ACORD GOV/157/2014, de 25 de novembre, pel qual es crea el Projecte interdepartamental de competència digital docent.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Ensenyament |
Rango de Ley | Acord |
L’article 53.1 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya disposa que: “Els poders públics han de facilitar el coneixement de la societat de la informació i han d'impulsar l'accés a la comunicació i a les tecnologies de la informació, en condicions d'igualtat, en tots els àmbits de la vida social, inclòs el laboral; han de fomentar que aquestes tecnologies es posin al servei de les persones i no afectin negativament llurs drets, i han de garantir la prestació de serveis per mitjà de les dites tecnologies, d'acord amb els principis d'universalitat, continuïtat i actualització”.
La Recomanació 2006/962/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de desembre de 2006, sobre les competències clau per a l’aprenentatge permanent, inclou la competència digital com a una d’aquestes competències clau i indica que la competència digital exigeix una bona comprensió i amplis coneixements sobre la naturalesa, la funció i les oportunitats de les tecnologies digitals en situacions quotidianes de la vida privada, social i professional.
L’Agenda Digital per a Europa 2020 inclou entre els seus objectius el de millora de les competències digitals, incloses les més bàsiques (alfabetització i inclusió digital) i proposa l’elaboració d’indicadors de mesura d’aquestes competències. També proposa la creació d’un marc que permeti el reconeixement de les competències en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
L’Agenda Digital per a Catalunya 2020 (idigital) i recentment també l’Estratègia Smart de Catalunya (smartCat) ha recollit aquests reptes.
Així mateix, amb la creació de l’entorn i la regulació de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC) s’han assolit una bona part dels objectius anteriors. L’ACTIC proporciona un estàndard de referència en l’avaluació del nivell de competències en TIC i alhora permet als ciutadans l’acreditació d’aquestes competències.
La maduresa digital es converteix així en un element definitori del desenvolupament d’un país. I per aconseguir aquesta maduresa, a més del desplegament d'infraestructures tecnològiques avançades, és necessari que els ciutadans siguin digitalment competents.
Així, la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, s’ha fet ressò de la importància de preparar ciutadans competents digitalment, en tant que entre els principis rectors del sistema educatiu, establerts a l’article 2, inclou les competències digitals, que també s’han d’incloure en els currículums de les...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba