DECRET 48/1997, de 18 de febrer, pel qual s'aprova la constitució del Consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 2433, pàg. 8089, de 15.7.1997).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

Atès l'Acord marc de 28 de juliol de 1995, signat entre la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Entitat Metropolitana del Transport, en el qual es posa de manifest la voluntat de crear una nova entitat, per a l'organització com a sistema integrat que permeti la potenciació del transport públic col·lectiu de l'àrea de Barcelona;

Atès que es considera adient constituir un Consorci amb aquesta finalitat;

Atès l'article 55 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'administració de la Generalitat;

A proposta dels consellers d'Economia i Finances i de Política Territorial i Obres Públiques, i d'acord amb el Govern de la Generalitat,

Decreto:

-1 S'aprova la constitució del Consorci autonòmic per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità, integrat per la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Entitat Metropolitana del Transport.

-2 S'aproven els Estatuts que han de regir l'esmentat Consorci, que es publiquen com a annex.

Barcelona, 18 de febrer de 1997

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Macià Alavedra i Moner Conseller d'Economia i Finances

Artur Mas i Gavarró Conseller de Política Territorial i Obres Públiques

Annex

Estatuts del consorci per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona, Autoritat del Transport Metropolità

  1. Disposicions generals

Article 1

Naturalesa, finalitat i administracions participants La Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i l'Entitat Metropolitana del Transport constitueixen un Consorci interadministratiu per al compliment de les finalitats que s'expressen en aquests Estatuts. Aquest Consorci té caràcter voluntari i es crea per temps indefinit. S'hi poden adherir totes les administracions titulars de serveis públics de transports col·lectius que pertanyin a l'àmbit format per les comarques de l'Alt Penedès, el Baix Llobregat, el Barcelonès, el Garraf, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. És una entitat de dret públic, amb personalitat jurídica i patrimoni propis creada a l'empara del que disposa l'article 7 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Article 2

Denominació i domicili L'entitat constituïda es denomina Autoritat del Transport Metropolità, Consorci per a la coordinació del sistema metropolità de transport públic de l'àrea de Barcelona (en endavant, ATM). El domicili social de l'entitat es fixa inicialment a Barcelona, avinguda del Paral·lel, número 71, o al lloc que designi el Consell d'Administració.

Article 3

Objectiu L'ATM té com a finalitat articular la cooperació entre les administracions públiques titulars dels serveis i de les infraestructures del transport públic col·lectiu de l'àrea de Barcelona que en formen part, així com la col·laboració amb aquelles altres que, com l'Administració de l'Estat (en endavant AGE), hi estan compromeses financerament o són titulars de serveis propis o no traspassats, mitjançant l'elaboració i el seguiment de tots els instruments jurídics, tècnics i financers que es considerin convenients, i, en general, la realització de les funcions que li siguin encomanades per les entitats que la componen.

Article 4

Funcions

-1 Les funcions que corresponen a l'ATM per acord de les administracions constituents es desenvoluparan progressivament en virtut de les atribucions, transferències, delegacions o encàrrecs de gestió que es produeixin, sens perjudici que se li atribueixin des del primer moment un conjunt de funcions que s'especifiquen més endavant.

-2 Les funcions que exercirà l'ATM un cop assolit el seu total desenvolupament pel que fa a atribucions rebudes són les següents:

  1. La planificació de les infraestructures del transport públic de viatgers en el seu àmbit territorial, definint-ne les característiques, la programació de les inversions proposant els convenis de finançament a subscriure i la supervisió dels corresponents projectes als efectes de verificar el compliment dels objectius de la planificació.

  2. La planificació dels serveis i l'establiment de programes d'explotació coordinada per a totes les empreses que els presten i l'observació de l'evolució del mercat global dels desplaçaments, amb especial atenció al seguiment del comportament del transport privat.

  3. L'elaboració i aprovació d'un marc de tarifes comú dins d'una política de finançament que defineixi el grau de cobertura dels costos per ingressos de tarifes i la definició del sistema de tarifes integrat.

  4. La concertació, conjuntament amb els titulars del servei, de contractes programa o uns altres tipus de convenis amb les empreses prestadores dels serveis de transport públic en el seu àmbit territorial.

  5. La concertació dels acords de finançament amb les administracions públiques per tal de subvenir al dèficit dels serveis i les despeses de funcionament de l'estructura de gestió.

  6. La titularitat dels ingressos de tarifes per títols combinats i el repartiment que s'escaigui entre els operadors.

  7. El control dels ingressos, els costos i les inversions de les empreses prestadores a l'efecte del que es disposa en els apartats anteriors.

  8. L'exercici de les competències administratives respecte de l'ordenació dels serveis del seu àmbit territorial que les administracions públiques signants de l'Acord marc de 28 de juliol de 1995 i les adherides decideixin atribuir-li.

  9. La publicitat, la informació i les relacions amb els usuaris.

  10. L'establiment de relacions amb les altres administracions per al millor compliment de les funcions atribuïdes a l'ATM de conformitat amb aquests Estatuts.

-3 Les funcions a exercir per l'ATM des de l'inici de la seva activitat són les que a continuació es detallen, descrites mitjançant la seva particularització en l'any 1997 però que cal entendre com a funcions a executar en el futur de forma permanent per l'ATM: 1. Planificació d'infraestructures: 1.1 Planificació d'infraestructures de transport públic col·lectiu en l'horitzó temporal de 10 anys i específicament l'elaboració dels instruments de planificació per a la coordinació del Sistema Metropolità de Transports Públics Col·lectius (SMTPC) incloent-hi el Pla intermodal de transports, si s'escau. 1.2 Seguiment de l'execució de les inversions en curs en el sistema previstes en el Conveni de finançament d'infraestructures ferroviàries 1995-1997 subscrit entre l'AGE i la Generalitat de Catalunya. 1.3 Elaboració dels programes d'inversions per al període plurianual següent, i, en conseqüència, proposta de nou Conveni de finançament d'infraestructures a subscriure entre l'AGE i la Generalitat de Catalunya. 2. Relacions amb operadors de transport col·lectiu. 2.1 Seguiment de l'evolució i compliment dels contractes programa vigents amb l'EMT i amb els FGC. 2.2 Seguiment dels convenis i contractes de gestió de totes les empreses privades i públiques del SMTPC. 2.3 Elaboració...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR