ORDRE EMC/145/2016, de 3 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions als ens locals de Catalunya per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme, i es fa pública la convocatòria per a l'any 2016.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Empresa i Coneixement
Rango de LeyOrdre

L'Estatut d'autonomia de Catalunya, a l'article 171.f), en relació amb l'article 114, estableix que correspon a la Generalitat de Catalunya, per mitjà dels seus òrgans competents, la fixació de criteris, la regulació de les condicions, i l'execució i el control de les línies públiques de suport i de promoció del turisme.

La Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l'impost sobre les estades en establiments turístics (DOGC núm. 6094, de 23.3.2012), fixa que l'objectiu de l'impost esmentat és nodrir el Fons per al foment del turisme, creat amb la finalitat de finançar polítiques turístiques per millorar la competitivitat de Catalunya com a destinació turística.

L'article 116 de la mateixa Llei estableix, entre altres, que aquests recursos han d'anar destinats a l'impuls del turisme sostenible, responsable i de qualitat; a la protecció, la preservació, la recuperació i la millora dels recursos turístics; al desenvolupament d'infraestructures relacionades amb el turisme, així com al foment, la creació i la millora dels productes turístics.

En aquest sentit, i en atenció a una estratègia integral de qualitat turística de la destinació, les bases reguladores que es publiquen a l'annex d'aquesta Ordre introdueixen el paràmetre d'implicació de l'Administració local en el compromís de lluita contra l'oferta il·legal d'allotjament dins els seus àmbits territorials respectius.

D'altra banda, el Pla estratègic de turisme de Catalunya 2012-2016, en el seu Programa 2, Desenvolupament de destinacions, considera fonamental, des d'un punt de vista turístic, garantir la qualitat dels recursos i la disponibilitat d'infraestructures com a suport a un desenvolupament sostenible i competitiu referit a productes, experiències i destinacions turístiques.

Així mateix, també es proposa un model turístic competitiu, sostenible i de qualitat a partir de l'equilibri territorial, la diversificació de l'oferta, l'orientació a la demanda, la desestacionalització i la innovació del producte, per fer del turisme una activitat generadora de riquesa i d'ocupació al servei de la ciutadania. En aquest sentit es posa al servei dels diferents agents públics del sector turístic català un programa de subvencions individuals per afavorir que les destinacions turístiques catalanes millorin la seva competitivitat.

Atesa la Llei 2/2015, de l'11 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2015;

Atès que a les bases reguladores que es publiquen a l'annex d'aquesta Ordre els són aplicables el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre; i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reglament que la desenvolupa, aprovat pel Reial decret 887/2006,de 21 de juliol;

Per tot això exposat,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Fer pública la convocatòria i aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions als ens locals de Catalunya per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme per a l'any 2016.

Article 2

Aplicació pressupostària i import

2.1 L'import màxim destinat a la concessió d'aquestes subvencions és de 6.500.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària IU1503D/760000100/6510 del pressupost de la Direcció General de Turisme, desglossats de la manera següent: 2.600.000,00 euros per l'any 2016; 1.950.000,00 euros per l'any 2017, i 1.950.000,00 per l'any 2018, de la partida esmentada o equivalent.

2.2 Aquests imports es podran ampliar mitjançant una resolució del/de la conseller/a del Departament d'Empresa i Coneixement.

2.3 L'atorgament de les subvencions està supeditat a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que no es dicti la resolució definitiva d'atorgament, com a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

Article 3

Sol·licituds i termini de presentació

3.1 El termini de presentació de sol·licituds finalitza el dia 8 de juliol de 2016 (inclòs).

3.2 Les sol·licituds s'han de presentar als llocs i pels mitjans que especifica la base 6 de l'annex d'aquesta Ordre.

Article 4

Òrgan competent, resolució dels ajuts i recursos

L'òrgan competent per dictar la resolució, el termini per a la finalització del procediment, el mitjà de notificació i el règim de recursos els estableix la base 9 de l'annex d'aquesta Ordre.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

Barcelona, 3 de juny de 2016

Jordi Baiget i Cantons

Conseller d'Empresa i Coneixement

Annex

Bases reguladores

Base 1

Objecte

L'objecte d'aquestes bases és regular la concessió de subvencions als ens locals de Catalunya per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme.

Base 2

Entitats beneficiàries

2.1 Poden ser beneficiaris d'aquests ajuts els ajuntaments i els ens vinculats o dependents, els consells comarcals, els consorcis locals, les diputacions, els ens de gestió locals, les àrees metropolitanes i les mancomunitats de municipis de Catalunya.

En el cas dels consorcis locals, tindran aquesta consideració quan consti expressament als seus estatuts la seva adscripció a un ens local.

2.2 Els beneficiaris seran, amb caràcter general, els executors de cadascun dels projectes, llevat dels casos en què, en virtut de la seva facultat d'autoorganització i en el marc dels acords corresponents, el beneficiari decideixi que l'operació s'executi per una empresa pública depenent. En aquest cas, el beneficiari ho haurà de comunicar en el moment de la presentació de la sol·licitud. Un cop concedit l'ajut de cofinançament i en el moment en què la persona beneficiària formalitzi la seva relació amb l'ens executor, aquesta ha d'enviar a la Direcció General de Turisme una còpia autenticada del conveni d'encàrrec de gestió. En relació amb la certificació de les despeses associades a l'operació, tant el beneficiari com l'ens executor han de regir-se pel que estableixen les bases 14 i 23. Tanmateix, en aquest cas, la certificació de l'execució correcta del projecte haurà d'anar signada per l'ens beneficiari, d'acord amb el que disposa la base 14.

Base 3

Requisits per obtenir la condició de beneficiari/ària

3.1 Les persones sol·licitants han de complir els requisits següents:

  1. Donar ocupació, almenys, a un 2% de treballadors/ores amb discapacitat sobre el nombre total de treballadors/ores de l'entitat, o bé aplicar les mesures alternatives d'acord amb el que disposen l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social; el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de treballadors amb discapacitat, i el Decret 86/2015, de 2 de juny, sobre l'aplicació de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat en empreses de 50 o més persones treballadores i de les mesures alternatives de caràcter excepcional al seu compliment. Aquest requisit només és aplicable en el cas d'empreses amb una plantilla igual o superior a cinquanta persones.

  2. Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat i les obligacions davant la Seguretat Social. Aquest compliment s'haurà de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, prèviament a la resolució d'atorgament, i abans de rebre qualsevol pagament.

  3. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de beneficiari que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).

  4. Indicar, d'acord amb els agents socials, els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i d'intervenir-hi en llurs centres de treball, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista. Aquest requisit només és aplicable en el cas d'empreses amb una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones.

  5. Complir els requisits que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística (DOGC núm. 2553, de 7.1.1998).

  6. No haver estat sancionades, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, durant l'any anterior a la convocatòria, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, hagin aplicat les mesures correctores previstes i abonat les quantitats requerides per aquest concepte.

  7. Complir les obligacions i no incórrer en els supòsits de prohibició que estableixen els articles 90.bis i 92.bis del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 3791A, de 31.12.2002).

  8. Acreditar que disposen d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció, d'acord amb la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals; amb el Reial decret 39/1997, d'1 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció; així com d'acord amb les modificacions posteriors que introdueix la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals.

  9. Complir l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats a l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones. En el cas de les empreses de més de 250...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR