ORDRE ARP/345/2016, de 19 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per incentivar la recerca aplicada en matèria de producció agroalimentària ecològica.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
Rango de LeyOrdre

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) té com a objectiu, entre d'altres, el foment de la recerca en matèria de producció agroalimentària ecològica emmarcat dins del Programa de foment de la producció agroalimentària ecològica 2015-2020.

Els ajuts objecte d'aquesta Ordre tenen com a objecte contribuir a la generació del coneixement necessari per desenvolupar tècniques de producció agroalimentària ecològica necessàries per a la producció ecològica, d'acord amb el Reglament (CE) 834/2007, que afavoreixin la reconversió i aportin garanties als operadors que duen a terme aquest tipus de produccions a Catalunya.

Conseqüentment, valorada la conveniència de donar suport a la producció agrària ecològica mitjançant un ajut econòmic, d'acord amb l'article 92 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i a proposta de la Direcció General d'Agricultura i Ramaderia, en ús de les atribucions que m'han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores dels ajuts destinats a incentivar la recerca aplicada en matèria de producció agroalimentària ecològica, les quals es publiquen a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

Article 2

Aprovar el procediment de tramitació telemàtica de sol·licituds que figura en l'annex 2 per a les persones que optin per presentar la sol·licitud per aquesta modalitat.

Disposició derogatòria

Aquesta Ordre deroga l'Ordre ARP/374/2015, de 22 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts per incentivar la recerca aplicada en matèria de producció agroalimentària ecològica i es convoquen els corresponents a 2016, i només resten aplicables per a la convocatòria corresponent al període 2016.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació en el DOGC.

Barcelona, 19 de desembre de 2016

Meritxell Serret i Aleu

Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació

Annex 1

Bases reguladores

  1. Objecte dels ajuts

    L'objecte dels ajuts que estableix l'Ordre és:

    1.1 Atorgar ajuts que contribueixin a generar el coneixement necessari per desenvolupar tècniques de producció agroalimentària ecològica, d'acord amb el que estableix el Reglament (CE) 834/2007 del Consell, de 28 de juny de 2007, sobre producció i etiquetatge dels productes ecològics i pel qual es deroga el Reglament (CEE) 2092/91, que afavoreixin la reconversió i que aportin garanties als operadors que duen a terme aquest tipus de produccions a Catalunya.

    1.2 Tots els projectes s'han d'adequar obligatòriament a un dels àmbits específics en matèria de producció agroalimentària ecològica que s'enumeren a continuació:

    Àmbit 1: Sanitat vegetal i animal.

    Àmbit 2: Gestió del sòl, adobament i fertilització i pràctiques de conreu.

    Àmbit 3: Maneig de la vegetació espontània en les zones de conreu.

    Àmbit 4: Alimentació, instal·lacions i pràctiques pecuàries.

    Àmbit 5: Selecció i millora de varietats adaptades al sistema de producció agrària ecològica, especialment de varietats locals de Catalunya.

    Àmbit 6: Qualitat diferencial dels aliments ecològics.

    1.3 Tots els projectes s'han de basar en uns dels sectors següents: conreus herbacis extensius, horticultura, fructicultura, vinya, producció de llet, avicultura, porcí o elaboració d'aliments per a consum humà.

    1.4 Les propostes han de ser projectes originals que no hagin rebut el finançament de la Generalitat de Catalunya o d'altres administracions públiques, ni d'entitats privades.

  2. Persones beneficiàries

    2.1 Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts els equips de recerca de les universitats i centres de recerca públics i privats de Catalunya, sense ànim de lucre, que tinguin com a activitat principal la recerca, i els centres tecnològics i/o centres de la xarxa TECNIO que compleixin els requisits següents:

    1. L'equip de recerca ha de comptar com a mínim amb un doctor o doctora que assumeixi la direcció del projecte i que estigui vinculat o vinculada estatutàriament o contractualment a la plantilla de la universitat o al centre de recerca.

    2. També poden formar part de l'equip de recerca persones vinculades a altres institucions o entitats no universitàries ni de recerca, relacionades amb el tema d'estudi de la proposta. El projecte, als efectes econòmics i/o administratius, quedarà vinculat a la institució d'adscripció de la persona responsable.

    2.2 Cada investigador o investigadora només pot formar part d'un equip, i, per tant, no pot constar com a membre d'una altra sol·licitud que es presenti en aquesta convocatòria.

  3. Requisits i incompatibilitats

    3.1 Per obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions, les persones sol·licitants han de complir els requisits i les condicions generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els següents:

    1. El compte on s'ha d'ingressar l'import de l'ajut inclòs en l'imprès de sol·licitud ha de pertànyer a la persona beneficiària de l'ajut.

    2. Presentar declaració sobre si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

    3. En cas d'empreses amb 50 o més treballadors, complir la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l'empresa prevista a l'article 42.1 del text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.

    4. En cas d'empreses de plantilla igual o superior a 25 persones, disposar de mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir als seus centres de treball d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.

    5. No tenir la consideració d'empresa en situació de crisi, d'acord amb la definició continguda en les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisi (DOUE 2014/C 249/01, de 31.7.2014).

    6. Complir la normativa sobre propietat intel·lectual.

    7. Estar donada d'alta en el cens de l'Impost sobre Activitats Econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori.

    8. Quan es tracti d'entitats sense ànim de lucre, estar inscrites en el registre corresponent.

    9. Complir la normativa de política lingüística fent constar, com a mínim en català, els rètols i les informacions de caràcter fix que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals adreçats a les persones que hi treballen.

    10. Complir la normativa de política lingüística en el sentit d'atendre els consumidors en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, com a mínim en català, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic.

    11. En cas de fundacions, complir el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat.

    12. En cas de fundacions i associacions, tenir els estatuts de l'entitat adaptats a la Llei 5/2011, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, abans del 31 de desembre de 2012.

    13. En el cas d'agrupació de persones físiques o jurídiques, l'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 100.4 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

    14. En el cas d'empreses i entitats, no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. En el cas d'empreses de més de 250 treballadors, a més, disposar d'un pla d'igualtat entre dones i homes d'acord amb l'establert en l'article 36 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol.

    15. Les persones sol·licitants d'aquests ajuts s'han d'adherir al codi ètic que figura com a annex 3.

    3.2 Els ajuts regulats per aquesta Ordre són incompatibles amb qualsevol altre ajut públic o privat concedit per a la mateixa finalitat.

  4. Tipus i quantia dels ajuts

    4.1 L'ajut té caràcter de subvenció directament aplicable a les despeses ocasionades per dur a terme els projectes de recerca.

    4.2 La quantia màxima destinada a aquests ajuts i l'aplicació pressupostària a la qual s'ha d'imputar és la que determina l'article 3 de la resolució de convocatòria d'ajuts.

    4.3 L'import de l'ajut no pot ser superior a 15.000,00 euros per projecte.

    4.4 La quantia dels ajuts es determinarà d'acord amb el nombre de sol·licituds i la disponibilitat pressupostària, i d'acord amb els criteris d'atribució i prioritats establerts a l'apartat 9 d'aquestes bases reguladores. En cap cas, l'import de les subvencions concedides no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat a desenvolupar per la persona beneficiària.

    4.5 La despesa mínima, realitzada i justificada, de l'activitat subvencionada, exigible per poder considerar acomplert l'objecte i la finalitat de la subvenció, és el 60% de la despesa reconeguda en la resolució de concessió. Aquesta despesa mínima ha de permetre, en el cas que el cost final efectiu de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat, la reducció, en la mateixa proporció, de la quantia de la subvenció atorgada. Altrament, l'incompliment d'aquesta despesa mínima establerta comportarà...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR