ORDRE AAM/113/2015, de 24 d'abril, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts de minimis destinats al control oficial del rendiment lleter, i es convoquen els corresponents a 2015.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'AGRICULTURA, RAMADERIA, PESCA, ALIMENTACIÓ I MEDI NATURAL
Rango de LeyOrdre

El control oficial del rendiment lleter té com a finalitat l’avaluació genètica dels reproductors de les espècies de bestiar boví, oví i cabrum d’aptitud lletera, per tal de millorar les produccions làcties, i consisteix en la comprovació sistemàtica de la quantitat de la llet produïda i dels seus components, així com la recollida d’altra informació de validesa, per a la seva incorporació als esquemes de selecció aprovats per a les diferents races.

Actualment, en el marc del control oficial del rendiment lleter per a l’avaluació genètica a les espècies bovina, ovina i caprina, s’aplica un règim d’ajuts als titulars de les ramaderies incloses als nuclis de control lleter i sotmeses a control de rendiments lleters, i assigna a les comunitats autònomes la responsabilitat de la seva resolució, tramitació i pagament.

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) considera necessari impulsar les actuacions adreçades a la millora genètica del bestiar abans esmentades que revertiran en la millora i la tecnificació de les explotacions ramaderes.

El règim d’aquests ajuts serà l’establert en el Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, sobre l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de mi nimis en el sector agrícola (DOUE L-352 de 24.12.2013).

Conseqüentment, valorada la conveniència de donar suport al sector lleter mitjançant un ajut econòmic, d’acord amb l’article 92 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, i a proposta de la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia en ús de les atribucions que m’han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores dels ajuts destinats al control oficial del rendiment lleter, les quals es publiquen a l’annex d’aquesta Ordre.

Article 2

2.1 Convocar els ajuts destinats al control oficial del rendiment lleter, per a 2015, d’acord amb les bases reguladores aprovades en l’article anterior.

2.2 El termini de presentació de sol·licituds serà d’un mes, que computa des de l’endemà de la publicació d’aquesta Ordre en el DOGC.

2.3 Els ajuts d’aquesta Ordre aniran a càrrec de la partida pressupostària AG03D/482000100/6120/ dels pressupostos del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) per a 2015, dotada inicialment amb un import de 10.000,00 euros.

S’estableix un import addicional estimat de 100.422,00 euros a aplicar en funció de l’aportació efectiva dels fons procedents del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient (MAGRAMA). L’aplicació d’aquesta quantia addicional resta condicionada a la disponibilitat efectiva del crèdit en el moment anterior a la resolució de concessió.

2.4 L’òrgan instructor dels expedients d’ajut és el Servei d’Ordenació Ramadera.

2.5 L’òrgan competent per emetre la resolució sobre les sol·licituds és la persona titular de la Direcció General d’Agricultura i Ramaderia. A aquests efectes es nomena una Comissió de valoració, que serà l’òrgan col·legiat encarregat d’analitzar i de valorar les sol·licituds d’ajuts, formada pel/per la subdirector/a general de Ramaderia, el/la cap del Servei de Prevenció en Salut Animal i el/la cap del Servei d’Ordenació Ramadera.

2.6 Les actuacions objecte d’aquest ajut s’han de realitzar durant l’any 2015 i justificar, com a molt tard, el 6 de febrer de 2016, per tal que com a màxim el dia 30 d’abril de 2016 es pugui procedir a la certificació i comprovació de la seva execució.

2.7 El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la per escrit a la persona sol·licitant serà de 4 mesos a comptar des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta convocatòria. En cas de manca de resolució expressa la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.

2.8 Contra la resolució del director o la directora general d’Agricultura i Ramaderia, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller o consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la notificació de la resolució, sense perjudici que se'n pugui interposar qualsevol altre que es consideri adient.

En cas de silenci administratiu el recurs d’alçada davant el conseller o la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural es podrà interposar en el termini de tres mesos a comptar a partir de la data en què s’exhaureixi el termini per resoldre i notificar tal com estableix l’apartat anterior.

2.9 Els ajuts concedits es faran públics en la seu electrònica de la Generalitat http://seu.gencat.cat i al web http://agricultura.gencat.cat/ca/serveis/beneficiaris-ajuts/, fent ús dels mitjans electrònics establerts. Els ajuts que superin els 3.000,00 euros es publicaran, a més, en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació en el DOGC.

Barcelona, 24 d’abril de 2015

Josep Maria Pelegrí i Aixut

Conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural

Annex

Bases reguladores

–1 Objecte dels ajuts

L’objecte dels ajuts que estableix l’Ordre és subvencionar els costos que generen les activitats del control oficial de rendiment lleter als titulars d’explotacions ramaderes de Catalunya de les espècies bovina, ovina i caprina per tal d’avaluar la qualitat genètica de les reproductores amb la finalitat de millorar les races, així com la tecnificació de les explotacions ramaderes.

–2 Persones beneficiàries

Poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les persones físiques o jurídiques així com comunitats de béns que compleixin els requisits següents:

  1. Siguin titulars d’explotacions ramaderes de les espècies bovina, ovina i/o caprina destinades a la reproducció, acollides a control oficial de rendiment lleter.

  2. Compleixin els requisits establerts als articles 5 i 6 del Reial decret 368/2005, de 8 d’abril, pel qual es regula el control oficial del rendiment lleter per a l’avaluació genètica de les espècies bovina, ovina i caprina (BOE núm. 97, de 23.04.2005).

  3. Formin part d’una organització o associació de ramaders reconeguda oficialment, tal com es defineix a l’article 2.c) del Reial decret 368/2005, de 8 d’abril.

    –3 Entitats sol·licitants i perceptores de l’ajut

    3.1 Les associacions i/o organitzacions d’associacions que estiguin degudament inscrites al registre corresponent, i que s’encarreguen de prestar assistència als beneficiaris en la realització dels programes per determinar la qualitat genètica o el rendiment del ramat boví, oví i cabrum amb actitud lletera, són les entitats que poden sol·licitar i percebre els ajuts que regula aquesta Ordre.

    3.2 Les organitzacions i associacions han de dur a terme les actuacions definides a l’apartat 1 d’aquestes bases i per les quals se sol·licita l’ajut, a totes les persones beneficiàries que estiguin incloses a la llista de persones beneficiàries sol·licitants dels seus serveis.

    –4 Requisits i incompatibilitats de les persones beneficiàries i de les entitats sol·licitants i perceptores dels ajuts

    4.1 Les persones beneficiàries i les entitats sol·licitants i perceptores de l’ajut han de complir els requisits i les condicions generals establerts a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el seu cas, han de complir les següents obligacions:

  4. El compte on s’ha d’ingressar l’import de l’ajut inclòs en l’imprès de sol·licitud ha de pertànyer a l’entitat sol·licitant perceptora de l’ajut.

  5. Presentar declaració sobre si s’han demanat i/o s’han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l’entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

    En cas d’haver rebut ajuts de minimis en l’exercici fiscal actual i en els dos exercicis fiscals anteriors, que l’ajut global de minimis que hagi rebut no superi els límits establerts.

  6. El compliment de la quota de reserva per a la integració social del personal discapacitat que estableix la legislació vigent, si escau.

  7. En el supòsit que l’empresa tingui una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones, l’empresa beneficiària ha de preveure, conjuntament amb els agents socials, els mitjans oportuns per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe i intervenir-hi en els seus centres de treball.

  8. No tenir la consideració d’empresa en situació de crisi, d’acord amb la definició continguda en les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d’empreses en crisi (DOUE 2014/C 249/01, de 31.7.2014).

  9. Quan es tracti de persones físiques empresàries, estar donat d’alta en el cens de l’impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori.

  10. Quan es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR