DECRET 4/2006, de 17 de gener, pel qual s'atribueixen als registradors i a les registradores de la propietat i mercantils i de béns mobles funcions en la gestió, liquidació i recaptació de determinats tributs cedits a la Generalitat de Catalunya i s'aprova el règim de creació, divisió i supressió d'oficines liquidadores.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departamento de Agricultura, Ganadería y Pesca |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
4/2006, de 17 de gener, pel qual s'atribueixen als registradors i a les registradores de la propietat i mercantils i de béns mobles funcions en la gestió, liquidació i recaptació de determinats tributs cedits a la Generalitat de Catalunya i s'aprova el règim de creació, divisió i supressió d'oficines liquidadores.
D'acord amb la Llei 21/2001, de 27 de desembre, per la qual es regulen les mesures fiscals i administratives del nou sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú i ciutats amb estatut d'autonomia, i la Llei 17/2002, d'1 de juliol, del règim de cessió de tributs de l'Estat a la Generalitat de Catalunya i de fixació de l'abast i les condicions d'aquesta cessió, l'Administració de la Generalitat de Catalunya té atribuïdes les facultats de gestió, liquidació i recaptació en relació amb l'impost sobre successions i donacions, l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i l'impost sobre el patrimoni.
La normativa d'aquests tributs, composta fonamentalment per la Llei 29/1987, de 18 de desembre, pel que fa al primer; i el Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre, pel que fa al segon, preveu la possibilitat d'encomanar les tasques de gestió, liquidació i recaptació a les oficines dels registres de la propietat i mercantils i de béns mobles, a fi de descentralitzar territorialment el desenvolupament d'aquestes tasques i obtenir una major proximitat envers el ciutadà. Pel que respecta a l'impost sobre el patrimoni es considera convenient portar a terme aquesta descentralització territorial per tal d'apropar també la gestió d'aquest tribut als ciutadans, en exercici de la facultat d'autoorganització de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
Pel que fa a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ja des de l'any 1987 es van atribuir de forma expressa funcions tributàries a les esmentades oficines, mitjançant el Decret 391/1987, de 22 de desembre, decret que va ser actualitzat pel Decret 317/1992, de 14 de desembre. Finalment, aquesta darrera norma va ser parcialment derogada pel Decret 216/2004, de 2 de març, pel qual es regula la utilització de mitjans telemàtics en la gestió tributària i en el pagament dels ingressos de caràcter públic a percebre per la hisenda de la Generalitat de Catalunya. Resulta convenient, doncs, refondre la normativa vigent en una única norma, a fi d'incrementar el grau de seguretat jurídica en la...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba