DECRET 169/2012, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el Programa anual d'actuació estadística per a l'any 2013.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | DEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT |
Rango de Ley | Decret |
L’article 135 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya 2006 estableix que correspon a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva sobre estadística d’interès de la Generalitat, que inclou: la planificació estadística, l’organització administrativa i la creació d’un sistema estadístic oficial propi de la Generalitat. A la vegada, preveu la participació i col·laboració de la Generalitat en l’elaboració d’estadístiques d’abast supraautonòmic.
La Llei 23/1998, de 30 de desembre, d’estadística de Catalunya, estableix a l’article 43 que el desplegament del Pla estadístic de Catalunya s’ha de fer en programes anuals d’actuació estadística, que ha d’aprovar el Govern de la Generalitat, a proposta del conseller d’Economia i Coneixement.
Atesa la regulació del procediment general d’execució del Pla estadístic de Catalunya 2011-2014 i d’elaboració i aprovació dels programes anuals d’actuació estadística, establert al capítol V de la Llei 13/2010, de 21 de maig, del Pla estadístic de Catalunya 2011-2014;
Atès que l’article 24 de la Llei 13/2010, de 21 de maig, regula la col·laboració entre les institucions i els òrgans del Sistema estadístic de Catalunya, que té com a marc el Pla estadístic, per mitjà de convenis o contractes d’acord amb la normativa vigent;
Atès que l’Institut d’Estadística de Catalunya ha realitzat els tràmits i les consultes prèvies a les institucions i els òrgans del Sistema estadístic de Catalunya, tal com estableix l’article 20 de la Llei 13/2010, de 21 de maig;
Atès que el Consell Rector del Sistema Estadístic de Catalunya ha aprovat la proposta de Programa anual d’actuació estadística de l’any 2013, que el conseller del Departament d’Economia i Coneixement ha d’elevar al Govern perquè l’aprovi, i atès que el Consell Català d’Estadística ha elaborat el dictamen previ preceptiu, segons els termes que estableixen, respectivament, els articles 9 i 11 del Decret 178/2009, de 17 de novembre, d’organització i funcionament de l’Institut d’Estadística de Catalunya;
A proposta del conseller d’Economia i Coneixement i d’acord amb el Govern,
Decreto:
Aprovació del Programa anual d’actuació estadística de l’any 2013
S’aprova el Programa anual d’actuació estadística per a l’any 2013, en desplegament i execució del Pla estadístic de Catalunya 2011-2014.
Objecte del Programa anual d’actuació estadística de l’any 2013
El Programa anual d’actuació estadística per a l’any 2013 té per objecte l’establiment i la descripció normalitzada de les actuacions estadístiques d’interès de la Generalitat que s’han de portar a terme durant l’any 2013, en execució del Pla estadístic de Catalunya 2011-2014.
Actuacions estadístiques del Programa anual d’actuació estadística de l’any 2013
-
Les regles de descripció normalitzada de les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d’actuació estadística de l’any 2013 són les establertes a l’annex 1 d’aquest Decret.
-
Les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d’actuació estadística per a l’any 2013 figuren a l’annex 2 d’aquest Decret, amb la seva descripció normalitzada i ordenades per objectius i activitats del Pla estadístic de Catalunya 2011-2014.
-
Les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d’actuació estadística del 2013 es presenten per organismes responsables a l’annex 3 d’aquest Decret.
Projectes de creació i modificació de registres i arxius administratius de la Generalitat de Catalunya susceptibles d’aprofitament estadístic
-
Els departaments de la Generalitat i els organismes autònoms, les entitats de dret públic i les empreses que en depenen, per fer efectiu el criteri que estableix l’article 13.d) de la Llei 13/2010, de 21 de maig, i d’acord amb el que disposa l’article 17 de la Llei 23/1998, de 30 de desembre, han de trametre a l’Institut d’Estadística de Catalunya els projectes de creació de registres i arxius administratius susceptibles d’aprofitament estadístic, i també els projectes de modificació d’aquests registres i arxius, per tal de poder conèixer el grau d’aprofitament estadístic, d’acord amb allò que disposa l’article 14 de la Llei 13/2010, de 21 de maig.
-
De manera prioritària, el lliurament a l’Institut d’Estadística de Catalunya dels projectes de creació i modificació esmentats a l’apartat anterior es farà en la fase inicial de la seva tramitació i afectaran els registres i arxius administratius que compleixin les condicions que segueixen a continuació, d’acord amb l’article 14 de la Llei 13/2010, de 21 de maig.
-
Han de permetre assolir objectius del Pla estadístic.
-
S’han de caracteritzar per la seva vocació de permanència i actualització contínua.
-
Han d’abastar la totalitat del territori de Catalunya.
-
Han de contenir dades o característiques sobre persones físiques o jurídiques.
-
-
L’Institut d’Estadística de Catalunya pot fer recomanacions no vinculants de caràcter tècnic als projectes a què fan referència els apartats anteriors, d’acord amb l’òrgan estadístic de la institució impulsora, en els termes establerts en l’esmentat article 14 de la Llei 13/2010, de 21 de maig, tant en la fase inicial del projecte com també al llarg de la seva implementació, especialment en el moment de definir els continguts i l’estructura dels sistemes d’informació que l’han de gestionar.
Comunicació de la relació dels òrgans que tenen atribuïdes competències estadístiques de la Generalitat de Catalunya, entitats locals i altres entitats de dret públic
Els departaments de la Generalitat, els organismes autònoms, les entitats de dret públic i les empreses que en depenen, així com les entitats locals catalanes i altres entitats de dret públic que tenen encomanada la realització d’estadístiques oficials d’acord amb el Pla estadístic de Catalunya 2011-2014, han de comunicar a l’Institut d’Estadística de Catalunya els canvis en els òrgans amb atribucions estadístiques, que resten subjectes al deure del secret estadístic en els termes establerts per la Llei 23/1998, de 30 de desembre, i les normes de desplegament, d’acord amb allò que estableixen els apartats 2 i 3 de l’article 15 de la Llei 13/2010, de 21 de maig.
Disposicions finals
Primera
Habilitació normativa
Es faculta el conseller o la consellera d’Economia i Coneixement per dictar les disposicions necessàries per al desplegament, l’execució i l’aplicació d’aquest Decret.
Segona
Entrada en vigor
Aquest Decret entrarà en vigor l’1 de gener de 2013.
Barcelona, 27 de desembre de 2012
Artur Mas i Gavarró
President de la Generalitat de Catalunya
Andreu Mas-Colell
Conseller d’Economia i Coneixement
Annex 1
Regles de descripció normalitzada de les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d’actuació estadística de l’any 2013
Nom de l’actuació: denominació més usual en l’àmbit de l’estadística oficial.
Codi d’identificació: codi de 6 posicions, format pels 4 dígits del codi d’activitat estadística que l’actuació desplega i 2 dígits específics de l’actuació.
Tipus d’actuacions:
-
Consolidades: actuacions que en el desplegament de plans estadístics anteriors i en realitzacions successives han mostrat ser vàlides i útils per al coneixement de la realitat i que subministren una informació periòdica.
-
En desenvolupament: actuacions que s’han portat a terme en el desplegament de plans estadístics anteriors però que, atès llur estadi inicial o llurs característiques, encara no es poden considerar actuacions estadístiques consolidades.
-
Noves: actuacions que per l’interès que tenen i per llur adequació als objectius del Pla s’han d’iniciar durant el període de vigència d’aquest.
Organisme responsable: ens públic que té l’obligació de dissenyar i dur a terme l’actuació estadística. En les actuacions estadístiques on la responsabilitat d’executar-les recau en dues o més institucions és indispensable la formalització d’un conveni o acord que determini les tasques i els recursos que aporta cadascuna de les institucions, tal com preveu l’article 24 de la Llei del Pla estadístic de Catalunya 2011-2014.
Organisme col·laborador: altres organismes públics o privats que participen en algunes fases de l’actuació estadística. Aquesta participació haurà d’estar regulada per conveni o disposició legal, tal com estableix l’article 24 de la Llei del Pla estadístic de Catalunya 2011-2014.
Ressenya de l’actuació: procés tècnic que s’ha de seguir per tal d’obtenir els objectius de l’actuació.
Origen de la informació: tipus de procedència directa de les dades que han de ser tractades. Les definicions dels valors indicats han d’adaptar-se a l’article 2 del Decret 143/2010, de 19 d’octubre, del Registre de Fitxers Estadístics i de la cessió de dades sotmeses a secret estadístic.
Informant inicial: persona o entitat que subministra les dades primàries.
Tècnica de recollida de les dades primàries: procediment que s’ha utilitzat o s’utilitzarà per tal d’obtenir les dades primàries.
Periodicitat: freqüència amb la qual es disposa de resultats.
Variables principals a investigar: principals característiques quantitatives i qualitatives, els valors de les quals s’han de determinar.
Organisme difusor: ens públic al qual s’assigna l’obligació de difondre els resultats.
Mitjà principal de difusió: principal suport a través del qual s’han de fer públics o accessibles els resultats obtinguts.
Nivell de desagregació territorial: unitats de màxima desagregació territorial dels resultats estadístics, referides al mitjà principal de difusió.
Referència temporal dels resultats: període de temps al qual van referits els resultats estadístics de l’actuació.
Disponibilitat dels resultats sintètics: estimació del temps que ha de passar entre la data de referència de l’actuació i la disponibilitat dels primers resultats, segons el mitjà o suport de comunicació més ràpid, sense que necessàriament coincideixi amb el...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba