DECRET 67/2014, de 20 de maig, de modificació del Decret 320/2011, de 19 d'abril, de reestructuració del Departament d'Interior.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Interior
Rango de LeyDecret

El Decret 200/2010, de 27 de desembre, de creació, denominació i determinació de l’àmbit de competència dels departaments de l’Administració de la Generalitat, va establir les competències del Departament d’Interior. El Decret 320/2011, de 19 d’abril, de reestructuració del Departament d’Interior, va adaptar l’estructura departamental al nou marc competencial i va determinar les competències bàsiques que conformen el Departament d’Interior.

Mitjançant el Decret 320/2011, de 19 d’abril, de reestructuració del Departament d’Interior, es va regular l’estructura general del Departament, en concret, de la Secretaria General, de la Direcció de Serveis, de la Direcció General de Protecció Civil i de la Direcció General d’Administració de Seguretat.

Pel que fa a la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments, la seva estructura està prevista en el Decret 243/2007, de 6 de novembre, d’estructura del Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, el qual manté la vigència únicament respecte als articles 74 a 122.

D’altra banda, l’estructura de la Direcció General de la Policia està regulada en el Decret 415/2011, de 13 de desembre, d’estructura de la funció policial d’aquesta Direcció General, i en el Decret 58/2012, de 29 de maig, de reestructuració parcial de la Direcció General de la Policia, decrets que són objecte d’unes modificacions tècniques que recullen les necessitats d’optimitzar els recursos humans i la seva coordinació arreu del territori.

El Decret 57/2012, de 29 de maig, de modificació del Decret 320/2011, de 19 d’abril, va reestructurar algunes de les unitats del Departament les competències de les quals podien ser exercides per les unitats centrals del Departament, per contribuir així a una millor optimització dels recursos disponibles.

Posteriorment, s’ha posat de manifest la necessitat de modificar l’estructura per fer-la més adequada a un desenvolupament més eficient de les competències del Departament introduint alguns canvis respecte de la regulació actualment vigent.

Per tot això, de conformitat amb l’article 23 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern; la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i la Llei 13/1989, de 14 de setembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya;

A proposta de la persona titular del Departament d’Interior i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Es fa una nova redacció de l’article 6 del Decret 320/2011, de 19 d’abril, que queda redactat de la manera següent:

“Article 6. Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals

6.1 Corresponen a la Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals les funcions següents:

  1. Assistir la Direcció de Serveis en la implantació de les polítiques generals en matèria de personal i en la coordinació de la gestió del personal d'administració i serveis del Departament.

  2. Mantenir les relacions ordinàries del Departament amb els òrgans competents en matèria de recursos humans i relacions laborals.

  3. Garantir l'adequació de la gestió i l'administració del personal d'administració i serveis del Departament a la normativa vigent.

  4. Impulsar, coordinar i unificar els processos i procediments en matèria de planificació i gestió de tot el personal adscrit al Departament.

  5. Supervisar l’elaboració de l’avantprojecte del capítol 1 del pressupost, coordinar-ne la gestió i fer el seguiment de la seva execució.

  6. Administrar el règim interior i la gestió dels serveis generals.

  7. Impulsar i coordinar els plans de formació del personal d'administració i serveis del Departament.

  8. Assessorar en matèria de recursos humans els òrgans del Departament.

  9. Participar en la política de relacions laborals del Departament, en les negociacions i en la resolució dels conflictes que es puguin produir.

  10. Dirigir l’elaboració d’estudis sobre l’adequació quantitativa i qualitativa dels recursos humans del Departament.

  11. Qualsevol altra funció que li encomanin de naturalesa anàloga.

    6.2 De la Subdirecció General de Recursos Humans i Relacions Laborals en depenen els òrgans següents:

  12. El Servei de Règim Interior i Documentació.

  13. El Servei de Personal.

  14. El Servei de Nòmines i Despeses de Personal.”

Article 2

Es fa una nova redacció de l’article 10 del Decret 320/2011, de 19 d’abril, que queda redactat de la manera següent:

“Article 10. Servei de Personal

10.1 Corresponen al Servei de Personal les funcions següents:

  1. Coordinar i supervisar la gestió i administració del personal del Departament, d'acord amb la normativa vigent.

  2. Controlar i gestionar els expedients referents a les situacions administratives, provisió de llocs de treball, certificacions, retencions judicials i altres tramitacions del personal del Departament.

  3. Controlar i gestionar els expedients referents a permisos, llicències, vacances, reconeixement de serveis previs, venciment de triennis i reconeixement de grau personal del personal d’administració i serveis del Departament.

  4. Garantir el manteniment actualitzat de la relació de llocs de treball del Departament (RLT), així com elaborar i explotar estadísticament les dades que se’n derivin.

  5. Planificar i gestionar els moviments relatius a la descripció i anàlisi dels llocs de treball del Departament.

  6. Participar en la definició de les estructures organitzatives de les diferents unitats del Departament en col·laboració amb l’Àrea d’Organització i Qualitat i dissenyar els llocs de treball del personal d’administració i serveis.

  7. Impulsar i coordinar els processos de provisió de llocs singulars i de llocs de comandament del Departament, així com les convocatòries de canvi de destinació i de nou accés del personal laboral.

  8. Donar suport en les convocatòries de selecció i provisió de cossos de funcionaris propis del Departament.

  9. Donar suport tècnic a la tramitació dels expedients disciplinaris que s’incoïn al personal d’administració i serveis del Departament i supervisar la tramitació dels expedients de retencions ordenats pels òrgans judicials i altres organismes públics.

  10. Coordinar i supervisar els expedients de contractació de personal laboral i de nomenament de personal interí.

  11. Custodiar i gestionar els expedients personals i el registre de personal del Departament.

  12. Qualsevol altra funció que se li encomani de naturalesa anàloga.

10.2 Del Servei de Personal en depèn la Secció de Gestió de Personal.”

Article 3

Es fa una nova redacció de l’article 11 del Decret 320/2011, de 19 d’abril, que queda redactat de la manera següent:

“Article 11. Secció de Gestió de Personal

Corresponen a la Secció de Gestió de Personal les funcions següents:

  1. Tramitar els expedients referents a les situacions administratives, provisió de llocs de treball, certificacions, retencions judicials i altres incidències del personal del Departament.

  2. Tramitar els expedients referents a permisos, llicències, vacances, reconeixement de serveis previs, venciment de triennis i reconeixement de grau personal del personal d’administració i serveis del Departament.

  3. Preparar i gestionar les convocatòries per a la provisió de llocs singulars i llocs de comandament, així com les de canvi de destinació i nou accés del personal laboral del Departament.

  4. Gestionar les resolucions de les convocatòries de provisió o d'accés a cossos de funcionaris propis del Departament.

  5. Tramitar els expedients de contractació de personal laboral i de nomenament de personal interí.

  6. Coordinar i supervisar la implantació i l’ús del portal ATRI.

  7. Actualitzar i mantenir el registre informàtic del personal així com l'arxiu documental de personal d’administració i serveis del Departament.

  8. Preparar i tramitar els expedients sobre les ofertes públiques d'ocupació.

  9. Qualsevol altra funció que li encomanin de naturalesa anàloga.”

Article 4

Es fa una nova redacció de l’article 12 del Decret 320/2011, de 19 d’abril, que queda redactat de la manera següent:

“Article 12. Servei de Nòmines i Despeses de Personal

12.1 Corresponen al Servei de Nòmines i Despeses de Personal les funcions següents:

  1. Coordinar i supervisar la nòmina del personal d’administració i serveis, la del personal de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra, la del personal del cos de Bombers de la Generalitat i, si escau, la del personal de programes específics.

  2. Elaborar l’avantprojecte del capítol 1 del pressupost.

  3. Coordinar-se amb la Subdirecció General de Gestió Econòmica i Contractació per incorporar la proposta de despesa del capítol 1, així com la proposta de despesa del capítol 2 relativa a indemnització per raó del servei, a l’avantprojecte de pressupost del Departament.

  4. Controlar l’execució del capítol 1 del pressupost i avaluar-ne i analitzar-ne els costos.

  5. Dirigir la gestió, el control i l’assessorament en matèria de Seguretat Social i altres règims de previsió social.

  6. Supervisar la gestió i controlar les dietes, assistències, hores extres i indemnitzacions per raó del servei del personal del Departament.

  7. Qualsevol altra funció que li encomanin de naturalesa anàloga.

12.2 Del Servei de Nòmines i Despeses de Personal en depèn la Secció de Retribucions.”

Article 5

Es fa una nova redacció de l’article 13 del Decret 320/2011, de 19 d’abril, que queda redactat de la manera següent:

“Article 13. Secció de Retribucions

Corresponen a la Secció de Retribucions les funcions següents:

  1. Gestionar i executar el capítol 1 del pressupost anual del Departament.

  2. Elaborar la nòmina del personal del Departament.

  3. Gestionar els procediments de la Seguretat Social i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR