DECRET 322/1990, de 21 de desembre, de procediment per a la compensació de deutes i crèdits recíprocs entre corporacions locals i entitats públiques i la Generalitat.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

Atès el que estableix la disposició addicional 21 de la Llei 9/1990, de 16 de maig, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya, de les seves entitats autònomes i de les entitats gestores de la Seguretat Social per al 1990;

A proposta dels consellers d'Economia i Finances i de Governació i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article 1

Quan una corporació local o entitat pública tingui deutes a favor de l'Administració de la Generalitat, les seves entitats autònomes i entitats gestores de la Seguretat Social seran compensables d'ofici quan no hagin resultat satisfetes en els terminis i forma legalment establerts, amb càrrec als crèdits que aquestes entitats tinguin reconeguts per la Generalitat.

Article 2

La compensació s'efectuarà segons el procediment següent: 2.1 Les certificacions de descobert que lliurin els òrgans competents amb motiu dels deutes assenyalats en l'article anterior no seran providenciades de constrenyiment ni s'hi consignarà el recàrrec del vint per cent. Els òrgans emissors d'aquestes certificacions de descobert seguiran per a la seva expedició i tramesa als òrgans executius el mateix procediment utilitzat per la resta de certificacions. 2.2 Rebudes les certificacions de descobert a la Tresoreria Territorial corresponent, aquesta notificarà el descobert a l'entitat deutora, li farà saber l'inici del procediment de retenció i li indicarà la naturalesa i l'origen del deute i el seu import. Dintre del termini de quinze dies següents a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació de l'inici de l'expedient de retenció, les entitats deutores s'hi podran oposar per alguna de les causes següents: Pagament. Prescripció. Ajornament. Manca de notificació de la liquidació. Defecte formal de la certificació de descobert. L'escrit d'al·legacions es presentarà davant la Tresoreria Territorial corresponent. 2.3 Transcorregut el termini d'al·legacions, la Tresoreria Territorial, sense més tràmits, remetrà les actuacions, juntament amb la certificació de descobert, a la Secretaria General del Departament d'Economia i Finances, la qual podrà demanar els antecedents i informes que consideri pertinents i dictarà resolució i n'acordarà la retenció, si escau. Aquesta Resolució pot ser objecte de recurs davant la jurisdicció competent. La Resolució es comunicarà a l'Entitat deutora i a la Intervenció General amb l'objecte que procedeixi a executar-la mitjançant l'oportuna retenció en els...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR