DECRET 96/2001, de 20 de març, sobre organització i competències per a la contractació dels subministraments i dels seus serveis complementaris, relacionats o derivats dins l'Administració de la Generalitat i altres organismes públics.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

El Decret 313/1993, de 24 de novembre, estableix l’organització i competències per a la contractació dels subministraments dins l’Administració de la Generalitat. Fruit de les experiències assolides durant el període de funcionament dels òrgans competents es va publicar el Decret 342/1996, de 29 d’octubre, que actualitzava alguns articles d’aquell Decret, adaptant-los a les circumstàncies del moment, i bàsicament al contingut de la Llei 13/1995, de 18 de maig, de contractes de les administracions públiques, amb l’objectiu de millorar la gestió de subministraments.

La difusió aconseguida pel Catàleg de béns homologats i d’adquisició centralitzada i els evidents avantatges del sistema, que inicialment estava pensat per a ús dels departaments de la Generalitat, han incrementat les demandes d’adhesió al sistema de contractació centralitzada de subministraments, no solament de les entitats relacionades amb la Generalitat, sinó també de les entitats locals.

Així mateix, per motius d’interès públic, seria aconsellable ampliar l’abast de la utilització d’aquest sistema de contractació centralitzada de subministraments a les institucions de la Generalitat: Parlament, Sindicatura de Comptes, Síndic de Greuges i Consell Consultiu i les altres administracions i entitats públiques ubicades al territori de Catalunya.

D’altra banda, la gestió de subministraments comporta en alguns articles una estreta relació amb els serveis complementaris i derivats que hi estan directament relacionats, com pot ser el cas, entre d’altres, del manteniment, transport, reprografia, càtering, etc. Amb l’objectiu d’aconseguir els avantatges propis de la contractació centralitzada, tant en les economies d’escala dels preus contractuals, com en la simplificació administrativa de la licitació conjunta, aquest Decret, dins les previsions de l’article 199 del text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, que admet la possibilitat que les administracions públiques realitzin la contractació centralitzada de serveis, estableix l’ampliació de competències dels òrgans corresponents per a la contractació centralitzada dels serveis complementaris derivats i relacionats amb els subministraments.

Per tant, d’acord amb el dictamen emès per la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller d’Economia i Finances i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Aquest Decret té per objecte establir les competències dels òrgans de l’Administració de la Generalitat de Catalunya per a la contractació dels subministraments de productes, béns mobles i dels serveis complementaris derivats o relacionats amb aquests i s’aplica als departaments en què s’organitza aquella.

Article 2

D’acord amb el que preveu aquest Decret, la contractació dels subministraments i dels serveis de referència que requereixi l’Administració de la Generalitat pot fer-se de manera centralitzada per a tots els departaments o per a tots els que tenen necessitats que convé atendre de manera comuna, o de manera singular per a cadascun dels departaments.

Capítol 2

Sistema de contractació centralitzada

Article 3

3.1 Els productes, béns mobles o serveis de referència que han d’utilitzar de manera comuna tots o diversos departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya es poden adquirir centralitzadament o homologats, d’acord amb el que estableix aquest Decret.

3.2 S’entén per adquisició centralitzada la compra, l’arrendament o qualsevol altre negoci jurídic admès per les normes vigents en contractació administrativa mitjançant el qual s’adquireixin productes, béns mobles o els seus serveis de referència.

3.3 S’entén per homologació que la Comissió Central de Subministraments determini, prèvia licitació pública, els productes, béns mobles i els serveis de referència considerats com a tipus, per un període determinat, com també les empreses subministradores i els preus unitaris màxims.

Article 4

L’adquisició o l’encàrrec de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR