ORDRE GAP/366/2010, de 22 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER, per al període 2007-2013, i es convoca el termini de presentació de sol·licituds per al període 2007-2013, eix 1, per a l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyOrdre

ORDRE

GAP/366/2010, de 22 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de cofinançament pel FEDER, per al període 2007-2013, i es convoca el termini de presentació de sol·licituds per al període 2007-2013, eix 1, per a l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona.

El Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell, d'11 de juliol de 2006, disposa que l'objectiu de competitivitat regional i ocupació perseguirà incrementar la competitivitat i l'atractiu de les regions, així com el seu nivell d'ocupació, per mitjà de la previsió dels canvis econòmics i socials, augmentant i millorant la qualitat de la inversió en capital humà, la innovació, la difusió de la societat del coneixement, el foment de l'esperit empresarial, la protecció i millora del medi ambient, l'accessibilitat, l'adaptabilitat dels treballadors i les empreses, i el desenvolupament de mercats laborals no excloents.

La Decisió de la Comissió Europea de 7 de desembre de 2007, per la qual s'adopta el Programa operatiu d'intervenció comunitària del Fons europeu de desenvolupament regional en el marc de l'objectiu de competitivitat regional i ocupació de Catalunya, estableix els eixos prioritaris a partir de la correspondència entre els objectius intermedis del Programa operatiu de Catalunya i les directrius estratègiques comunitàries per als fons estructurals de 2007-2013.

Així mateix, el títol VI de l'esmentat Reglament (CE) 1083/2006 i l'apartat 4t de la Decisió de la Comissió Europea de 7 de desembre de 2007 designen les autoritats encarregades de la gestió, el seguiment i el control del Programa operatiu corresponent a Catalunya, que són: la Subdirecció General d'Administració del FEDER del Ministeri d'Economia i Hisenda, com a autoritat de gestió designada per l'Estat espanyol per gestionar el Programa operatiu; la Subdirecció General de Certificació i Pagaments del Ministeri d'Economia i Hisenda, com a autoritat de certificació designada per l'Estat espanyol per certificar les declaracions de despeses i les sol·licituds de cobrament davant de la Comissió Europea; la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, dependent del Ministeri d'Economia i Hisenda, com a autoritat d'auditoria designada per l'Estat espanyol per verificar el funcionament efectiu del sistema de gestió, sens perjudici de les comeses que descriu el Programa operatiu del FEDER de Catalunya de 2007-2013, que durà a terme la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya; la Direcció General d'Anàlisi i Política Econòmica del Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, com a organisme intermedi designat pel Govern de Catalunya, d'acord amb l'article 59.2 del Reglament (CE) 1083/2006, per executar les comeses de l'autoritat de gestió que preveu l'article 60 del mateix Reglament dins del seu àmbit d'actuació, recollides en el Programa operatiu del FEDER de Catalunya de 2007-2013 i, finalment, la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, la qual, com a organisme responsable del tram local del Programa operatiu del FEDER Catalunya de 2007-2013, és la coordinadora de projectes locals, anomenada òrgan intermediari i encarregat de la gestió, seguiment i control d'aquesta part específica del FEDER que té com a beneficiaris els ens locals de Catalunya, d'acord amb les funcions que li atorga el Decret 421/2006, de creació, denominació i àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

El 10 de novembre de 2008 es va signar el protocol de col·laboració entre el Departament d'Economia i Finances i el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya per a la gestió de la subvenció del FEDER destinada a l'Administració local en el Programa operatiu del FEDER de competitivitat regional i ocupació de Catalunya de 2007-2013.

Per tal de garantir una bona gestió i control de les operacions cofinançades pel FEDER, l'1 de desembre de 2009 el director general d'Administració Local va aprovar el Manual de procediments de gestió i control de la Direcció General d'Administració Local per al tram local del Programa operatiu del FEDER de Catalunya de 2007-2013. D'altra banda, el 29 de gener de 2010 la Comissió Europea va comunicar a l'autoritat de gestió l'acceptabilitat de la descripció dels sistemes de gestió i control de l'esmentat Programa operatiu, a la qual es refereix l'article 71 del Reglament (CE) 1083/2006.

D'altra banda, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona han subscrit un conveni de col·laboració per a la cogestió i codecisió de l'eix 1, economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, del Programa operatiu del FEDER de Catalunya de 2007-2013, en l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona, que disposa que la Diputació de Barcelona aportarà al finançament de les operacions seleccionades un ajut complementari del 25% de la despesa subvencionable determinada i incorporada al Programa operatiu. Aquesta aportació es fixarà una vegada resolta la convocatòria mitjançant resolució de la Diputació de Barcelona i afectarà totes les operacions de l'eix 1 de l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona que siguin seleccionades per ser cofinançades pel FEDER, amb el benentès que aquest ajut complementari aportat per la Diputació de Barcelona estarà sotmès a les condicions de justificació del FEDER i a la normativa que estableix aquesta convocatòria.

En aquest marc competencial, tenint en compte la valoració de la primera convocatòria publicada al mes de març de 2009 i la previsió de fer dues convocatòries durant el període 2007-2013, aquesta Ordre aprova, d'acord amb el que disposa el Conveni de col·laboració per a la cogestió i codecisió de l'eix 1 en l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona esmentat, les bases generals per a la selecció d'operacions dels ens locals de Catalunya en l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona susceptibles de ser subvencionades amb relació a l'eix prioritari 1, economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, del Programa operatiu del FEDER de Catalunya de 2007-2013.

En virtut del que s'ha exposat,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona susceptibles de ser cofinançades pel FEDER de Catalunya de 2007-2013, eix 1 (economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial), que consta als annexos 1 i 2 d'aquesta Ordre.

Article 2

Obrir la convocatòria per presentar sol·licituds d'operacions susceptibles de ser cofinançades pel FEDER, eix 1, de l'àmbit territorial de la Diputació de Barcelona, per al període 2007-2013.

Article 3

3.1 L'import global destinat a aquesta convocatòria és de 7.500.000,00 euros. La dotació màxima a assignar a la categoria 1.13 serà d'1.000.000,00 d'euros.

3.2 Les operacions que seran objecte de cofinançament pel FEDER (Programa operatiu de Catalunya, eix 1), s'han d'inserir en les categories següents:

3.3 Transferència de tecnologia i millora de les xarxes de cooperació entre petites empreses (pime), entre aquestes i altres empreses i universitats, centres d'ensenyament postsecundari de tot tipus, autoritats regionals, centres d'investigació i enclavaments científics i tecnològics (parcs científics o tecnològics, tecnòpolis, etc.). Suport a la transferència de tecnologia i a la millora de xarxes de cooperació.

3.4 Inversió en empreses directament relacionades amb la investigació i la innovació. Suport a activitats emprenedores.

3.5 Altres inversions en empreses. Impuls del creixement empresarial d'empreses locals amb projecció global.

3.6 Serveis i aplicacions per al ciutadà. Impuls de l'Administració electrònica com a eix de l'atenció ciutadana.

Dins d'aquestes categories, es prioritzarà la subvenció de les operacions següents:

  1. Actuacions de suport al creixement empresarial d'empreses locals amb projecció global: vivers, centres i hotels d'empreses. Clubs de persones emprenedores. Plataformes digitals per a la prestació de serveis empresarials en línia. Infraestructures lligades al coneixement i la innovació. Finestretes empresarials en línia.

  2. Actuacions en l'àmbit local encaminades a millorar les condicions dels polígons d'activitat econòmica:

    Millora i adequació d'espais i infraestructures per a la prestació de serveis estratègics.

    Projectes de millora de la mobilitat i de la senyalització.

    Centres de serveis de proximitat: espais físics localitzats als polígons d'activitat econòmica on es concentren serveis i equipaments per facilitar l'activitat ordinària i l'impuls de la competitivitat de les empreses que s'hi ubiquen, així com per a la prestació de serveis per al seu personal.

    Plataformes digitals de serveis empresarials i promoció.

  3. Actuacions en l'àmbit local encaminades al foment de la societat del coneixement: Interconnexió telemàtica de banda ampla (wifi/WIMAX/fibra òptica) entre les diferents dependències municipals i equipaments locals (IES, CEIP, CAP, etc.).

    Infraestructures tecnològiques d'Administració electrònica, sistemes d'informació, gestió i atenció a la ciutadania.

    Infraestructures tecnològiques d'interconnexió de banda ampla (wifi/WIMAX/fibra òptica) amb la ciutadania.

    Infraestructures, serveis i continguts que donin suport a l'e-salut potenciant l'ús de les TIC entre els professionals sanitaris i oferint serveis que millorin la qualitat de l'atenció a la ciutadania.

Article 4

Les sol·licituds s'han de presentar en el lloc i la forma indicats en les bases reguladores. El termini per presentar les sol·licituds serà fins al 31 d'agost de 2010.

Article 5

El director o la directora general d'Administració local serà l'òrgan competent per resoldre aquesta convocatòria...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR