ORDRE TRE/346/2010, de 17 de juny, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'emergències mèdiques que presta a la població l'empresa Atento Teleservicios España, SAU.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/346/2010, de 17 de juny, per la qual es garanteix el servei d'atenció telefònica d'emergències mèdiques que presta a la població l'empresa Atento Teleservicios España, SAU.

Vista la convocatòria de vaga a l'empresa Atento Teleservicios España, SAU, presentada per la secció sindical de la Confederació Nacional del Treball-AIT (registre d'entrada de data 8 de juny de 2010), prevista per al dia 23 de juny de 2010, en la franja horària de 22.30 a 23.30 hores, i que afecta tota la plantilla que presta serveis al Servei d'Emergències Mèdiques (SEM);

Atès que l'empresa Atento Teleservicios España, SAU, realitza la prestació dels serveis d'atenció telefònica de trucades Centre d'Atenció Telefònica Sanitari - 061 Catalunya i Centre d'Atenció Telefònica Sanitari-Sanitat Respon, ambdós a càrrec del Servei Català de la Salut del Departament de Salut;

Atès que l'autoritat governativa ha de dictar les mesures necessàries per tal de mantenir els serveis essencials, tenint en compte que aquesta restricció ha de ser justificada i proporcional amb l'exercici legítim del dret de vaga reconegut a l'article 28.2 de la Constitució;

Atès que cal garantir que l'atenció de les trucades d'emergència dels ciutadans pugui ser atesa en la seva totalitat i en un termini de temps raonable i que els serveis mínims que es dictin siguin els que garanteixin la prestació del servei en la seva totalitat, per tal de garantir que totes les emergències tinguin resposta i evitar pèrdues irreparables; en aquest sentit, doncs, s'estima adient determinar el personal necessari i imprescindible per garantir el manteniment del servei en la seva totalitat, tenint en compte que es tracta d'un servei d'emergències en el qual no es pot discriminar amb antelació la prioritat entre unes i altres;

Atès que en vagues anteriors en el sector de telemàrqueting es dictaren les ordres de 30 de juny, 20 de juliol i 18 d'octubre de 2006, i les de 30 de març, 2 i 31 de maig, i 16 d'octubre de 2007; l'Ordre de 2 d'octubre de 2008, dictada amb motiu d'una vaga general, i l'Ordre de 3 de juny de 2010, dictada amb motiu de vaga del sector públic;

Atès que s'ha demanat un informe al Departament de Salut;

Atès que les parts s'han convocat a una mediació en tràmit d'audiència, per tal que exposessin les seves posicions sobre la necessitat d'establir serveis mínims, tal com consta a l'acta de 17 de juny de 2010;

Atès el que disposen l'article 28.2 de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR