DECRET 4/2006, de 17 de gener, pel qual s'atribueixen als registradors i a les registradores de la propietat i mercantils i de béns mobles funcions en la gestió, liquidació i recaptació de determinats tributs cedits a la Generalitat de Catalunya i s'aprova el règim de creació, divisió i supressió d'oficines liquidadores.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

4/2006, de 17 de gener, pel qual s'atribueixen als registradors i a les registradores de la propietat i mercantils i de béns mobles funcions en la gestió, liquidació i recaptació de determinats tributs cedits a la Generalitat de Catalunya i s'aprova el règim de creació, divisió i supressió d'oficines liquidadores.

D'acord amb la Llei 21/2001, de 27 de desembre, per la qual es regulen les mesures fiscals i administratives del nou sistema de finançament de les comunitats autònomes de règim comú i ciutats amb estatut d'autonomia, i la Llei 17/2002, d'1 de juliol, del règim de cessió de tributs de l'Estat a la Generalitat de Catalunya i de fixació de l'abast i les condicions d'aquesta cessió, l'Administració de la Generalitat de Catalunya té atribuïdes les facultats de gestió, liquidació i recaptació en relació amb l'impost sobre successions i donacions, l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i l'impost sobre el patrimoni.

La normativa d'aquests tributs, composta fonamentalment per la Llei 29/1987, de 18 de desembre, pel que fa al primer; i el Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre, pel que fa al segon, preveu la possibilitat d'encomanar les tasques de gestió, liquidació i recaptació a les oficines dels registres de la propietat i mercantils i de béns mobles, a fi de descentralitzar territorialment el desenvolupament d'aquestes tasques i obtenir una major proximitat envers el ciutadà. Pel que respecta a l'impost sobre el patrimoni es considera convenient portar a terme aquesta descentralització territorial per tal d'apropar també la gestió d'aquest tribut als ciutadans, en exercici de la facultat d'autoorganització de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Pel que fa a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ja des de l'any 1987 es van atribuir de forma expressa funcions tributàries a les esmentades oficines, mitjançant el Decret 391/1987, de 22 de desembre, decret que va ser actualitzat pel Decret 317/1992, de 14 de desembre. Finalment, aquesta darrera norma va ser parcialment derogada pel Decret 216/2004, de 2 de març, pel qual es regula la utilització de mitjans telemàtics en la gestió tributària i en el pagament dels ingressos de caràcter públic a percebre per la hisenda de la Generalitat de Catalunya. Resulta convenient, doncs, refondre la normativa vigent en una única norma, a fi d'incrementar el grau de seguretat jurídica en la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR