ORDRE CMC/65/2007, de 2 de març, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

CMC/65/2007, de 2 de març, per la qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya.

Des del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació es vol donar suport als arxius de Catalunya per tal de garantir la conservació i l'accessibilitat dels ciutadans al patrimoni documental català i, alhora, promoure que aquests centres siguin agents actius en la defensa dels drets dels ciutadans i en l'agilitat i eficiència de l'Administració pública.

Vistos els articles 87 i següents del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions,

Ordeno:

Article únic

S'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions als arxius de Catalunya, que consten als annexos d'aquesta Ordre.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 2 de març de 2007

Joan Manuel Tresserras i Gaju

Conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació

Annex 1

Bases generals

.1 Objecte

1.1 Aquestes bases tenen com a objecte la concessió de subvencions als arxius de Catalunya per tal d'impulsar la gestió i garantir la preservació, el coneixement i la difusió de la documentació que forma part del nostre patrimoni documental, alhora que vol col·laborar en el compliment dels requisits tècnics que preveu l'article 21 de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents, per part dels arxius que vulguin integrar-se al Sistema d'Arxius de Catalunya.

1.2 Les línies de subvenció són les següents:

a) Subvencions per a la implantació d'un sistema de gestió documental.

b) Subvencions per a l'elaboració d'instruments de descripció de fons documentals que formin part del patrimoni documental de Catalunya i que estiguin custodiats en arxius.

c) Subvencions per a la restauració i conservació de béns integrants del patrimoni documental de Catalunya que estiguin custodiats en arxius.

1.3 Les activitats subvencionades s'han d'executar durant l'any de la convocatòria.

.2 Beneficiaris/àries

Poden ser beneficiàries de les subvencions:

a) En el cas de la línia de subvencions prevista a la base 1.2.a), les entitats locals que siguin titulars d'arxius.

b) En el cas de les línies de subvencions previstes a les bases 1.2.b) i c), les fundacions, les altres entitats privades sense finalitat de lucre i les entitats locals que siguin titulars d'arxius.

.3 Definicions

Als efectes de les subvencions previstes en aquestes bases, s'estableixen les definicions següents:

a) Document: els béns definits per l'article 19.1 de la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català.

b) Fons documentals: el conjunt orgànic de documents aplegats en un procés natural que han estat generats o rebuts per una persona física o jurídica, pública o privada, al llarg de la seva existència i en l'exercici de les activitats i les funcions que li són pròpies.

c) Arxiu: entès com l'organisme o la institució des d'on es fan específicament funcions d'organització, de tutela, de gestió, de descripció, de conservació i de difusió de documents i fons documentals.

d) Patrimoni documental: el conjunt integrat pels documents que preveu l'article 19.2, 19.3 i 19.4 de la Llei 9/1993, del patrimoni cultural català. Ho són també els documents de les institucions catalanes medievals i de l'antic règim vinculades a la Corona i els de les administracions de caràcter senyorial i jurisdiccional, singularment els documents inclosos en els fons que pels processos de desamortització són de propietat pública.

e) Instrument de descripció: terme genèric que engloba qualsevol mitjà de descripció o de referència elaborat o rebut per un arxiu en el procés d'establiment d'un control administratiu o intel·lectual de la documentació. Els instruments de descripció fonamentals són les guies, inventaris, catàlegs, regestes, índexs, etc.

f) Sistema de gestió documental: conjunt d'operacions i de tècniques, integrades en la gestió administrativa general, basades en l'anàlisi de la producció, la tramitació i els valors dels documents, que es destinen a la planificació, el control, l'ús, la conservació i l'eliminació o la transferència dels documents a un arxiu, amb l'objectiu de racionalitzar-ne i unificar-ne el tractament i aconseguir-ne una gestió eficaç i rendible.

.4 Condicions

4.1 Aquestes subvencions són compatibles amb l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que el conjunt d'ajuts no superi el 100% del cost de l'activitat.

4.2 Es pot participar en més d'una línia de subvenció objecte de convocatòria, tenint en compte que s'ha de presentar una sol·licitud individualitzada per cadascuna de les línies de subvenció i que només s'admet un projecte d'actuació per cada línia.

4.3 No són admeses les sol·licituds que es refereixin a projectes d'actuació genèrics.

.5 Quantia

L'import de cada subvenció no pot ser superior, en cap cas, al 50% del cost total de l'activitat subvencionada. En el cas que en executar-se l'activitat l'import de la subvenció resulti superior al percentatge esmentat, s'ha de modificar la resolució de la concessió per procedir al reajustament de la quantia esmentada.

.6 Sol·licituds

Els impresos de sol·licitud de les subvencions es poden recollir a la Direcció General del Patrimoni Cultural, c. Portaferrissa, 1, 08002 Barcelona, a les seus dels serveis territorials i a la pàgina d'Internet del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació.

Les sol·licituds es presentaran en el Registre de la seu de la Direcció General del Patrimoni Cultural, c. Portaferrissa, 1, 08002 Barcelona, al Registre del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Rambla de Santa Mònica, 8, 08002 Barcelona, a qualsevol dels serveis territorials del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, o bé en els llocs que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

.7 Documentació

7.1 A les sol·licituds s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia compulsada del NIF del/de la sol·licitant de la subvenció.

b) Si el/la sol·licitant és una entitat sense finalitat de lucre, documentació de la seva constitució, estatuts i, si escau, inscripció en el registre corresponent.

c) Fotocòpia compulsada del DNI del/de la signant de la sol·licitud i, si actua en representació d'altri, documentació acreditativa de la representació amb què actua.

d) Declaració, inclosa al formulari de sol·licitud, sobre si s'han demanat o s'han obtingut altres ajuts per la mateixa finalitat, procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals i l'import d'aquest finançament,

e) Declaració responsable, inclosa al formulari de sol·licitud, de no estar incurs en cap dels supòsits de prohibició d'obtenir subvencions, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions,

f) Certificat d'estar al corrent del compliment d'obligacions amb la Seguretat Social en els termes previstos en l'article 19 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

Pel que fa a la certificació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració General de l'Estat en els termes previstos en l'article 18...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR