DECRET 364/2006, de 3 d'octubre, de regulació de les condicions de comercialització dels jocs de loteria organitzats i gestionats per l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

364/2006, de 3 d'octubre, de regulació de les condicions de comercialització dels jocs de loteria organitzats i gestionats per l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat.

L'article 2 de la Llei 5/1986, de 17 d'abril, de creació de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, en la seva redacció donada per la Llei 11/2005, de 7 de juliol, atribueix a aquest organisme, entre d'altres funcions, la comercialització dels jocs que les disposicions legals reserven a la gestió de la Generalitat.

L'article 4.2 de la mateixa llei estableix que és el Govern de la Generalitat el que ha de regular, a través d'un decret, la distribució al públic dels elements del joc, això és, la seva comercialització. Així mateix, l'article 7 disposa que és el mateix Govern el que fixa les comissions que han de percebre les persones o entitats col·laboradores en la distribució i l'operació dels elements materials del joc.

Amb la regulació fins ara vigent únicament podien vendre bitllets i apostes de les loteries de la Generalitat els establiments propis de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat o els aliens degudament autoritzats. La xarxa comercial de l'Entitat, doncs, la configuraven únicament establiments. Amb aquest decret s'amplia aquesta xarxa introduint la possibilitat de la venda dels jocs de loteria mitjançant l'ús de sistemes informàtics o telemàtics en qualsevol dels suports previstos, com entre d'altres, per internet i per telefonia mòbil. Així mateix, s'introdueix en aquesta xarxa una nova figura, la de les persones operadores comercials, les quals han de permetre una ampliació ràpida del número de punts de venda de les loteries de la Generalitat, en la mesura què li aporten un conjunt de punts de venda, bé perquè disposen d'ells, bé perquè tenen signats acords comercials amb terceres persones que ho permeten.

Definida la configuració de la nova xarxa comercial de l'Entitat, el decret regula el procediment administratiu que cal seguir per obtenir una autorització, bé sigui de persona agent venedora, bé sigui de persona operadora comercial, així com el règim jurídic a què està sotmesa aquesta autorització. A continuació s'estableixen les obligacions a què estan subjectes tant les persones agents venedores com les persones operadores comercials.

Així mateix, en les disposicions finals es modifiquen el Reglament general de loteries i els Reglaments de les loteries Trio, Loto Express, Super 10 i Supertoc, per tal d'adaptar principalment el seu contingut a les previsions de les noves condicions de comercialització de les loteries.

Per tot això, atesa la proposta del Consell d'Administració de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta de la consellera d'Interior i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Objecte

1.1 Aquest Decret té per objecte regular els requisits i les condicions de la comercialització dels elements del joc de la loteria organitzat i gestionat per l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, com també possibilitar la venda dels jocs de la loteria mitjançant l'ús de sistemes informàtics o telemàtics en qualsevol dels sistemes de suport que s'estableixin.

1.2 Als efectes d'aquest decret, s'entén per comercialització dels elements del joc de la loteria la venda al públic de bitllets i apostes i la realització de totes aquelles operacions relacionades amb la seva distribució que permeten aquesta venda al públic, bé sigui usant mitjans físics, bé sigui usant sistemes informàtics o telemàtics per qualsevol dels mitjans o sistemes de suport previstos.

1.3 Les reglamentacions específiques de cadascuna de les modalitats de joc de loteria poden establir un règim concret específic de comercialització o determinades especialitats en relació amb el règim que preveu aquest Decret.

Article 2

Configuració de la xarxa comercial

2.1 Els elements del joc de la loteria de la Generalitat poden ser venuts directament per l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat i per persones físiques o jurídiques autoritzades per aquesta.

2.2 Les operacions relacionades amb la distribució dels elements del joc de la loteria que han de permetre la seva venda al públic són realitzades per l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, directament o mitjançant les persones operadores comercials que tinguin capacitat per distribuir els esmentats elements de joc, previ acord del Consell d'Administració de l'Entitat.

2.3 La xarxa comercial de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat la configuren els punts de venda i els canals de distribució de l'Entitat i els punts de venda autoritzats per aquesta.

Article 3

Persones agents venedores

3.1 Les persones agents venedores són aquelles persones físiques o jurídiques que, prèvia autorització per part de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, venen al públic bitllets i apostes del joc de la loteria de la Generalitat a canvi de l'obtenció d'una comissió.

3.2 La venda al públic de bitllets i apostes del joc de la loteria es pot fer en establiments físics d'atenció directa a les persones jugadores, com també accedint als llocs webs corresponents mitjançant l'ús de sistemes informàtics o telemàtics per qualsevol dels mitjans o sistemes de suport que permetin una connexió amb els sistemes informàtics centrals de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat.

3.3 Els criteris generals de selecció de les persones agents venedores de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes són els següents:

  1. Compatibilitat de la venda del joc de la loteria amb la resta de productes comercialitzats a l'establiment físic i/o mitjà informàtic o telemàtic.

  2. Potencial de vendes com a persona agent venedora.

  3. Solvència econòmica de la persona agent venedora.

  4. Solvència tècnica del mitjà informàtic o telemàtic.

  5. Situació geogràfica de l'establiment físic.

  6. Característiques de l'establiment físic i/o mitjà informàtic o telemàtic.

3.4 Els criteris de selecció de les persones agents venedores s'han de concretar per ordre de la persona titular del departament competent en matèria de joc i apostes, a proposta del Consell d'Administració de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat.

3.5 La comissió a què tenen dret les persones agents venedores és la que fixen, per cada modalitat del joc de la loteria, els decrets de regulació específica.

Article 4

Persones operadores comercials

4.1 Les persones operadores comercials són aquelles persones físiques o jurídiques que, prèvia autorització de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, faciliten la incorporació a la xarxa comercial d'aquesta d'un conjunt de punts de venda, a canvi de l'obtenció d'una comissió.

4.2 Els punts de venda facilitats per les persones operadores comercials a la xarxa comercial de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes han de ser establiments que prèviament aquesta hagi acceptat.

4.3 Els criteris de selecció de les persones operadores comercials de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat són els següents:

  1. Tenir una xarxa de punts de venda pròpia i/o acords comercials amb persones físiques o jurídiques que disposen de punts de venda, que compleixin amb els criteris de selecció de les persones agents venedores.

  2. Tenir capacitat econòmica i tècnica per exercir activitats relacionades amb la distribució dels elements del joc de la loteria.

4.4 La comissió de les persones operadores comercials s'estableix entre un mínim d'un 0,5 % i un màxim d'un 5% sobre les vendes de les diferents modalitats del joc de la loteria efectuades per la/les persona/es agent/s venedora/es a elles vinculades. L'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, mitjançant un acord del seu Consell d'Administració, establirà diferents trams de vendes i el percentatge de comissió aplicable a cada tram per cada modalitat de loteria. Aquest acord es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya per resolució del/la director/a de l'Entitat.

Article 5

Persones agents venedores vinculades

5.1 Les persones agents venedores vinculades són aquelles persones físiques o jurídiques que compleixen amb els criteris de selecció de les persones agents venedores i que, prèvia autorització per part de l'Entitat Autònoma de Jocs i Apostes de la Generalitat, s'han incorporat a la xarxa comercial d'aquesta pel fet de tenir signat un acord comercial amb una persona operadora comercial o bé per tenir la condició de persona operadora comercial podent disposar o no de punts de venda propis.

5.2 L'eficàcia de l'autorització de les persones agents venedores vinculades resta condicionada a l'eficàcia de l'autorització de la persona operadora comercial de la qual depenen.

5.3 La comissió a què tenen dret les persones agents venedores vinculades és la mateixa que fixen per les persones agents venedores, per cada modalitat del joc de la loteria, els decrets de regulació específica.

5.4 Les disposicions relatives a les persones agents venedores que es contenen en aquest Decret són d'aplicació a les persones agents venedores vinculades.

Article 6

Comercialització del joc de la loteria mitjançant l'ús de sistemes informàtics o telemàtics

6.1 La comercialització dels elements del joc de la loteria mitjançant sistemes informàtics o telemàtics per qualsevol dels mitjans o sistemes de suport, entre d'altres, internet i telefonia mòbil, s'ha d'efectuar d'acord amb la regulació específica que concreti, com a mínim, els aspectes següents:

  1. Les modalitats del joc de la loteria susceptibles de ser comercialitzades mitjançant aquests sistemes.

  2. Les formes de participació i d'accés als sistemes informàtics o...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR