DECRET 202/2000, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament del Jurat d'Expropiació de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

202/2000, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament del Jurat d’Expropiació de Catalunya.

La Generalitat disposa de la potestat d’autoorganització i de la competència exclusiva per regular les normes de procediment administratiu derivades de l’especialitat de la seva organització, de conformitat amb l’apartat 9.3 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya.

Així mateix, la Generalitat té competència de desenvolupament legislatiu en matèria d’expropiació forçosa. En virtut d’aquestes competències la Llei 6/1995, de 28 de juny, va regular la figura del Jurat d’Expropiació de Catalunya com a òrgan amb competències sobre tot el territori de Catalunya i al qual s’atribueixen funcions de taxació, peritatge i fixació de l’apreuament en els procediments expropiatoris que es portin a terme en l’esmentat àmbit territorial per l’Administració de la Generalitat i les entitats que integren l’Administració local, així com per l’Administració perifèrica de l’Estat en els termes que preveu la disposició addicional 2 de la Llei esmentada.

El Jurat d’Expropiació, que exerceix les seves funcions de conformitat amb la Llei d’expropiació forçosa i la resta de l’ordenament jurídic, adopta resolucions que han de ser necessàriament fonamentades i motivades pel que fa als criteris de valoració seguits per a cada un dels casos en concret, vetllant per l’establiment de criteris homogenis en aquesta matèria.

Per a l’exercici de les seves funcions, cal dictar regles uniformes no només per a l’estructura, els drets i els deures dels vocals del Jurat, la presència dels vocals tècnics en la fixació de l’apreuament i dels altres vocals, sinó que també es fa necessari regular les regles de flexibilització procedimental que permetin arribar a l’adopció d’acords més contrastats, si bé sempre fonamentats en criteris uniformes d’actuació. En aquest respecte resulta particularment efectiva l’assumpció de les tècniques i els instruments d’acabament convencional del procediment que disposa l’article 88 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques de procediment i del procediment administratiu comú.

En el marc d’aquestes tècniques, i tenint present que han de ser utilitzades a través de criteris uniformes per totes les seccions del Jurat, el Reglament potencia l’avinença entre les parts regulant un tràmit específic amb aquests efectes en el marc del procediment corresponent i promovent la igualtat de les parts en les actuacions del Jurat.

També és necessari regular les funcions de la Comissió Tècnica de Valoracions així com la seva intervenció en el procediment d’establiment de l’apreuament. La Comissió de Valoracions ha d’emetre informes sobre qualsevol qüestió de la seva competència, igual que establir criteris no només per portar a terme les taxacions, sinó també per suggerir mesures de simplificació i modernització dels sistemes administratius en matèria expropiatòria.

Per tot això, d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de la Presidència i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article únic

S’aprova el Reglament del Jurat d’Expropiació de Catalunya que s’adjunta com a annex.

Disposicions finals

—1 Aquest Decret entra en vigor al cap de dos mesos de la seva publicació.

—2 La inscripció de professionals a la Comissió Tècnica de Valoracions del Jurat d’Expropiació de Catalunya, d’acord amb el que preveu l’article 15 del Reglament es pot sol·licitar a partir de l’entrada en vigor d’aquest Decret.

Barcelona, 13 de juny de 2000

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Joaquim Triadú i Vila-Abadal

Conseller de la Presidència

Annex

Reglament del Jurat d’Expropiació de Catalunya

Capítol I

Organització del Jurat d’Expropiació de Catalunya

Article 1

Organització i estructura

1.1 El Jurat d’Expropiació de Catalunya, creat per la Llei 6/1995, exerceix les seves funcions vetllant per l’establiment de criteris homogenis en els procediments de valoració dels béns i drets que li siguin sotmesos.

1.2 El Jurat d’Expropiació de Catalunya, amb competències a la totalitat del territori de Catalunya, s’estructura funcionalment en quatre seccions, les quals exerceixen les seves funcions d’acord amb el que estableix la Llei 6/1995, de creació del Jurat d’Expropiació de Catalunya.

1.3 El Departament de la Presidència designa els secretaris de les seccions i dota les corresponents secretaries administratives amb els recursos humans i materials necessaris per a l’exercici de les funcions que el Jurat té encomanades.

Article 2

Els vocals del Jurat

2.1 Les seccions del Jurat d’Expropiació de Catalunya estaran legalment constituïdes pels vocals següents:

a) Un president i el seu suplent, que han de ser magistrats, designats pel president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

b) Quatre vocals:

Un lletrat de la Generalitat, designat pel Departament de la Presidència.

Un tècnic superior, designat pel departament de la Generalitat que correspongui en funció de la naturalesa del bé expropiat. En el cas de les corporacions locals aquest tècnic ha de ser designat per la corporació local interessada.

Un representant de les cambres, els col·legis, les organitzacions empresarials o les associacions representatives de la propietat en funció del bé expropiat designat per la cambra, el col·legi, l’organització o l’associació.

Un notari, designat pel col·legi notarial corresponent.

c) Un secretari, que ha de ser funcionari, designat pel Departament de la Presidència. (article 2.2 Llei 6/1995).

2.2 Els presidents, els lletrats, els notaris i els secretaris de cada secció en són vocals permanents, i els tècnics superiors i els representants de les entitats en són vocals no permanents. Cada vocal del Jurat, llevat dels secretaris, ha de tenir designat un suplent. Els suplents són designats pels mateixos òrgans que designin els vocals.

2.3 Els vocals de les diferents seccions del Jurat d’Expropiació de Catalunya es poden reunir per tractar conjuntament l’estudi i debat d’assumptes d’interès comú, a proposta dels presidents de les seccions o bé a través de la Comissió Tècnica de Valoracions.

2.4 Els vocals permanents de les seccions es poden reunir vàlidament per tal d’adoptar acords que no siguin resolucions sobre el preu just dels béns o drets a expropiar.

Article 3

Vocals tècnics en representació de l’Administració

3.1 Els vocals tècnics de les seccions en representació de l’Administració expropiant són designats per aquesta segons el contingut de l’expedient i la titulació requerida, d’acord amb el que estableix l’apartat següent.

3.2 En cas que l’Administració expropiant sigui una corporació local, la designació es fa per a cada expedient concret en el moment de trametre l’expedient. La corporació local ha de designar a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR