ORDRE CLT/11/2017, de 13 de gener, per la qual es crea el Servei d'Atenció als Museus de Lleida i Aran.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Cultura
Rango de LeyOrdre

L'article 34.1 de la Llei 17/1990, de 2 de novembre, de museus, estableix que, amb l'objecte de garantir la conservació i la custòdia del patrimoni museístic i el dipòsit del material procedent de les intervencions arqueològiques, i de donar suport tècnic als museus de Catalunya, el departament competent en matèria de cultura ha de crear els serveis d'atenció als museus.

El 7 de maig de 2015 el Departament de Cultura, l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural i la Diputació de Lleida van signar el conveni sobre la Xarxa Territorial de Museus de les Terres de Lleida i Aran, per dur a terme les actuacions necessàries per potenciar les funcions que són pròpies dels museus, fer-los sostenibles i impulsar-ne la projecció social i cultural. En aquest context, es preveu que el Servei d'Atenció als Museus sigui l'estructura tècnica de coordinació i de provisió de serveis i d'activitats de la Xarxa.

D'acord amb el precepte esmentat i amb l'article 39 de la Llei 13/2008, del 5 de novembre, de la presidència de la Generalitat i del Govern,

Ordeno:

Article 1

Creació

Es crea el Servei d'Atenció als Museus de Lleida i Aran, que depèn de la direcció general competent en matèria de patrimoni cultural.

Article 2

Funcions

Són funcions del Servei d'Atenció als Museus de Lleida i Aran les següents:

  1. Proporcionar assessorament i suport tècnic, i proveir serveis i activitats als museus del seu àmbit territorial, per tal que puguin complir adequadament les funcions que els són pròpies i, especialment, les obligacions que els imposa la Llei 17/1990, de 2 de novembre, de museus.

  2. Custodiar els béns del patrimoni museístic que es trobin dins del seu àmbit territorial la preservació dels quals pugui estar amenaçada.

  3. Custodiar, conservar, documentar i possibilitar l'estudi dels materials procedents d'intervencions arqueològiques que es dipositin en les seves instal·lacions d'acord amb la normativa vigent.

  4. Conèixer la situació i les necessitats dels museus del seu àmbit territorial.

  5. Presentar anualment a la direcció general competent en matèria de patrimoni cultural una avaluació de les activitats i de les despeses fetes, a partir d'indicadors prèviament definits en funció dels objectius...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR