DECRET 186/2007, de 28 d'agost, d'estructura del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

186/2007, de 28 d'agost, d'estructura del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.

Mitjançant el Decret 479/2006, de 5 de desembre, d'estructuració del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació es va adequar l'estructura i l'organització general del Departament per tal d'establir el seu àmbit competencial. Així mateix, d'acord amb l'apartat segon de l'article 11 d'aquest Decret, es va crear la Direcció General de Protecció Civil, que va passar a assumir determinades funcions de l'actual Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, i, d'acord amb l'apartat quart d'aquest mateix article, la Direcció General de Policia ha integrat l'estructura orgànica de l'anterior Direcció General de Seguretat Ciutadana.

Tanmateix, ateses les modificacions provisionals dutes a terme, la disposició transitòria quarta del Decret 479/2006, de 5 de desembre, ha previst que el Govern ha d'establir, entre d'altres, les funcions i l'estructura de la Direcció General de Protecció Civil.

Amb l'entrada en vigor del Decret esmentat es fa necessari regular l'estructura del Departament per tal de fer-lo operatiu. La complexitat organitzativa del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació fa aconsellable la configuració organitzativa prevista en aquest Decret, per tal de facilitar el funcionament intern del Departament i garantir una prestació de serveis més eficaç i eficient.

El desenvolupament de les funcions assignades per la Llei 10/1994, d'11 de juliol, de la policia de la Generalitat - mossos d'esquadra al cos de mossos d'esquadra, com també l'increment d'activitats, derivat del procés de desplegament territorial, obliguen a establir una nova estructura orgànica, funcional i operativa degudament dimensionada i adaptada a les necessitats reals, actuals i futures dels serveis de policia i dels serveis administratius associats.

Aquestes consideracions, a més, fan necessària la revisió del model organitzatiu de les secretaries del Departament. El canvi organitzatiu que es planteja pretén incrementar la capacitat de la Secretaria de Seguretat que centra les seves funcions en la direcció de les polítiques publiques de seguretat i policia i a l'àmbit estrictament policial, inclosa la gestió dels mitjans necessaris i sistemes auxiliars necessaris per al desenvolupament de l'activitat policial i les que corresponguin als àmbits de seguretat privada, seguretat ciutadana i ordre públic, entre d'altres. Alhora es vol assegurar l'enfortiment de la Secretaria General, de la qual passen a dependre la Direcció General de Protecció Civil i la de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments.

Per això, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta del conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, sota la direcció de la persona que n'és titular, s'estructura en les unitats directives següents:

  1. La Secretaria General.

  2. La Secretaria de Seguretat.

  3. La Secretaria de Relacions Institucionals i Participació.

1.2 Resten adscrits al Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació l'Escola de Policia de Catalunya o l'organisme que la substitueixi, el Servei Català de Trànsit i l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat. Aquest dos últims en els termes que preveu aquest Decret.

1.3 Els organismes regulats a l'apartat 1.2 d'aquest Decret es regeixen per les seves normes específiques.

1.4 El/la titular del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació exerceix les funcions de presidència rotatòria de la part catalana de la Comissió Bilateral Generalitat - Estat, de presidència de la representació catalana a la Comissió Mixta de Transferències Estat - Generalitat i de la Comissió Mixta Generalitat - Ajuntament de Barcelona.

Article 2

Consell de Direcció del Departament

Presidit pel/per la conseller/a, el Consell de Direcció del Departament assisteix el/la conseller/ a en les funcions de coordinació general i seguiment de l'activitat del Departament. Del Consell de Direcció, en formen part els titulars d'òrgans directius amb nivell orgànic de secretari general o de director general del Departament, els altres càrrecs que el/la conseller/a determini i el/la cap del Gabinet del Conseller, que actua com a secretari/ària.

Article 3

Unitat d'assistència i suport al/a la conseller/a

3.1 La unitat d'assistència i suport al/ a la conseller/a és el Gabinet del/de la Conseller/a.

3.2 El Gabinet del/de la Conseller/a té les funcions següents:

  1. Coordinar el seguiment i la preparació de la informació per a les iniciatives del Parlament de Catalunya en allò que pertoca al Departament i dels informes sol·licitats pel Síndic de Greuges, com també el seguiment de l'activitat parlamentària de les Corts Generals i d'altres comunitats autònomes.

  2. Assistir amb el/la conseller/a a les sessions parlamentàries que es determini i a aquells actes públics relacionats amb les seves funcions.

  3. Coordinar i supervisar l'organització de les activitats del/de la conseller/a.

  4. Coordinar les relacions amb els mitjans de comunicació i supervisar la informació generada, així com l'anàlisi del contingut informatiu dels mitjans de comunicació i la seva repercussió en el Departament.

  5. Qualsevol altra funció que li encomanin.

    3.3 Del Gabinet del/de la Conseller/a depenen:

  6. L'Oficina de Protocol.

  7. L'Oficina de Relacions Institucionals.

  8. La Secretaria del/de la Conseller/a.

  9. El Gabinet de Comunicació.

    3.4 L'Oficina de Protocol té les funcions següents:

  10. Coordinar les invitacions rebudes i actes previstos amb les activitats del/de la conseller/a i, si escau, dels alts càrrecs del Departament, i assessorar en tot el que fa referència a protocol.

  11. Assistir amb el/la conseller/a als actes públics que escaigui.

  12. Assessorar en qüestions de protocol per a l'organització d'actes, congressos, simposis i jornades del Departament, i gestionar-ne la infraestructura.

  13. Qualsevol altra funció que li encomanin.

    3.5 L'Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

  14. Assessorar el/la conseller/a en matèria de relacions institucionals en l'àmbit de les competències del Departament, i establir la coordinació necessària amb els diferents organismes i institucions públiques i privades per tal de mantenir les relacions adients amb la finalitat d'aconseguir objectius comuns.

  15. Donar assistència tècnica i assessorament en allò referent a les qüestions parlamentàries en l'àmbit de les competències del Departament.

  16. Donar suport a l'organització de les activitats del/de la conseller/a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR