ORDRE ECO/295/2015, de 18 de setembre, per la qual s'aprova l'aplicació del Tramitador electrònic d'expedients de contractació (TEEC).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyOrdre

Les noves directives comunitàries en matèria de contractació pública, aprovades pel Parlament Europeu i el Consell el 26 de febrer de 2014 i pendents de transposició a la normativa estatal, suposen un impuls definitiu a la contractació pública electrònica, i estableixen una transició gradual a la utilització exclusiva de mitjans electrònics en els procediments de contractació pública dels estats membres de la Unió Europea que ha de culminar l’últim trimestre del 2018.

A Catalunya, l’estratègia corporativa de contractació electrònica es va iniciar quan es va establir un marc jurídic propi mitjançant l'aprovació del Decret 96/2004, de 20 de gener, pel qual es regula la utilització dels mitjans electrònics, informàtics i telemàtics en la contractació de l'Administració de la Generalitat, i ha tingut continuació després amb una sèrie de línies d'actuació que tenen uns objectius molt clars: en primer lloc, la remoció dels obstacles operatius existents per a la implantació de la contractació electrònica, que s'ha materialitzat, fonamentalment, amb la posada en funcionament del Registre electrònic d'empreses licitadores (RELI); en segon lloc, la implantació d'un sistema de gestió electrònica dels expedients de contractació de caràcter corporatiu, que s’ha concretat amb el Gestor electrònic d’expedients de contractació (GEEC); en tercer lloc, la posada en funcionament de la Plataforma de serveis de contractació pública, que constitueix el canal de relació entre les empreses i l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, així com les administracions locals i universitats de Catalunya, tant des del vessant de l'accés a la informació, com des de la participació per mitjans electrònics en processos de contractació pública; i, finalment, la incorporació de les eines de licitació electrònica previstes en la legislació vigent, la subhasta electrònica, el sobre digital i el futur sistema dinàmic de contractació.

Així, en la línia encetada pel Decret 96/2004, de 20 de gener, esmentat abans, fins a les previsions de la Llei 29/2010, de 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, i en la línia del Pla de Govern 2013-2016, que preveu com a objectiu impulsar mesures relacionades amb la transparència administrativa i, específicament, en la contractació pública, i com a acció normativa la potenciació dels mitjans electrònics en la contractació pública, es continua avançant en la consolidació del sistema corporatiu de contractació electrònica per desenvolupar una política de màxima transparència i respecte a la lliure concurrència i a la igualtat d’oportunitats, millorar l’eficiència i impulsar la utilització dels mitjans electrònics en la contractació pública.

En aquest escenari i en desenvolupament de les línies de direcció i coordinació dels mitjans electrònics en la contractació pública derivades de l’Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública, en exercici de les funcions que té encomanades, que es troben a l’Acord del Govern d’11 de febrer de 2014 (substituït ara per l’Acord del Govern de 3 de febrer de 2015), sobre l’aprovació de mesures i projectes corporatius a desenvolupar el 2014 per desplegar l’administració electrònica a l’Administració de la Generalitat de Catalunya...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR