RESOLUCIÓ TSF/2029/2017, de 15 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de la Federació Catalana de Tennis (codi de conveni núm. 79002832012009).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball, Afers Socials i Famílies
Rango de LeyResolució

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de la Federació Catalana de Tennis, subscrit, en dates 27 de desembre de 2016 i 31 de maig de 2017, pels representants de l'empresa, i pels representants de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.1) del Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball; el Decret 289/2016, de 30 d'agost, de reestructuració del Departament de Treball, Afers socials i Famílies, i l'article 6 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya,

Resolc:

--1 Disposar la inscripció del conveni esmentat en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball de la Direcció General de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball, amb notificació a la Comissió Negociadora.

--2 Disposar la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Barcelona, 15 de juny del 2017

Enric Vinaixa i Bonet

Director general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball

Transcripció literal del text signat per les parts

Conveni col·lectiu de la Federació Catalana de Tennis

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu obliga a l'empresa Federació Catalana de Tennis (en endavant FCT) i els treballadors i treballadores (en endavant treballadors) de la seva plantilla.

Article 2

Àmbit territorial

El present Conveni afecta tots els treballadors pertanyents a tots els centres de treball de la FCT.

Article 3

Àmbit personal

Les condicions de treball aquí regulades afecten tots els treballadors inclosos en els àmbits funcional i territorial, excepte els que es trobin compresos en les excepcions de l'article 1.3 de l'Estatut dels treballadors.

Se n'exclou el Director general per ser càrrec d'alta Direcció, de qui el nomenament, cessament i funcions venen definides als Estatuts de la Federació Catalana de Tennis i, en el seu cas, els esportistes professionals, la relació dels quals s'ha de regir pel que s'estableix en el Reial decret 1006/1985, de 26 de juny.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor, en tots els seus aspectes el dia 1 de gener de 2016, sigui quina sigui la seva data de publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i finalitzarà la seva vigència el dia 31 de desembre de 2019.

Article 5

Denúncia

Si es fa una denúncia del Conveni, la part que la promogui l'ha de fer amb una antelació mínima de 2 mesos a la data de finalització del Conveni. S'ha de fer mitjançant un escrit datat dirigit a l'altra part negociadora, que n'ha de confirmar per escrit la seva recepció en el mateix instant en que aquella es produeixi. Una vegada denunciat el Conveni fins que no s'aconsegueixi un acord en ferm, tots els articles i les clàusules obligants i el seu contingut normatiu es mantindran en vigor.

Article 6

Pròrroga

El Conveni quedarà prorrogat per períodes successius d'una anualitat, si cap de les parts no formula la respectiva denúncia per a la revisió 2 mesos abans del termini inicial o de qualsevol de les pròrrogues anuals.

Si el Conveni queda prorrogat es mantindrà en vigor tant el seu contingut normatiu com obligacional.

En cas de pròrroga, per no existir denúncia prèvia, es revisaran els continguts econòmics del Conveni col·lectiu.

Article 7

Vinculació a la totalitat

Les condicions que es pacten, qualsevol que sigui la seva naturalesa i contingut, constitueixen un conjunt unitari indivisible, i s'accepten per les parts que els subscriuen que les obligacions que recíprocament contreguin tenen una contraprestació equivalent amb els drets que adquireixen, considerant tot això en el seu conjunt i en còmput anual, sense que per tant els pactes que es formalitzen puguin ser interpretats o aplicats en forma aïllada i amb independència dels altres.

En el supòsit que la jurisdicció competent, en ús de les seves facultats, anul·li o invalidi algun dels pactes continguts en el present Conveni, si es dóna aquest supòsit, les parts signatàries d'aquest Conveni es comprometen a reunir-se dins dels 30 dies següents al de la fermesa de la resolució corresponent, amb l'objectiu de resoldre el problema plantejat.

Article 8

Comissió paritària

  1. La Comissió paritària ha d'entendre, obligatòriament i com a tràmit previ, en tots els dubtes i divergències que puguin sorgir entre les parts sobre qüestions d'interpretació d'aquest Conveni, sens perjudici que, un cop conegut el dictamen de la Comissió paritària, es puguin utilitzar les vies administratives i jurisdiccionals que correspongui.

    Les funcions de la Comissió paritària seran:

    1. Les d'interpretació i aplicació d'allò pactat.

    2. Les de seguiment del conjunt dels acords.

  2. Els acords que adopti la Comissió paritària en qüestions d'interès general es consideren part d'aquest Conveni col·lectiu i tenen la seva mateixa eficàcia obligatòria. Aquests acords s'han de remetre a l'autoritat laboral per al seu registre.

  3. La Comissió paritària està formada per 2 representants dels treballadors i per 2 representants de l'empresa.

  4. Reglament de funcionament

    1. Reunions

      La Comissió paritària s'ha de reunir:

      Per a l'exercici de les funcions especificades en l'apartat 1.a) quan sigui requerida la seva intervenció.

      Per al cas de les funcions reflectides en l'apartat b) cada 6 mesos.

    2. Convocatòria: La Comissió paritària pot ser convocada per qualsevol de les parts signants, i n'hi ha prou amb una comunicació escrita en la qual s'han d'expressar els punts que cal tractar en l'ordre del dia i la data proposada.

      La Comissió paritària s'ha de reunir dins del termini que les circumstàncies aconsellin, en funció de la importància de l'afer, però que en cap cas no ha d'excedir de 15 dies comptats a partir del requeriment.

      Si, un cop acomplert aquest termini, la Comissió paritària no s'ha reunit, s'entén esgotada la intervenció de l'esmentada Comissió paritària i l'interessat pot exercir les accions que consideri pertinents.

    3. Quòrum-assessors: Es considera vàlidament constituïda la Comissió quan hi assisteixi la majoria simple de cada representació. Les parts poden anar a les reunions en companyia d'assessors.

    4. Validesa dels acords: Els acords de la Comissió, en qualsevol cas, requereixen el vot favorable de la majoria de cada representació. De cada reunió s'extén una acta, que signa qui faci de secretari i un representant de cada part.

    5. Domicili: el domicili de la Comissió es fixa als efectes de notificacions i convocatòries al domicili de l'empresa, situat al Passeig de la Vall d'Hebron, 196, CP 08035, Barcelona.

  5. Obligatorietat de submissió a la Comissió paritària. Les parts s'obliguen a sotmetre a la Comissió paritària totes les qüestions d'interès general que se suscitin prèviament a la via judicial o administrativa, sens perjudici de l'exercici posterior dels drets individuals o col·lectius.

    Capítol 2

    Organització de la feina

Article 9

Deures i drets del treballador

  1. El treballador està obligat a complir les ordres i instruccions de l'empresa en l'exercici regular de les seves facultats directives i ha d'executar totes les feines, operacions o activitats que se li ordenin, dins de la general comesa de la seva competència professional, com ara la cura i neteja dels estris, màquines i eines del seu lloc de treball

  2. La prestació de la feina està determinada pel que s'estableix en el paràgraf anterior i normalment es limita a la feina corrent. No obstant això, temporalment i per necessitats urgents de prevenir mals o remeiar accidents o danys soferts, si el treballador ha de perllongar la seva jornada de treball o realitzar altres feines diferents del que s'ha acordat, l'empresa haurà d'abonar-li o bé econòmicament en funció del valor de l'hora extraordinària establert a les taules salarials o bé amb un descans compensatori com a mínim del 150% del temps treballat, a elecció del treballador.

  3. El treballador ha d'informar immediatament els seus caps directes dels entorpiments que observi en la realització de la seva feina, així com de les faltes o defectes que adverteixi en els estris, màquines, eines o instal·lacions relacionats amb el seu contingut, que, a la vegada, ha de mantenir en estat de funcionament i utilització en allò que depengui d'ell.

  4. Per a la deguda eficàcia de la política de prevenció de riscos i accidents, els treballadors estan obligats a utilitzar els mitjans de protecció que els faciliti l'empresari, i a observar en el seu treball les mesures legals i reglamentàries de seguretat i salut.

  5. EI treballador està obligat a mantenir la deguda confidencialitat de totes aquelles coses que en tingui coneixement, com a conseqüència de la seva activitat laboral, entenent per tal, qualsevol informació, ja sigui de tipus tècnic, comercial, financer o de qualsevol altre tipus.

  6. Obtenir, en compensació per la seva intervenció en el procés productiu, la remuneració pactada en jornada normal, mitjançant un rendiment habitual en les seves tasques.

  7. Ser consultats, a través dels seus representants legals, de les decisions relatives a l'organització de la feina que suposin una modificació substancial de les condicions de treball...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR