ORDRE TRI/404/2004, de 8 de novembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores que han de regir les subvencions destinades a la realització de les accions complementàries i d'acompanyament a la formació que promou el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya (codi convocatòria 131).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball i Industria
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRI/404/2004, de 8 de novembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores que han de regir les subvencions destinades a la realització de les accions complementàries i d'acompanyament a la formació que promou el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya (codi convocatòria 131).

A l'Estratègia Europea per a l'Ocupació, fruit del Consell Europeu de Lisboa de març de 2000 s'adopta com a objectiu estratègic l'aprenentatge permanent al llarg de la vida, com a mesura per aconseguir una economia europea dinàmica i competitiva, capaç de créixer econòmicament de manera sostenible amb més i millors ocupacions i major cohesió social, en l'horitzó de 2010. Aquesta Cimera assenyala que per assolir aquest objectiu és necessari una modernització dels sistemes d'educació i formació.

Igualment el Memoràndum sobre l'aprenentatge permanent fixa entre les seves prioritats augmentar els nivells generals de formació i qualificació en tots els sectors, i garantir la formació d'alta qualitat i assegurar al mateix temps que els coneixements i les capacitats dels ciutadans s'ajustin a les transformacions dels requisits laborals.

Aquesta Estratègia en matèria de formació permanent es concreta en la última Comunicació de la Comissió sobre "Educació i Formació 2010", en el sentit que els països han de definir, abans de 2005, una actuació global, coherent i concertada que reuneixi tots els interlocutors que intervenen en aquest àmbit, per dur a terme un pla d'acció que integritotes les dimensions dels sistemes d'educació i formació.

Atès que mitjançant la Sentència 95/2002, de 25 d'abril, el Tribunal Constitucional ha declarat que la titularitat de la competència de la gestió i l'execució en matèria de formació professional contínua correspon a la Generalitat de Catalunya;

En aquesta línia, la Llei 17/2002, de 5 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i de creació del Servei d'Ocupació de Catalunya, estableix que el Servei d'Ocupació de Catalunya té la funció de gestionar els programes de formació professional contínua i garantir-ne la coordinació amb la formació professional reglada i ocupacional; alhora ha d'ajustar la programació d'oferta de formació professional contínua a les necessitats fixades pel Pla general d'ocupació i el Pla general de formació professional a Catalunya.

D'acord amb aquesta Llei, que en el seu article 8 disposa que el Servei d'Ocupació de Catalunya, per millorar l'eficiència de la seva gestió, pot establir concerts, acords, convenis o fórmules de gestió integrada o compartida amb entitats públiques o privades, constituir consorcis o crear altres entitats per gestionar i executar els serveis ocupacionals;

Atesa la Resolució TIC/2593/2003, de 29 de juliol, per la qual es fa públic l'Acord de la Comissió de Govern per a Assumptes Econòmics de 15 de juliol de 2003, pel qual es constitueix el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya; el qual té com a principal objectiu el desenvolupament de la formació professional contínua com a instrument essencial per garantir la formació al llarg de la vida, l'adaptació dels/de les treballadors/es i de les empreses a la nova societat basada en el coneixement i el manteniment de la capacitació professional dels/de les treballadors/es en supòsits de canvis i mutacions dels processos productius, en el marc de l'Estratègia Europea d'Ocupació;

Atesa la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional;

Atesa l'Ordre TRI/2782/2004 de 30 de juliol, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques mitjançant accions complementàries i d'acompanyament a la formació, desenvolupant el Reial decret 1046/2003, d'1 d'agost, pel qual es regula el subsistema de formació professional contínua;

Aquesta Ordre pretén millorar l'eficàcia del Sistema de formació professional contínua a través de les accions complementàries i d'acompanyament a la formació, que tenen per objecte la investigació i prospecció del mercat de treball per anticipar-se als canvis en els sistemes productius i analitzar la repercussió de la formació contínua en la competitivitat de les empreses i en la qualificació dels/de les treballadors/es.

Vist el capítol IX del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

Vista la Llei 6/2004, de 16 de juliol, de pressupostos dela Generalitat de Catalunya per al 2004;

Atès l'acord del Consell General del Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i que s'ha donat audiència al Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya, al Consell de Direcció del Servei d'Ocupació de Catalunya i informat el Consell Català de la Formació Professional, amb els informes previs de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada,

Ordeno:

Capítol I

Disposicions generals

Article 1

Objecte d'aquesta norma

Aquesta Ordre té per objecte aprovar les bases que han de regir les subvencions destinades a les accions complementàries i d'acompanyament a la formació que promou el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.

Article 2

Concepte d'accions complementàries i d'acompanyament a la formació

Les accions complementàries i d'acompanyament a la formació tenen per objecte la investigació i prospecció del mercat de treball per anticipar-se als canvis en els sistemes productius, l'anàlisi de la repercussió de la formació contínua en la competitivitat de les empreses i en la qualificació dels/de les treballadors/es, l'elaboració de productes i eines innovadores relacionats amb la formació contínua i, en definitiva, la determinació de les necessitats de formació precises per coadjuvar al progrés econòmic dels sectors productius en el conjunt de l'economia.

Article 3

Tipologia d'accions

Les accions complementàries i d'acompanyament a la formació, com a base de generació de coneixement i experiència per a la millora del Sistema de formació contínua, s'adequaran als següents tipus:

a) Accions d'estudi i investigació. Aquestes accions aniran destinades a analitzar els factors que estructuren la demanda de formació contínua del sistema productiu, a fi d'anticipar-se als canvis en les qualificacions professionals derivats del progrés tècnic i de l'organització del treball, aprofundir en el coneixement dels problemes i necessitats específiques de formació en els diferents sectors econòmics o àmbits territorials i desenvolupar iniciatives que possibilitin l'adequació de l'oferta de formació contínua a l'evolució dels continguts de les ocupacions. Així mateix, aquestes accions tindran entre les seves finalitats conèixer les necessitats formatives dels/de les treballadors/es amb major dificultat d'accés a la formació i de les petites i mitjanes empreses.

b) Accions destinades a l'elaboració i experimentació de productes, tècniques i/o eines de caràcter innovador per millorar els sistemes pedagògics o organitzatius de la formació professional contínua.

Tindran especial consideració aquelles accions referides a eines i metodologies d'aprenentatge basades en noves tecnologies d'informació i comunicació que estenguin la formació als treballadors/es de petites empreses.

c) Accions d'avaluació de la formació contínua. Aquestes accions aniran destinades a realitzar processos d'avaluació de la formació contínua dels diferents sectors d'activitat econòmica o àmbits territorials i a desenvolupar procediments i tècniques d'avaluació perquè puguin ser aplicats per els qui participin i gestionin la formació, a fi de millorar la seva qualitat.

d) Accions de promoció i difusió destinades a generar xarxes de coneixement de la formació contínua mitjançant centres virtuals de treball, bases documentals de consulta, fòrums de discussió en línia o presencials, guies de bones pràctiques i qualsevol altra mesura que afavoreixi la promoció i difusió d'estudis, eines i productes de formació contínua entre les empreses, les organitzacions empresarials i sindicals i els diferents agents que participen en la formació, així com la promoció d'agrupacions de petites i mitjanes empreses per a l'organització i gestió dels seus programes de formació.

Article 4

Objectius específics

Les accions complementàries i d'acompanyament a la formació que es realitzin a l'empara d'aquesta Ordre respondran als objectius específics següents:

a) Millorar el coneixement dels sistemes productius, la seva evolució i la repercussió dels canvis sobre la competitivitat de les empreses i la qualificació dels/de les treballadors/es, així com d'aquelles matèries que afectin de manera general a la formació contínua.

b) Contribuir a desenvolupar l'ordenació de la formació contínua mitjançant estàndards de qualitat dels mitjans i recursos per als diferents àmbits de competència professional, tenint com referent els sistemes de qualificacions professionals, i facilitar els criteris per a l'adequació de la formació contínua als seus objectius.

c) Contribuir a millorar els processos d'assignació d'objectius i recursos, així com al desenvolupament i avaluació d'una formació contínua de qualitat.

d) Analitzar procediments d'accés a la formació contínua de les petites i mitjanes empreses i dels/de les treballadors/es amb majors dificultats d'integració laboral.

e) Donar suport a les iniciatives de formació contínua dirigides a millorar la negociació col·lectiva, en col·laboració amb les comissions paritàries sectorials i territorials.

f) Difondre els resultats que s'obtinguin d'aquells productes i investigacions relacionades amb la formació contínua, garantint així la seva major repercussió i el seu efecte transferible.

Article 5

Finançament...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR