RESOLUCIÓ TES/2406/2017, d'11 d'octubre, per la qual es fa públic l'Acord d'informe d'impacte ambiental del Projecte d'urbanització per a la millora de l'accessibilitat de vianants al nucli urbà de Montseny, al terme municipal del Montseny (ref. OAA20160019).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Territori i Sostenibilitat
Rango de LeyResolució

Vist que la Ponència Ambiental, en la sessió del dia 28 de juliol de 2016, va adoptar l'Acord d'informe d'impacte ambiental del Projecte d'urbanització per a la millora de l'accessibilitat de vianants al nucli urbà de Montseny, al terme municipal del Montseny, promogut i tramitat per l'Ajuntament del Montseny,

Resolc:

Donar publicitat a l'esmentat Acord d'informe d'impacte ambiental del Projecte d'urbanització per a la millora de l'accessibilitat de vianants al nucli urbà de Montseny, al terme municipal del Montseny.

Barcelona, 11 d'octubre de 2017

Ferran Miralles i Sabadell

Director general de Polítiques Ambientals i Medi Natural

ACORD

de 28 de juliol de 2016, d'informe d'impacte ambiental del Projecte d'urbanització per a la millora de l'accessibilitat de vianants al nucli urbà de Montseny, al terme municipal del Montseny, promogut i tramitat per l'Ajuntament del Montseny.

  1. Antecedents

    El 17 de març de 2016, el Ple de l'Ajuntament del Montseny aprova el Projecte d'obres Millora de l'accessibilitat de vianants al nucli urbà de Montseny.

    Amb data 31 de març de 2016, l'Ajuntament del Montseny va entrar al registre del Departament de Territori i Sostenibilitat la sol·licitud, de data 18 de març, de sotmetiment a avaluació ambiental simplificada del Projecte referenciat.

  2. Marc normatiu

    L'article 7.2 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, estableix que són objecte d'una avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes no inclosos ni a l'annex I ni a l'annex II de la Llei que puguin afectar de manera apreciable, directament o indirectament, espais protegits de la xarxa Natura 2000.

    L'article 41 de la Llei 21/2013 estableix que la declaració d'impacte ambiental té la naturalesa d'informe preceptiu i determinant, i ha de determinar si és procedent o no, als efectes ambientals, l'execució del Projecte i, si escau, les condicions en les quals es pot desenvolupar, les mesures correctores i les mesures compensatòries.

    Els articles 45 i 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, regulen la sol·licitud d'inici de l'avaluació d'impacte ambiental i les consultes a les administracions públiques afectades i a les persones interessades. L'Edicte de 21 de gener de 2009, sobre una resolució del conseller de Política Territorial i Obres Públiques referent al Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge del Parc Natural del Montseny (aprovació definitiva del Pla especial).

  3. Descripció del Projecte i del document ambiental

    El Projecte d'urbanització per a la millora de l'accessibilitat de vianants al nucli urbà de Montseny consisteix en la construcció d'una vorera al costat muntanya de la BV-5307 entre la BV-5301 i el nucli de Montseny i que segueix uns 80 metres fins a empalmar amb un tros de vorera ja existent, i una plataforma d'aparcament i parada de bus al barranc oposat a l'entroncament d'aquest accés. Una part important de l'actuació afecta l'àmbit definit pel Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge del Parc Natural del Montseny (el Pla especial) i és xarxa Natura 2000.

    L'objectiu del Projecte és millorar l'accessibilitat dels vianants al nucli urbà, millorar les condicions de la parada del bus i generar nous aparcaments. Es justifica la construcció de la infraestructura per la necessitat de facilitar accés al nucli urbà a veïns i visitants. Es fa una valoració de la mobilitat actual i estimada, però no es comptabilitza la demanda d'aparcament per a turismes de residents o de visitants ni es fa un inventari de les places d'aparcament disponibles ni de les seves característiques quant a accessibilitat.

    La vorera ha de tenir una plataforma de 2 metres d'amplada i seguirà el marge nord i oest de les BV-5307 i BV-5301 amb una longitud total de 145 m. Per poder allotjar la plataforma caldrà un desmunt suportat per un mur de contenció amb una altura mitjana d'1,8 metres. L'enllumenat que cal instal·lar s'adequarà a la màxima protecció lluminosa (E1), amb làmpades LED de 440 Nm.

    La plataforma de parada de bus/aparcament disposarà d'una superfície de 460 m 2 i estarà suportada per un talús de 40º. La superfície de rodadura serà de terra. L'àmbit del Projecte es troba dins la zona d'interès natural (ZIN).

    L'estudi d'impacte valora els efectes de la infraestructura en fase de construcció i d'explotació en diversos aspectes:

    - Sobre el sòl: moderat baix, un cop s'acabi l'obra amb els murs de contenció i revegetació de talussos.

    - No descriu cap impacte sobre la hidrogeologia.

    - Afectació per pèrdua de vegetació: moderat baix, considera que un cop revegetats els espais es tendirà a recuperar la situació de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR