ACORD GOV/157/2014, de 25 de novembre, pel qual es crea el Projecte interdepartamental de competència digital docent.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyAcord

L’article 53.1 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya disposa que: “Els poders públics han de facilitar el coneixement de la societat de la informació i han d'impulsar l'accés a la comunicació i a les tecnologies de la informació, en condicions d'igualtat, en tots els àmbits de la vida social, inclòs el laboral; han de fomentar que aquestes tecnologies es posin al servei de les persones i no afectin negativament llurs drets, i han de garantir la prestació de serveis per mitjà de les dites tecnologies, d'acord amb els principis d'universalitat, continuïtat i actualització”.

La Recomanació 2006/962/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de desembre de 2006, sobre les competències clau per a l’aprenentatge permanent, inclou la competència digital com a una d’aquestes competències clau i indica que la competència digital exigeix una bona comprensió i amplis coneixements sobre la naturalesa, la funció i les oportunitats de les tecnologies digitals en situacions quotidianes de la vida privada, social i professional.

L’Agenda Digital per a Europa 2020 inclou entre els seus objectius el de millora de les competències digitals, incloses les més bàsiques (alfabetització i inclusió digital) i proposa l’elaboració d’indicadors de mesura d’aquestes competències. També proposa la creació d’un marc que permeti el reconeixement de les competències en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).

L’Agenda Digital per a Catalunya 2020 (idigital) i recentment també l’Estratègia Smart de Catalunya (smartCat) ha recollit aquests reptes.

Així mateix, amb la creació de l’entorn i la regulació de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) s’han assolit una bona part dels objectius anteriors. L’ACTIC proporciona un estàndard de referència en l’avaluació del nivell de competències en TIC i alhora permet als ciutadans l’acreditació d’aquestes competències.

La maduresa digital es converteix així en un element definitori del desenvolupament d’un país. I per aconseguir aquesta maduresa, a més del desplegament d'infraestructures tecnològiques avançades, és necessari que els ciutadans siguin digitalment competents.

Així, la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, s’ha fet ressò de la importància de preparar ciutadans competents digitalment, en tant que entre els principis rectors del sistema educatiu, establerts a l’article 2, inclou les competències digitals, que també s’han d’incloure en els currículums de les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR