va informar favorablement sobre l'expedient, i la Diputació de Lleida, el 10 de febrer de 2016, va informar que no tenia res a objectar en relació amb la tramitació de l'expedient.

Els ajuntaments de Llobera i de Biosca, mitjançant els acords dels plens de 14 de desembre de 2015 i de 8 d'abril de 2016, respectivament, van aprovar la procedència de l'alteració, amb el quòrum legalment establert.

El 23 de desembre de 2015, l'Ajuntament de Llobera, en la seva condició d'ens instructor de l'expedient, en va trametre una còpia al Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge. Un cop examinada la documentació que integrava l'expedient, la Direcció General d'Administració Local es va adreçar a l'Ajuntament de Llobera per tal que completés l'expedient administratiu. Aquesta corporació va donar resposta al requeriment de documentació el 28 d'abril de 2016.

El 14 de juliol de 2016, la Direcció General d'Administració Local va emetre un informe en què es declara la procedència de l'alteració, d'acord amb els criteris fixats en el Decret 244/2007, de 6 de novembre, pel qual es regula la constitució i la demarcació territorial dels municipis, de les entitats municipals descentralitzades i de les mancomunitats de Catalunya.

La Comissió de Delimitació Territorial, en la sessió del 27 de juliol de 2016, va emetre un informe favorable sobre l'expedient.

L'1 d'agost...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR