RESOLUCIÓ EMC/307/2017, de 17 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores de doctorats industrials (DI).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament d'Empresa i Coneixement
Rango de LeyResolució

La Llei 7/2001, de 31 de maig (DOGC núm. 3407, de 12.6.2001), crea l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) com a entitat de dret públic que ajusta la seva actuació al dret privat, amb personalitat jurídica pròpia, plena capacitat d'obrar i patrimoni propi per al compliment de les seves funcions.

Correspon a l'AGAUR l'execució de programes de beques, de préstecs, de subvencions i d'altres activitats de foment de l'estudi universitari, de la recerca científica i tècnica i de la innovació tecnològica a Catalunya.

L'AGAUR, mitjançant la Secretaria d'Universitats i Recerca, està adscrita al Departament d'Empresa i Coneixement, d'acord amb el que preveu el Decret 316/2016, de 8 de novembre, de reestructuració parcial del Departament d'Empresa i Coneixement.

És aplicable el que disposen el capítol ix del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, en relació amb el règim jurídic de les subvencions i les transferències de la Generalitat de Catalunya; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Als ajuts objecte d'aquestes bases els serà aplicable, si escau, el Reglament general d'exempció per categories (en endavant, RGEC), és a dir, el Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, publicat al Diari Oficial de la Unió Europea (DOUE) de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) i el Marc sobre ajuts estatals de recerca i desenvolupament i innovació (Marc R+D+I) de la Comissió Europea (DOUE C 198, de 27.6.2014), pel qual el finançament públic que reben els organismes de recerca per al desenvolupament d'activitats no econòmiques no es considera un ajut d'Estat.

És aplicable l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions.

És aplicable la Resolució UNI/962/2005, d'1 de febrer, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir la concessió de beques i ajuts convocats per l'AGAUR.

L'article 11 dels Estatuts de l'AGAUR, aprovats pel Decret 168/2002, d'11 de juny, del Govern de la Generalitat de Catalunya, disposa que correspon al Consell de Direcció aprovar les convocatòries de beques i subvencions, així com resoldre-les. Aquestes facultats s'han delegat, en data 5 de desembre de 2002, en el president o presidenta de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris (CEAU) i també en el president o presidenta de la Comissió Executiva d'Ajuts de Recerca (CEAR).

Per tot això,

Resolc:

Article únic

Aprovar les bases reguladores de doctorats industrials (DI), les condicions de les quals figuren a l'annex d'aquesta resolució.

Disposició final

Aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, pot ser objecte d'un recurs potestatiu de reposició davant el president o presidenta de la CEAU i el president o presidenta de la CEAR, en el termini d'un mes des de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, en el termini de dos mesos des de la seva publicació al DOGC, de conformitat amb els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Barcelona, 17 de febrer de 2017

P. d. (Resolució UNI/73/2003, de 14 de gener, DOGC núm. 3808, de 27.1.2003)

Josep Pallarès Marzal

President de la Comissió Executiva d'Ajuts Universitaris

Francesc Subirada i Curcó

President de la Comissió Executiva d'Ajuts de Recerca

Annex

  1. Preàmbul

    Catalunya actualment té un sistema universitari de primera línia que, al llarg de la darrera dècada, ha estat capaç de generar innovacions i descobriments d'impacte mundial i de formar persones que estan a l'avantguarda del coneixement i que disposen d'equipaments i d'instal·lacions capdavanteres.

    La transferència d'aquesta tecnologia i d'aquests coneixements és el repte de la propera dècada per al desenvolupament econòmic i social de Catalunya.

    En concret, cal aconseguir convertir el sistema universitari en un motor de desenvolupament econòmic i social que ajudi a donar resposta als reptes del nostre país en tots els àmbits, i que el nostre sistema productiu, el que existeix i el que pot existir, trobi en les universitats el soci científic, tecnològic i formatiu amb el qual pugui consolidar projectes.

    Un dels mecanismes que des de fa anys s'ha mostrat com a adequat en altres entorns com ara França o Dinamarca, i que la Comissió Europea ha incorporat entre els seus instruments per facilitar el procés de transferència de coneixement entre universitats i empreses en els darrers programes marc, són els anomenats doctorats industrials . Són, per explicar-ho de manera breu, projectes de recerca desenvolupats entre universitats i empreses i que integren la formació d'estudiants de doctorat.

    En aquesta línia, la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb les universitats públiques i privades i els organismes de recerca, ha posat en marxa el Pla de Doctorats Industrials (en endavant, Pla DI), que té com a objectius contribuir a la competitivitat i la internacionalització del teixit industrial català, retenir talent i situar l'estudiantat de doctorat en condicions de desenvolupar projectes d'R+D+I en entorns empresarials.

    Els elements essencials del Pla DI són els projectes de doctorat industrial (en endavant, projectes DI), és a dir, projectes estratègics de recerca d'empreses, en què els doctorands o les doctorandes desenvoluparan la seva formació investigadora en col·laboració amb una universitat, un centre de recerca o una fundació hospitalària, i que seran objecte de tesis doctorals.

  2. Disposicions comunes

    —1 Objecte

    1.1 L'objecte d'aquestes bases és atorgar ajuts per al desenvolupament de projectes de DI en qualsevol àmbit de coneixement i en qualsevol sector empresarial. El projecte de recerca s'ha de desenvolupar en el marc estratègic d'una empresa i, alhora, en el si d'un grup de recerca d'una universitat, un centre de recerca o una fundació hospitalària, en el qual el doctorand o doctoranda ha de dur a terme la seva formació investigadora, que ha de donar lloc a una tesi doctoral en el marc del Pla DI de la Generalitat de Catalunya. En concret, es preveuen les modalitats següents:

    1. Projectes de DI cofinançats, en els quals l'entorn empresarial té un centre de treball a Catalunya. En aquesta modalitat tant l'entorn acadèmic com l'empresarial són beneficiaris de l'ajut.

    2. Projectes de DI específics, previstos per a casos especials, definits en l'apartat IV. En aquesta modalitat només l'entorn acadèmic tindrà la consideració de beneficiari.

      1.2 Totes les persones involucrades en un projecte de DI rebran un reconeixement per la seva participació en el Pla DI. En concret, el reconeixement serà lliurat al doctorand o la doctoranda industrial, a la persona responsable designada per l'entorn empresarial i al director o directora de tesi de l'entorn acadèmic.

      1.3 Atesa la naturalesa dels projectes objecte d'aquestes bases, que pressuposen unes fases prèvies de redacció i de concreció de les propostes entre les entitats proposants més una fase de selecció dels doctorands i les doctorandes, tots els projectes han de ser publicats prèviament a la pàgina web del Pla DI () en els terminis i les condicions que s'hi expliciten.

      1.4 Tots els projectes han de tenir com a mínim representació de l'entorn acadèmic i de l'entorn empresarial.

      —2 Característiques dels projectes de DI

      2.1 Aquestes bases s'adrecen a finançar projectes que, d'acord amb el RGEC i el Marc R+D+I de la Comissió Europea, són projectes de recerca industrial, definits com a recerca planificada o estudis crítics encaminats a adquirir nous coneixements i aptituds que puguin ser útils per desenvolupar nous productes, processos o serveis, o permetin millorar considerablement els ja existents; comprèn la creació de components de sistemes complexos i pot incloure la construcció de prototips en un entorn de laboratori o en un entorn amb interfícies simulades amb els sistemes existents, així com línies pilot, quan sigui necessari per a la recerca industrial i, en particular, per a la validació de tecnologia genèrica.

      2.2 Segons el que estableix la base 1, els projectes de DI suposen una col·laboració efectiva entre una empresa (entorn empresarial) i un o diversos organismes de recerca (entorn acadèmic), atenent a la definició feta al RGEC i al Marc R+D+I de la Comissió Europea. En concret:

      - Col·laboració efectiva: col·laboració entre almenys dues parts independents per a l'intercanvi de coneixements o tecnologia, o per assolir un objectiu comú sobre la base de la divisió del treball en la qual les parts implicades defineixen conjuntament l'àmbit del projecte en col·laboració, contribueixen a la seva aplicació i comparteixen els seus riscos i resultats; una o algunes de les parts poden suportar la totalitat dels costos del projecte i alliberar així les altres parts dels riscos financers; la recerca sota contracte i la prestació de serveis de recerca no es consideren formes de col·laboració.

      2.3 El projecte de recerca industrial dut a terme en col·laboració efectiva entre l'entorn acadèmic i l'empresarial pot generar drets de propietat industrial. Tot dret de propietat industrial resultant del projecte, així com els drets d'accés corresponents, s'han d'atribuir als diferents socis de la col·laboració de manera adequada i en funció de les seves tasques, contribucions i interessos respectius.

      —3 Entitats beneficiàries

      3.1...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR