DECRET 260/1998, de 6 d'octubre, pel qual es determinen els documents que han d'acompanyar el transport dels productes vitivinícoles i s'estableix la normativa aplicable al transport, als registres i a les declaracions de determinades pràctiques en el sector.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET 260/1998, de 6 d'octubre, pel qual es determinen els documents que han d'acompanyar el transport dels productes vitivinícoles i s'estableix la normativa aplicable al transport, als registres i a les declaracions de determinades pràctiques en el sector. El Reglament CEE 2238/93, de la Comissió, de 26 de juliol de 1993, estableix la normativa bàsica relativa a la circulació i al transport de productes vitivinícoles i a les obligacions dels professionals del sector pel que fa als registres d'entrades, sortides, elaboracions pràctiques i tractaments enològics. D'altra banda, els reglaments CEE 822/87, 823/87, 1618/70, 1972/78 i 2240/89 estableixen l'obligatorietat de declarar determinades pràctiques o tractaments enològics a l'autoritat competent. Amb l'objectiu de facilitar el compliment d'aquesta normativa als operadors del sector per tal que aquests puguin acreditar convenientment davant els organismes de control competents la correcció en les pràctiques enològiques i les característiques específiques dels productes elaborats o comercialitzats, cal complementar i desenvolupar l'esmentada normativa comunitària, sens perjudici de la seva aplicabilitat directa. Complert el tràmit d'audiència a les entitats més representatives del sector; D'acord amb l'informe de la Comissió Jurídica Assessora; A proposta del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca i d'acord amb el Govern, Decreto: Capítol 1 Documents d'acompanyament dels productes vitivinícoles Article 1 Models dels documents d'acompanyament 1.1 Els productes vitivinícoles que preveu l'article 1 del Reglament CEE 822/87 i les begudes aromatitzades que preveu el Reglament CEE 1601/91, han de circular emparats per algun dels documents d'acompanyament que estableix l'article 3 del Reglament CEE 2238/93. 1.2 Els productes no subjectes als tràmits de circulació establerts per la Directiva 92/12/CEE del Consell circularan amb un document d'acompanyament, segons model normalitzat, que serà facilitat per les oficines comarcals i els serveis territorials del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. En aquests documents d'acompanyament no caldrà la subdivisió en caselles ni que aquestes es numerin, sempre que es compleixin les condicions que preveu el segon paràgraf de l'article 3.3 del Reglament CEE 2238/93. Article 2 Validació dels documents d'acompanyament 2.1 Els documents d'acompanyament que emparin els productes esmentats a l'article 1 hauran de ser prèviament validats en el supòsit que la circulació i el transport es realitzi en recipients d'un volum nominal superior als 60 litres, o quan es tracti de lots o partides de productes continguts en envasos de 60 litres o menys exceptuats de l'obligació de l'etiquetatge. 2.2 Es considerarà validat qualsevol document d'acompanyament convenientment complimentat per l'expedidor d'acord amb les instruccions de l'annex II del Reglament CEE 2238/93, amb les corresponents certificacions d'origen o procedència, si s'escau, que hagi estat visat per l'oficina comarcal o amb el segell de l'expedidor autoritzat d'acord amb el procediment que estableix l'article 3 d'aquesta disposició. 2.3 El visat dels esmentats documents correspon al cap de l'oficina comarcal del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca en l'àmbit de la qual s'iniciï el transport. Les oficines comarcals podran supeditar el visat als resultats dels controls que es considerin oportuns. 2.4 L'anul·lació o els canvis dels documents d'acompanyament ja validats hauran de comunicar-se a l'oficina comarcal que els va visar, en el termini màxim de deu dies a partir de la data de la seva validació. 2.5 Quan es rebin documents d'acompanyament amb irregularitats, el receptor ho comunicarà a l'oficina comarcal corresponent en el termini dels dos dies hàbils següents a la data de recepció. Article 3 Validació pels mateixos expedidors 3.1 Per als transports d'àmbit intracomunitari, el subdirector general de Comercialització i Indústries Agroalimentàries del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca podrà autoritzar el mateix expedidor perquè validi els documents d'acompanyament. A aquest efecte, l'expedidor ha de presentar l'oportuna sol·licitud davant l'oficina comarcal corresponent al lloc d'expedició. Si en el termini d'un mes des de la data de la sol·licitud no s'ha dictat resolució expressa, aquesta s'entendrà estimatòria. 3.2 Els expedidors autoritzats utilitzaran un segell que haurà d'ajustar-se al model normalitzat, que serà facilitat pels serveis territorials i les oficines comarcals del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. L'esmentat segell haurà d'estampar-se a l'original i a les còpies del document d'acompanyament. El número de control de validació, d'una sèrie correlativa que començarà amb el número 1 a l'inici de cada campanya vitivinícola, es correspondrà amb cadascuna de les sortides externes dels registres de productes vitivinícoles. 3.3 Una còpia de cadascun dels documents d'acompanyament validats pels expedidors autoritzats haurà de remetre's a l'oficina comarcal corresponent en el termini dels deus dies següents a la data de validació. 3.4 L'autorització concedida als expedidors que ho demanin podrà ser retirada en el cas de presumpció fonamentada d'incompliment o d'incompliment comprovat de la normativa vigent, d'acord amb el que estableix l'article 5.1 del Reglament CEE 2238/93. Article 4 Comerç amb tercers països Els productes...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR