ORDRE BEF/531/2006, de 13 de novembre, per la qual s'aproven les bases que han de regir les convocatòries de subvencions del Departament de Benestar i Família per a entitats.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE

BEF/531/2006, de 13 de novembre, per la qual s'aproven les bases que han de regir les convocatòries de subvencions del Departament de Benestar i Família per a entitats.

Els programes de subvencions han esdevingut un instrument essencial per assolir, en tots els àmbits de l'activitat administrativa, les finalitats i els objectius de les polítiques públiques establerts per la legislació i concretats per l'acció de govern. En aquest sentit, la subvenció no tan sols orienta en un determinat sentit l'activitat d'altres ens públiques i entitats privades d'acord amb els objectius dels plans sectorials corresponents. L'activitat de foment també permet una gestió més coordinada i participativa dels recursos públics segons criteris de subsidiarietat, proximitat geogràfica i especialització tècnica, sense necessitat de duplicar xarxes existents o crear nous serveis públics.

D'altra banda, l'entrada en vigor de la nova Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic ha transformat el sistema de subvencions en l'àmbit de l'assistència i els serveis socials, convertint una part important de les subvencions en prestacions socials, i excloent-les del règim jurídic corresponent.

Per la resta de subvencions, les necessitats de planificació de totes les Administracions Públiques i l'obligació de garantir la publicitat, l'eficàcia, l'eficiència i la transparència, dintre del nou marc normatiu establert per la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, aconsella substituir el sistema tradicional de convocatòries anuals per un nou procediment.

En primer lloc, els programes de subvencions de Benestar i Família destinats a ajuntaments de més de 20 mil habitants i altres ens locals (en particular, consells comarcals) s'integraran en el procediment que es tramita i es resol per conveni plurianual, per unificar i facilitar, d'aquesta manera, la seva resolució en un sol instrument de gestió.

Per la resta, el nou procediment estableix dos grans àmbits de gestió (entitats privades i ens públics locals de menys de 20 mil habitants) i, dintre de cada àmbit, separa, per una banda, les bases, generals i específiques, de vigència indefinida i, per l'altra, les convocatòries anuals corresponents.

Les bases generals ordenaran i unificaran el procediment general de gestió de les subvencions, mentre que les bases específiques concretaran, sobre tot, les regles objectives de valoració de cada programa, independentment de l'exercici pressupostari, la qual cosa incrementarà el marge de seguretat jurídica i permetrà una planificació anticipada per part dels beneficiaris.

Al respecte, les noves bases unifiquen alguns elements essencials del procediment de concessió de subvencions (per exemple, l'existència potestativa d'un òrgan col·legiat de valoració o els mecanismes de control i justificació de les subvencions).

Finalment, la convocatòria anual determinarà, fonamentalment, l'inici i el període de gestió del programa, i concretarà la partida pressupostària disponible, d'acord amb la Llei de Pressupostos anual.

L'Ordre consta d'un únic article que aprova les bases generals que figuren com a annex 1 i les bases específiques que figuren com annex 2.

Atès el que preveu el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

Vistos els informes del Consell General de Serveis Socials, del Consell del Voluntariat i del Consell de la Infància, i en ús de les facultats que m'atorga la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,

Ordeno:

Article únic

S'aproven les bases generals i les específiques per a cada programa que han de regir les convocatòries de subvencions del Departament de Benestar i Família per a entitats que s'indiquen a continuació:

Annex 1: bases generals, aplicables a tots els programes i subvencions.

Annex 2: Bases específiques.

A) Programa de supressió de barreres arquitectòniques i de barreres en la comunicació per a entitats.

B) Subvencions a entitats per al manteniment de programes de serveis socials.

C) Subvencions a entitats per a programes d'actuacions comunitàries, cíviques i de foment del voluntariat.

D) Subvencions a entitats per a la realització de programes i activitats d'integració social de persones estrangeres immigrades i catalanes retornades.

E) Subvencions a entitats per a la construcció, habilitació, reformes, ampliació, condicionament o millora d'allotjaments per a treballadors temporers.

F) Subvencions a entitats sense ànim de lucre per a programes en matèria de famílies, infància i adolescència.

G) Subvencions a entitats per a projectes d'adquisició, millora, reforma, rehabilitació i equipament de centres d'acollida o residencials d'acció educativa, pisos o residències assistides i centres oberts i altres equipaments d'atenció a la infància.

Disposicions addicionals

.1 Per a l'any 2007, les entitats poden presentar els seus projectes d'activitat, en el marc dels programes establerts en aquesta Ordre,

.2 Els projectes es poden presentar dintre del termini comprès entre l'entrada en vigor d'aquesta Ordre i el 15 de febrer de 2007.

.3 La presentació de projectes es farà sens perjudici del que estableixi la resolució de convocatòria, que es previst publicar durant el mes de gener de 2007.

Disposició final

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 13 de novembre de 2006

Carme Figueras i Siñol

Consellera de Benestar i Família

Annex 1

Bases generals

.1 Objecte

1.1 L'objecte d'aquest Ordre és regular el procediment de concessió de subvencions a entitats per la realització d'activitats a Catalunya en l'àmbit de competència del Departament de Benestar i Família.

1.2 El procediment de concessió de cada subvenció s'iniciarà amb la publicació de la convocatòria corresponent.

1.3 El període d'execució de l'activitat objecte de la subvenció serà l'any de presentació de la sol·licitud, d'acord amb la convocatòria corresponent, sense perjudici del que estableixin les bases específiques de cada programa.

1.4 El procediment de convocatòria serà tramitat i resolt pels òrgans del Departament de Benestar i Família que siguin competents per raó de la matèria, d'acord amb la normativa organitzativa de la Generalitat vigent en el moment de publicar-se la convocatòria. La convocatòria precisarà l'òrgan competent per tramitar i resoldre en cada cas.

1.5 La convocatòria concretarà el termini màxim per notificar i resoldre la sol·licitud, que no podrà excedir els 6 mesos, comptats des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

.2 Beneficiaris

Poden acollir-se a les subvencions previstes en aquesta Ordre les entitats legalment constituïdes que no tinguin afany de lucre, llevat que les bases específiques de cada programa estableixin el contrari.

.3 Requisits

3.1 Els requisits que han de complir les entitats sol·licitants són els següents:

  1. Estar legalment constituïdes i estar inscrites en el registre corresponent o haver fet la sol·licitud d'inscripció, amb el benentès que, una vegada resolta positivament la subvenció, la inscripció en l'esmentat registre hagi estat formalitzada definitivament.

  2. En el cas d'entitats prestadores de serveis socials, estar inscrites al Registre d'Entitats, Serveis i Establiments Socials i tenir inscrits els serveis per als quals es demana la subvenció, o haver-ho sol·licitat, en compliment de l'establert al Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials, modificat pel Decret 176/2000, de 15 de maig, i el Decret 27/2003, de 21 de gener, de l'atenció social primària.

    Abans de la presentació de la sol·licitud cal esmenar, si s'escau, les deficiències observades en les corresponents actes d'inspecció del Departament de Benestar i Família en centres, serveis i establiments de serveis socials.

  3. Que els càrrecs de direcció tècnica i el personal de serveis amb vinculació laboral, mercantil o civil de les entitats d'iniciativa social sol·licitants inscrites al Registre d'Entitats, Serveis i Establiments Socials no obtinguin retribucions directes o indirectes superiors en un 50% a les retribucions establertes per a llocs de treball anàlegs en els convenis col·lectius laborals aplicables o, supletòriament, a les establertes per als serveis de l'Administració de la Generalitat.

  4. No haver estat objecte de cap resolució ferma de caràcter sancionador amb relació a la prestació del servei que se subvenciona, o bé haver-ne estat objecte i haver prescrit la sanció.

  5. Estar al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament de subvencions.

  6. Complir els requisits establerts als articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei de política lingüística en el local, la sala, l'establiment o el centre de treball on es presti l'activitat o servei objecte de subvenció.

  7. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

  8. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Generalitat de Catalunya.

  9. Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

  10. Complir les entitats amb un nombre de 50 treballadors o més, l'obligació que estableix l'article 38.1 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'integració social dels minusvàlids, de donar ocupació almenys a un 2% de treballadors amb discapacitats sobre el nombre total dels de l'entitat, o de l'aplicació de les mesures alternatives de caràcter excepcional que regulen el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 246/2000, de 24 de juliol.

    3.2 No podran obtenir la condició d'entitat beneficiària les entitats sol·licitants que incorrin en alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions.

    .4 Sol·licituds

    4.1 Les sol·licituds s'han de presentar en l'imprès normalitzat que es facilitarà a les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR