RESOLUCIÓ TSF/1330/2018, de 22 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de Salesians Sant Jordi (codi de conveni núm. 79100172012018).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyResolució

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de Salesians Sant Jordi, subscrit en dates 30 de juny de 2017 i 14 de maig de 2018, pels representants de l'empresa i pels representants dels treballadors, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.1) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, i l'article 6 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya,

Resolc:

--1 Disposar la inscripció del conveni esmentat en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, amb notificació a la Comissió negociadora.

--2 Disposar la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Barcelona, 22 de maig de 2018

Enric Vinaixa i Bonet

Director general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball

Traducció del text original signat per les parts

Conveni col·lectiu de treball de Salesians Sant Jordi

Títol I

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i territorial

L'aplicació del present Conveni s'estén a les relacions laborals de la totalitat del personal de l'Entitat de Salesians Sant Jordi de les províncies de Barcelona, Lleida i Girona.

Article 2

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC, i la seva durada fins al 31 de desembre de 2017, sense perjudici de l'establert en la disposició addicional primera.

Els efectes econòmics es remuntaran a l'1 de gener de 2017.

Article 3

Pròrroga

El present Conveni es prorrogarà per períodes anuals, si no és denunciat abans del seu venciment, o qualsevol de les seves pròrrogues, per una de les parts, amb una antelació mínima de dos mesos i per comunicació escrita a l'altra.

Article 4

Exclusions

Queden exclosos de l'aplicació del present Conveni el personal d'alta direcció i aquell que estigui vinculat a l'Entitat mitjançant contracte civil o d'arrendament de serveis.

Article 5

Normes supletòries

En tots els aspectes no previstos en aquest Conveni, seran d'aplicació les normes de l'Estatut dels treballadors i les establertes al Conveni de Catalunya d'acció social amb infants, joves, famílies i d'altres, en situació de risc.

Article 6

Compensació i absorció

Totes les condicions pactades al present Conveni són compensables en la seva totalitat i en el còmput anual, per les millores de qualsevol índole que vinguin gaudint els treballadors i treballadores, quan aquestes superin la quantia total del Conveni i es consideren absorbibles des de l'entrada en vigor del mateix.

Article 7

Garantia ad personam

Es respectaran tots els treballadors i treballadores les situacions personals, actualment consolidades, quan determinin més grans drets dels concedits per aquest Conveni, en còmput anual.

Article 8

Vinculació a la totalitat

Ambdues representacions convenen que sent les condicions pactades un tot orgànic i indivisible, en el supòsit que l'Autoritat competent a l'exercici de les facultats que li són pròpies no ho aprovés, el present Conveni quedaria sense eficàcia pràctica, havent de reconsiderar-se el seu contingut, tret que es tracti d'aspectes concrets, en el cas del qual es reconsideraria el títol a què s'integren els esmentats aspectes.

Títol II

Organització del treball

Article 9

Conceptes generals

La decisió sobre l'organització del treball és facultat de la Direcció de l'Entitat, que respondrà del seu ús d'acord amb les lleis.

Als equips directius de cada plataforma educativa se'ls reconeix la funció d'assessorament, orientació i proposta respecte a l'organització pràctica del treball en cada un d'elles.

Article 10

Participació dels representants dels treballadors

Es reconeix al Comitè d'empresa o Delegats del personal, la funció d'assessorament, orientació i proposta, referent a l'organització i racionalització del treball, conforme al disposat en les lleis i al present Conveni, sense que això suposi cap minva en les atribucions conferides a la Direcció de l'Entitat

Article 11

Competència

L'execució i aplicació, a cada plataforma i/o servei, de les directrius i objectius fixats per la Direcció de l'Entitat, és responsabilitat dels directors dels mateixos.

Article 12

Nomenament i cessament dels directors

En tractar-se de llocs de confiança de l'Entitat, el nomenament i cessament de la Direcció de les plataformes educatives i del Centre Residència d'Acció Educativa, d'ara endavant CRAE, i les persones responsables del servei és facultat exclusiva de la Direcció de l'Entitat i l'exercici dels esmentats càrrecs no atorgarà drets per raó de la permanència en el mateix, tret del relatiu als complements que s'estableixen al present Conveni, mentre duri l'exercici de l'esmentada funció.

Títol III

Classificació del personal

3.1 Per raó de la permanència

Article 13

Classificació

El personal es classifica, segons la seva permanència en l'Entitat, en fix, eventual i interí.

Article 14

Definicions

És fix el que es necessita, de manera permanent, per realitzar el treball normal i ordinari de l'Entitat.

El personal eventual és el que es contracta per a atenció de treballs extraordinaris, de durada limitada. Aquest personal es pot prendre per a treballs determinats i pel temps i condicions establerts en la legislació vigent.

És personal interí el que pren quan és necessari suplir un empleat fix, al qual se li reserva el seu lloc de treball.

Les necessitats permanents de l'Entitat no podran ser ateses per personal eventual.

Article 15

Retribució

La retribució de cada un d'ells, eventuals i interins, serà la fixada per al personal fix, inclosos plus i gratificacions extraordinàries, per als grups professionals corresponents.

Article 16

Provisió de vacants

Tant el personal eventual com l'interí, tindran en igualtat de circumstàncies, preferència per ocupar les places vacants que es produeixin en l'Entitat.

3.2 Per la funció realitzada

Article 17

Grups professionals

Tenint en compte les característiques de l'Entitat i les funcions atribuïdes al personal integrat a la mateixa, aquest es classificarà en els grups que a continuació s'indiquen:

Grup I. Personal directiu.

Grup II. Personal titulat.

Grup III. Personal educatiu.

Grup IV. Personal administratiu.

Grup V. Personal d'activitats auxiliars.

Article 18

Grups professionals i funcions

S'estableixen 5 grups professionals, incloent-se en cada un d'ells les categories que es detallen, que tindran assignades les funcions que s'indiquen en cada una d'elles.

Grup I

S'inclou en aquest grup

  1. Director/a

    És a qui li correspon la representació ordinària de la Plataforma educativa i de cada un dels projectes que la integren o del CRAE, davant del representant del titular, de les Entitats públiques i privades i de la comunitat educativa.

    Assumeix l'elaboració i avaluació del projecte educatiu integral, d'acord amb el projecte marcat per l'Entitat titular.

    S'encarrega del seguiment de l'esmentat projecte, així com del funcionament dels serveis d'administració, a través dels responsables dels mateixos, donant comptes al representant del titular.

    S'encarrega de l'aplicació del Reglament de Règim interior i proposa al representant del titular les eventuals modificacions, prèvia consulta als òrgans afectats.

    Es responsabilitza de la coordinació entre diferents projectes que componen la Plataforma educativa o el CRAE.

    Selecciona el personal dels diferents projectes o serveis, tant si són contractats, en pràctiques educatives o voluntaris.

    Promou i gestiona la formalització de convenis i concerts amb altres Entitats, siguin públiques o privades.

    Proposa al representant del titular les persones per als càrrecs de responsabilitat.

    Els directors de Centres Residencials d'Acció Educativa (CRAE) tindran, a més, les funcions reconegudes en la legislació d'aplicació, en les quals s'inclou la responsabilitat de la guarda dels menors i les relacions educatives amb els òrgans de l'Administració corresponent.

    En aquelles Plataformes o Centres en els quals, per la seva dimensió, la funció de Direcció no requereixi una dedicació a jornada completa, l'esmentada funció podrà ser assumida per un treballador/a compatibilitzant-la amb les funcions de la categoria que tingués.

  2. Subdirector de CRAE

    Assumeix les funcions de Direcció del CRAE, en cas d'absència o malaltia del Director.

    Igualment, podrà assumir aquelles funcions que li delegui el Director del CRAE

  3. Administrador/a

    És la persona responsable de l'administració de la plataforma educativa corresponent. Organitza, planifica i controla els treballs d'administració i coordina el personal de l'esmentada àrea, si n'hi hagués.

    Grup II

    S'inclou en aquest grup

  4. Personal titulat

    Són les persones que, amb títol universitari de grau superior, reconegut com a tal pels organismes competents, exerceix en l'empresa, amb caràcter exclusiu o preferent, les funcions per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR