ORDRE TRI/10/2004, de 26 de gener, per la qual s'aprova el procediment de notificació electrònica dels accidents de treball.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball i Industria
Rango de LeyOrdre

ORDRE TRI/10/2004, de 26 de gener, per la qual s'aprova el procediment de notificació electrònica dels accidents de treball.

Dins del pla d'actuació e-Europe 2002, de les Comunitats Europees, la Generalitat de Catalunya va endegar, mitjançantl'Acord de 13 de juliol de 1999, el projecte d'Administració Oberta de Catalunya, amb la finalitat d'apropar els seus serveis al ciutadà o la ciutadana mitjançant la utilització de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació.

D'acordamb l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, correspon a la Generalitat de Catalunya l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral.

El Departament de Treball i Indústria amplia els canals d'informació i de prestació del servei de declaració electrònica dels accidents de treball que preveu l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials de 16 de desembre de 1987, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació d'accidents de treball i es donen instruccions per formalitzar-los i tramitar-los, modificada per l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació dels accidents de treball i se'n possibilita la transmissió per procediment electrònic, amb la incorporació d'aquest servei a l'Administració Oberta de Catalunya.

Per aquest motiu, i en aplicació de l'article 11 del Decret 324/2001, de 4 de desembre, relatiu a les relacions entre els ciutadans i les ciutadanes i l'Administració de la Generalitat mitjançant Internet, amb l'informe previ del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació sobre l'adequació tècnica dels programes i les aplicacions, emès en compliment del que estableix l'article 4 del Decret 85/2002, de 19 de febrer, de creació de la Comissió de Coordinació Interdepartamental de Gestió de les Tecnologies de la Informació i Comunicacions, i d'acord amb l'informe de l'Assessoria Jurídica del Departament de Treball i Indústria,

Ordeno:

Article 1

Adaptació delprocediment

El procediment de notificació d'accidents de treball que preveu l'Ordre del Ministeri de Treball i Assumptes Socials de 16 de desembre de 1987, per la qual s'estableixen nous models per a la notificació d'accidents de treball i es donen instruccions per formalitzar-los i tramitar-los, modificada per l'Ordre TAS/2926/2002, de 19 de novembre, s'adapta a les peculiaritats de la prestació de serveis utilitzant tècniques telemàtiques d'acord amb les normes d'aquesta Ordre.

Article 2

Presentació de la notificació d'accidents laborals

2.1 La notificació d'accidents de treball es pot dur a terme pels mitjans telemàtics del portal de l'Administració Oberta de Catalunya amb els mateixos efectes jurídics que les dutes a terme per la resta de mitjans admesos en dret.

2.2 La notificació feta per mitjans telemàtics es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR