ORDRE PTO/507/2006, de 16 d'octubre, per la qual s'aprova el Pla director de l'aeròdrom Lleida-Alguaire.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departamento de Agricultura, Ganadería y Pesca |
Rango de Ley | Ordre |
ORDRE
PTO/507/2006, de 16 d'octubre, per la qual s'aprova el Pla director de l'aeròdrom Lleida-Alguaire.
El Pla d'aeroports de Catalunya preveu la ubicació d'un aeroport d'aviació regional a les rodalies de la ciutat de Lleida, que ha de facilitar a la població de les comarques lleidatanes l'accés al transport aeri amb enllaços des d'aquesta infraestructura a qualsevol altre aeroport d'abast regional europeu.
L'encaix del futur aeroport en relació amb l'estructura urbana i territorial, així com aeronàutica i mediambiental ha portat a elegir, entre les diferents alternatives, com la més adequada la ubicada a la part sud del terme municipal d'Alguaire, a la zona de les planes del Secà, amb una superfície estimada de 366,98 hectàrees.
Vista la rellevància que ha de tenir aquest aeroport per al desenvolupament socioeconòmic de Catalunya, cal dur a terme una acurada planificació del projecte per tal que es pugui donar una resposta adequada tant als requeriments i les necessitats dels seus usuaris i de l'entorn com a les exigències del trànsit i transport aeri. Per aquest motiu es fa necessari aprovar el Pla director de l'aeroport de Lleida-Alguaire amb l'objecte de delimitar la zona de servei d'aquest aeroport, d'acord amb el que estableix l'article 10 de la Llei 19/2000, de 29 de desembre, d'aeroports de Catalunya.
En efecte, la Llei 19/2000, de 29 de desembre, d'aeroports de Catalunya, estableix en l'article 12 que el Pla director ha de definir una zona de servei que inclogui les superfícies necessàries per dur a terme les activitats aeroportuàries i les tasques que en resultin complementàries, i també els espais de reserva que garanteixin la possibilitat de desenvolupament i creixement del conjunt.
El Pla director de l'aeroport de Lleida-Alguaire delimita la seva zona de servei que constitueix en la totalitat del seu àmbit una unitat funcional i territorial de naturalesa estrictament aeroportuària, i inclou els espais que garanteixen el desenvolupament de l'aeroport d'acord amb criteris de planificació i previsions de trànsit fins l'any 2020. Així mateix, té en compte els espais per a les activitats i els serveis que han de garantir una oferta que potenciï l'aeroport per a l'aviació comercial, amb les superfícies necessàries per a les activitats complementàries i, per últim, fa possible la màxima reducció de l'impacte mediambiental sobre el seu entorn, i el fa compatible amb el desenvolupament urbanístic de l'entorn.
El Pla director proposa un conjunt d'actuacions que permetran absorbir el creixement previsible del trànsit i dotar l'aeroport d'una capacitat suficient per atendre, amb alts nivells de qualitat de servei, la demanda...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba