ORDRE ECF/458/2009, de 21 d'octubre, per la qual es fa pública la convocatòria per a la concessió de subvencions per finançar projectes d'atracció de talent emprenedor i directiu (2009-2010) i d'aprovació de les bases reguladores.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ECF/458/2009, de 21 d'octubre, per la qual es fa pública la convocatòria per a la concessió de subvencions per finançar projectes d'atracció de talent emprenedor i directiu (2009-2010) i d'aprovació de les bases reguladores.

Una de les preocupacions principals d'aquest Govern és la millora del model competitiu català fins ara basat en els baixos costos i molt centrat en determinats sectors amb escàs efecte multiplicador de la riquesa. Fruit d'aquesta preocupació, el Govern va signar amb els agents econòmics i socials l'Acord estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l'ocupació i la competitivitat de l'economia catalana l'any 2005. Aquest Acord es va implementar durant el període 2005-2007 i l'1 de juliol del 2008 se n'aprovà una revisió i nou impuls amb els mateixos signants per al període 2008-2011. El text inclou 102 mesures, dues de les quals se centren en l'atracció i la retenció del talent. El Govern entén que l'atracció de talent és una de les peces que tindrà un paper important en aquest canvi de model competitiu.

La competitivitat de Catalunya depèn, en part, de la capacitat d'atraure, retenir i gestionar el talent, i cal ser conscients que és una prioritat a nivell global. Catalunya, per condicions d'entorn i per tradició com a país de persones emprenedores, pot prendre posicions capdavanteres internacionalment en aquest àmbit. El desenvolupament de polítiques centrades en la gestió del talent és, doncs, un compromís del Govern mitjançant l'Acord estratègic, però, sobretot, és una oportunitat de millorar la nostra posició competitiva global, probablement una de les més sòlides que tenim. A la vegada, cal ser conscient que l'atracció de talent té moltes àrees d'expertesa: científica, directiva, emprenedoria, sectorial, etc. En aquest sentit, cal fer un esforç per contribuir a l'atracció de talent en aquells sectors amb un potencial de creixement reconegut i en el qual Catalunya tingui les competències i capacitats per aprofitar les oportunitats que es poden generar en els propers anys.

No és només el Govern el que percep la importància de les polítiques de gestió del talent. Darrerament, les empreses, els centres de recerca, les universitats, i també les persones expertes, les enquestes, la premsa i d'altres agents i creadors d'opinió se n'han fet molt de ressò. En aquest moment de deslocalitzacions, un territori que vulgui tenir algun paper en el panorama internacional s'ha d'esforçar en atraure persones, més que no pas empreses. Les persones amb talent són molt menys vulnerables a la conjuntura econòmica i poden crear empreses molt dinàmiques; una persona amb idees innovadores és un actiu que Catalunya no pot deixar perdre, i l'ha de generar, o bé atraure, i en qualsevol dels dos casos, l'ha de cuidar i fomentar la seva activitat.

Cal tenir en compte que les polítiques i les circumstàncies nacionals expliquen del 20% al 25% de l'èxit d'una economia regional, i que el que realment importa és on es localitzen les habilitats i les institucions altament competitives. La competitivitat és, essencialment, a les mans de les regions, i les polítiques del Govern català tenen un àmbit regional, de manera que el paper del Govern de la Generalitat de Catalunya serà essencial en la gestió del talent.

Fins ara, la Direcció General de Promoció Econòmica ha dut a terme algunes actuacions en l'àmbit de l'atracció de talent emprenedor i directiu tal com encomana l'Acord estratègic.

Aquestes actuacions han servit per conèixer l'estat de la qüestió, saber quines polítiques s'estan aplicant a la resta del món, i en conseqüència, dissenyar actuacions per atraure, generar i retenir talent, i per impulsar diversos programes en la matèria amb entitats diverses.

Tal com el nom indica, la voluntat de la Secretaria d'Economia i de la Direcció General de Promoció Econòmica és centrar les actuacions del Programa en el talent emprenedor i directiu. Un tipus de talent pel qual calen programes i estratègies diferents, i pel qual, a diferència d'altres tipus com la captació d'investigadors, no existeixen grans programes consolidats, si no moltes iniciatives incipients.

D'acord amb el que preveu el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003), que pel seu caràcter bàsic té afectacions sobre les normes reguladores de bases de subvencions elaborades per l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Atesa l'Ordre del Departament d'Economia i Finances d'1 d'octubre de 1997, sobre tramitació, justificació i control d'ajuts i de subvencions (DOGC núm. 2500, de 21.10.1997).

Vistos els articles 87 i següents del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa aplicable,

Ordeno:

.1 Fer pública la convocatòria per a l'atorgament de subvencions per a finançar projectes i programes d'atracció de talent emprenedor i directiu per als períodes següents:

  1. Programes iniciats el 2009 i completats enguany, amb execucions d'abans del 15 d'octubre del 2009.

  2. Programes iniciats el 2009, amb continuïtat el 2010 i execució de no més enllà del 30 de setembre del 2010.

  3. Programes a començar a partir de l'1 de gener de 2010 i executats de no més enllà del 30 de setembre del 2010.

    .2 Aprovar les bases reguladores d'aquestes subvencions que consten en l'annex d'aquesta Ordre.

    Aquestes bases reguladores, pel que fa als ajuts destinats a empreses, s'estableixen de conformitat amb el punt 4.2 (quantitats limitades d'ajut compatible) de la Comunicació de la Comissió Europea relativa al Marc temporal aplicable a les mesures d'ajut estatal per facilitar l'accés al finançament en l'actual context de crisi econòmica i financera (DOUE C 16, de 22.1.2009), l'aplicació de la qual a l'Estat espanyol va ser aprovada mitjançant la Decisió (CE) núm. 307/2009, de 8.6.2009. Aquesta Comunicació té caràcter excepcional i transitori i no serà aplicada després del 31.12.2010, llevat que la Comissió Europea modifiqui el termini de vigència.

    Tindran la consideració d'empresa i, per tant, es consideraran receptores d'ajut d'estat a efectes de la normativa europea, els beneficiaris que, amb independència de la seva forma jurídica, realitzin una activitat econòmica consistent a oferir béns i serveis al mercat, que podria ser desenvolupada per un operador privat, amb la finalitat d'obtenir benefici.

    .3 El pagament de les subvencions anirà a càrrec del pressupost de la Direcció General de Promoció Econòmica de la Secretaria d'Economia del Departament d'Economia i Finances per a l'any 2009 amb un import màxim d'1.300.000,00 euros, i a les següents partides:

    EC0205 D/460.000100/6610 a ens locals, per un import màxim de 700.000,00 euros.

    EC0205 D/482.000100/6610 a altres institucions sense afany de lucre, per un import màxim de 400.000,00 euros.

    EC0205 D/470.000100/6610 a empreses privades, amb un import màxim de 200.000,00 euros.

    La dotació pressupostària per a l'any 2010 per una quantia màxima de 800.000,00 euros ha estat aprovada per Acord de Govern de 6 d'octubre del 2009 distribuït en les partides següents:

    EC0205 D/460.000100/6610 a ens locals, per un import màxim de 400.000,00 euros.

    EC0205 D/482.000100/6610 a altres institucions sense afany de lucre, per un import màxim de 250.000,00 euros.

    EC0205 D/470.000100/6610 a empreses privades, amb un import màxim de 150.000,00 euros.

    Dins de l'import global destinat a la convocatòria es podrà modificar la distribució de l'import destinat a cada tipus d'entitats en funció de la naturalesa jurídica i del nombre de sol·licituds.

    L'import destinat a aquesta convocatòria podrà ser objecte d'ampliació de conformitat amb el que estableix l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, restant condicionada la seva efectivitat a la disponibilitat pressupostària existent.

    .4 L'import màxim de l'ajut per entitat beneficiària en aquesta convocatòria és de 300.000,00 euros.

    .5 El termini de presentació de les sol·licituds és de 20 dies naturals a partir de la publicació d'aquesta Resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

    .6 L'òrgan instructor del procediment és la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica i el resolutori la persona titular de la Secretaria d'Economia (per delegació: Ordre ECF/511/2007, de 20 de novembre, DOGC núm. 5046, d'11.1.2008), en els termes establerts per l'article 78 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú i per l'article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La resolució final es publicarà mitjançant exposició pública en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de publicació d'aquesta convocatòria.

    .7 Les entitats beneficiaries han de presentar els documents justificatius que indica la base 11:

  4. En el cas dels programes o projectes iniciats i considerats completats el 2009 descrits al punt 1.a) de la convocatòria, juntament amb la sol·licitud, s'ha d'incloure tota la documentació justificativa de la despesa.

  5. En el cas dels programes o projectes descrits en el punt 1.b) de la convocatòria, la documentació justificativa de la despesa fins al 30 d'octubre del 2010. Es podrà sol·licitar una bestreta per a l'any 2009 prevista en la base 12 i amb un màxim del 50% de l'ajut que es concedeixi si, junt amb la sol·licitud, es presenta la documentació acreditativa de l'inici de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR