ORDRE GAH/39/2016, de 23 de febrer, per la qual es regulen els fitxers de dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
Rango de LeyOrdre

L'article 156 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya (EAC) estableix que correspon a la Generalitat la competència executiva en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Al seu torn, l'article 112 de l'EAC disposa que correspon a la Generalitat, en l'àmbit de les seves competències executives, la potestat reglamentària, que comprèn l'aprovació de disposicions per a l'execució de la normativa de l'Estat, i també la funció executiva, que en tot cas inclou la potestat d'organització de la seva pròpia administració i, en general, totes les funcions i activitats que l'ordenament atribueix a l'Administració pública.

L'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) estableix que la creació, modificació o supressió de fitxers de les administracions públiques només es pot fer per mitjà d'una disposició general.

L'apartat primer de la disposició final tercera de la Llei 32/2010, d'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades habilita les persones titulars de les conselleries de la Generalitat de Catalunya, dins l'àmbit de les seves competències, perquè creïn, modifiquin i suprimeixin, mitjançant ordre, els fitxers que siguin pertinents.

L'Ordre GRI/286/2014, de 19 de setembre, regula els fitxers de dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació i Relacions Institucionals.

D'ençà de la publicació de l'Ordre esmentada, l'aprovació del Decret 2/2016, de 13 de gener, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat, i del Decret 56/2016, de 19 de gener, de reestructuració del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, han produït canvis en la titularitat de determinats fitxers de dades de caràcter personal, als quals ja no es fa referència atès que són competència d'un altre departament, i la incorporació de nous. Tot plegat, fa necessària una nova ordre que exclogui determinats fitxers i incorpori la creació de nous, la modificació, la supressió i la integració d'altres, així com la publicació completa de la relació dels fitxers gestionats pel Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.

Cal tenir present que la reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals, mitjançant el Decret 184/2013 de 25 de juny, ha comportat que s'hagin de modificar tots els fitxers en els quals es feia referència als òrgans de la vicepresidència del Govern.

Finalment, la disposició addicional primera del Decret 56/2016 esmentat disposa que totes les referències que la normativa vigent faci a departaments les competències dels quals han estat atribuïdes al Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge pel que fa a aquestes competències s'han d'entendre fetes a aquest Departament. Igualment, totes les referències que la normativa vigent faci a òrgans que es modifiquen en el Decret esmentat s'han d'entendre fetes als òrgans que assumeixen les seves funcions o estructura.

En ús de la potestat que m'atorga l'article 39.3 de la Llei 13/2008, de 5 de novembre, de la Presidència de la Generalitat i del Govern; tenint en compte el que estableix l'article 5.m) de la Llei 32/2010, d'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades; vist que s'han emès els informes preceptius, i vist el Dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte

  1. Aquesta Ordre té per objecte crear, suprimir, modificar, integrar i publicar la relació actualitzada dels fitxers de dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge.

  2. Establir, per a cada fitxer, la denominació, la finalitat i els usos previstos, les persones i els col·lectius afectats, el procediment de recollida de dades, la procedència de les dades, l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades de caràcter personal, el sistema de tractament utilitzat, les cessions de dades, les transferències internacionals, l'òrgan administratiu responsable i davant el qual es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, així com les mesures de seguretat aplicables, amb indicació del nivell bàsic, mitjà o alt.

Article 2

Creació de fitxers

Es creen els fitxers de dades de caràcter personal detallats a l'annex 1 i que són els següents:

  1. Gestió i tramitació de sol·licituds d'accés a la informació

  2. Becaris i becàries

  3. Activitats del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge

  4. Gestió de l'Arxiu Central Administratiu del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge

  5. Registre d'òrgans de representació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, del seu sector públic i de les universitats públiques catalanes i entitats dependents

  6. Tribunals qualificadors dels processos de selecció de personal

  7. Catàleg corporatiu de processos de la Generalitat de Catalunya

Article 3

Supressió de fitxers

Se suprimeix el fitxer de dades de caràcter personal “Gestió de beques”, detallat a l'annex 2.

Article 4

Modificació de fitxers

Es modifiquen els fitxers de dades de caràcter personal detallats a l'annex 3 i que són els següents:

Gabinet de la Consellera

  1. Contactes del conseller o consellera

    S'han modificat els apartats “Persones i col·lectius afectats”, “Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal”, “Òrgan administratiu responsable del fitxer” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets, d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  2. Queixes i consultes dels ciutadans i ciutadanes

    S'han modificat els apartats “Finalitat i usos previstos” i “Òrgan administratiu responsable del fitxer”.

  3. Contactes de l'Oficina de Comunicació

    S'han modificat els apartats “Finalitat i usos previstos”, “Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal” i “Òrgan administratiu responsable del fitxer”.

  4. Cases regionals

    S'han modificat els apartats “Finalitat i usos previstos”, “Procediment de recollida de les dades”, “Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal”, “Cessions de dades de caràcter personal”, “Òrgan administratiu responsable del fitxer” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets, d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

    Secretaria General

  5. Registre de participació en consultes populars no referendàries

    S'ha modificat l'apartat “Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal”.

  6. Sistema de gestió electoral

    S'han modificat els apartats “Finalitats i usos previstos”, “Estructura bàsica del fitxer i descripció del tipus de dades de caràcter personal” i “Cessions de dades de caràcter personal”.

  7. Convenis

    S'ha modificat l'apartat “Cessions de dades de caràcter personal”.

  8. Directori de personal

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

    Direcció de Serveis

  9. Convocatòries laborals

    S'ha modificat l'apartat “Cessions de dades de caràcter personal”.

  10. Currículums d'aspirants

    S'ha modificat l'apartat “Cessions de dades de caràcter personal”.

  11. Borsa de treball de personal laboral

    S'ha modificat l'apartat “Cessions de dades de caràcter personal”.

  12. Contractació i patrimoni

    S'ha modificat l'apartat “Cessions de dades de caràcter personal”.

    Secretaria d'Administració i Funció Pública

  13. Òrgans de negociació, participació i representació

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  14. Estudi del sector públic

    S'ha modificat l'apartat “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  15. Fons d'acció social

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  16. Personal amb discapacitat intel·lectual

    S'ha modificat l'apartat “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  17. Coordinació de prevenció de riscos laborals

    S'ha modificat l'apartat “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  18. Personal adherit al Pla de pensions

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  19. Borsa d'hores sindicals

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  20. Gestió de recursos

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  21. Sistema d'informació de personal

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  22. Directori corporatiu

    S'han modificat els apartats “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant els quals es poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició”.

  23. Expedients d'incompatibilitats

    S'han modificat els apartats “Persones i col·lectius afectats”, “Cessions de dades de caràcter personal” i “Serveis o unitats davant...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR