ACORD GOV/117/2013, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el model de relació entre la Generalitat de Catalunya i el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya, i es modifica l'Acord GOV/144/2011, de 18 d'octubre, pel qual s'encarrega al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya (CTTI) la provisió centralitzada i la gestió de solucions TIC de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'EMPRESA I OCUPACIÓ
Rango de LeyAcord

L’Acord GOV/144/2011, de 18 d’octubre, pel qual s’encarrega al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya (CTTI) la provisió centralitzada i la gestió de solucions TIC de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic, publicat al DOGC núm. 5988, de 20.10.2011, aprova la gestió centralitzada, transversal i coordinada les solucions TIC de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, i encarrega al consell d’administració del CTTI que impulsi les mesures necessàries per dur-la a terme.

Aquest Acord GOV/144/2011 preveu una assumpció progressiva de la gestió transversal de les TIC per part del CTTI, definida posteriorment mitjançant Acord del Govern de 24 de juliol de 2012 pel qual s’autoritza els departaments de la Generalitat de Catalunya, Entitats Autònomes Administratives, Servei Català de la Salut, Institut Català de la Salut, Institut Català d’Assistència i Serveis Socials, despeses amb càrrec a exercicis futurs per a fer front a l’encàrrec de gestió al CTTI per a la prestació de solucions TIC a l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic per al període de 2013 a 2019.

Així mateix, l’esmentat Acord, contenia un mandat als departaments d’Empresa i Ocupació i Economia i Coneixement, per definir un nou model de relació entre l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic i el CTTI que regulés l’encàrrec de la gestió centralitzada de les solucions TIC.

Durant el període transitori per a la definició d’aquest nou model de relació, fent ús de les competències atribuïdes per l’Acord GOV/144/2011, la Comissió de Coordinació del funcionament de la gestió centralitzada de les TIC, en sessió de 20 de desembre de 2012, va aprovar un model de relació transitori fins a poder definir un nou catàleg de solucions TIC, aplicable des de l’1 gener de 2013 fins a l’aprovació dels pressuposts de la Generalitat, i no més enllà del 31 de maig de 2013.

En data 27 de març del 2013 el Consell d’Administració del CTTI, avançant en la definició del nou model de relació, va acordar: la centralització de la despesa de la governança i de la despesa de la connectivitat i els criteris de repartiment de la despesa recurrent dels serveis TIC, segons la seva naturalesa i l’impacte econòmic per departament.

Amb tot això, el Govern de la Generalitat, està en disposició d’aprovar un nou model de relació entre el CTTI i l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, el qual inclou un model de repercussió de la despesa TIC de la Generalitat basat en els principis de transparència i traçabilitat de costos.

Aquest model de repercussió de la despesa TIC descriu els criteris per calcular la contraprestació econòmica que el CTTI ha de rebre pel desenvolupament de la seva tasca, com a mitjà propi de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en funció de les necessitats definides i prioritzades per cada departament de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic, d’acord amb el catàleg de solucions TIC.

En conseqüència, s’aprova també un catàleg de solucions TIC per donar resposta a aquestes necessitats.

En data 15 de juliol de 2013, el consell d’administració del CTTI va acordar elevar al Govern aquesta proposta d’Acord.

Per tot això, a proposta dels consellers d’Empresa i Ocupació i d’Economia i Coneixement, el Govern

Acorda:

-1 Que l’encàrrec fet per l’Acord GOV/144/2011, de 18 d’octubre, es concreta mitjançant l’aprovació de:

El model de relació entre el CTTI i l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, definit en l’annex I d’aquest acord.

El catàleg de solucions TIC que consta com annex II d’aquest acord.

El model de repercussió de la despesa TIC, que consta com a annex III, el qual s’utilitzarà per calcular l’import que l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic haurà de satisfer com a contraprestació econòmica del serveis que els presti el CTTI. Aquesta contraprestació econòmica s’establirà a nivell de família de solució descrita en el Catàleg de Solucions TIC aprovat en aquest acord.

-2 Aprovar la contraprestació econòmica de l’encàrrec per aquest any 2013, que es detalla a l’annex IV. Les obligacions econòmiques derivades d’aquest apartat resten condicionades al pressupost dels departaments i entitats afectats que es concretaran en el marc pressupostari definitiu per al 2013.

-3 Modificar el primer paràgraf de l’apartat cinquè de l’Acord GOV/144/2011, de 18 d’octubre, pel qual s’encarrega al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya (CTTI) la provisió centralitzada i la gestió de solucions TIC de l’Administració de la Generalitat i del seu sector públic, que queda amb el redactat següent:

“-5 Es crea una comissió de coordinació del funcionament de la gestió transversal i centralitzada de les TIC, que estarà composada pels representants del CTTI que designi el seu Consell d’Administració, segons les matèries sectorials a tractar en cada cas, pel/per la secretari/a d’Administració i Funció Pública, pel/per la director/a general de Pressupostos, pels/per les director/es de serveis dels respectius departaments de l’Administració de la Generalitat, per un representant dels organismes autònoms que es considerin més rellevants, a proposta del departament al qual estiguin adscrits, per un representant del Gabinet Jurídic de la Generalitat i per un representant de la Intervenció General.”

-4 Es deixa sense efecte l’Acord GOV/53/2009, de 24 de març, pel qual s’encarrega la prestació de serveis de tecnologies de la informació i comunicacions al Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya, modificat per l’Acord GOV/129/2011, de 2 d’agost.

-5 Disposar la publicació d’aquest acord al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya , amb excepció dels seus annexos II, III i IV.

Barcelona, 30 de juliol de 2013

Jordi Baiget i Cantons

Secretari del Govern

Relació d’Annexos:

Annex I: Model de relació Generalitat-CTTI de l’encàrrec de gestió de solucions TIC

Annex II: Catàleg de solucions TIC

Annex III: Model de repercussió de despesa TIC

Annex IV: Contraprestació econòmica 2013

ANNEX I

Model de relació Generalitat - CTTI de l’encàrrec de gestió de solucions TIC

  1. Objecte

    L’objecte del present document és concretar el model de relació entre el CTTI i la Generalitat de Catalunya que es desprèn de l’encàrrec del Govern consistent en la gestió centralitzada, transversal i coordinada de les solucions TIC de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, que es materialitza en el desplegament d’un nou model TIC i un nou model de governança TIC i com es portarà a terme la seva execució.

  2. Abast organitzatiu

    D’acord amb l’Acord GOV/144/2011 de 18 d’octubre en el qual s’aprova la gestió centralitzada, transversal i coordinada de les solucions TIC de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic, inicialment aquest model de relació abasta:

    - els departaments de l’Administració de la Generalitat

    - les entitats autònomes administratives i

    - aquells organismes on el CTTI ja presta serveis.

    S’exclouen expressament d’aquest model de relació el Parlament i les altres institucions de la Generalitat que estableix el capítol V del títol II de l’Estatut d’Autonomia. Així com les entitats i organismes de l’Administració de la Generalitat que presten serveis de forma concertada, llevat que ho acordin les parts.

  3. Catàleg de solucions TIC

    Als efectes del marc de relació per a la gestió centralitzada de solucions TIC, es defineix un catàleg de solucions TIC que permeti a la Generalitat sol·licitar les solucions necessàries al CTTI. En conseqüència, aquest acord de govern aprova un catàleg de solucions TIC per donar resposta a aquestes necessitats.

    Es consideren solucions TIC, la integració de productes TIC (infraestructures, serveis, sistemes, aplicacions) i serveis professionals en l’àmbit de les telecomunicacions i tecnologies de la informació, que donen suport tecnològic a les funcions i processos de negoci propis de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

    3.1 Famílies de solucions TIC

    Les solucions TIC es defineixen i s’agrupen en el catàleg de solucions TIC, que es detalla en l’Annex II del present Acord de Govern, que és l’eina que permet categoritzar totes les solucions TIC actives disponibles per a la Generalitat de manera ordenada.

    Les solucions TIC del catàleg s’estructuren en famílies, categories i subcategories. Les famílies són:

    - Assessorament: inclou, entre d’altres, consultories, estudis, plans directors i auditories.

    - Projectes: inclou, entre d’altres, el desenvolupament de nous sistemes d’informació, l’evolució dels existents, i el desplegament o transformació d’infraestructures TIC.

    - Solucions de sistemes d’informació:

    - Solucions de negoci: inclou, entre d’altres, les solucions integrals de suport a l’administració electrònica, a la gestió dels recursos humans, a la contractació i a la gestió econòmica financera. Integren serveis de manteniment correctiu i adaptatiu tècnic, de suport tècnic i funcional, infraestructures i operació de CPD, llicències i gestió operativa de la solució.

    - Agregacions de serveis tecnològics: són agregacions que incorporen els serveis tecnològics (desenvolupament, infraestructures de comunicacions, allotjaments en CPD, llicències,...) que donen suport a un grup de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR