ORDRE TRE/531/2010, de 4 de novembre, de modificació de l'Ordre TRE/87/2009, de 27 de febrer, per la qual s'aprova l'aplicació Conciliacions per a l'automatització de la tramitació dels expedients de conciliació administrativa prèvia a la via judicial laboral.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/531/2010, de 4 de novembre, de modificació de l'Ordre TRE/87/2009, de 27 de febrer, per la qual s'aprova l'aplicació Conciliacions per a l'automatització de la tramitació dels expedients de conciliació administrativa prèvia a la via judicial laboral.

Mitjançant l'Ordre TRE/87/2009, de 27 de febrer, s'aprova l'aplicació Conciliacions per a l'automatització de la tramitació dels expedients de conciliació administrativa prèvia a la via judicial laboral (DOGC núm. 5337, de 12.3.2009)

L'Ordre esmentada ha possibilitat la tramitació telemàtica dels expedients de conciliació fent obligatori aquest canal per a la presentació de la papereta de conciliació en el procediment previst per a acomiadaments amb previsió certa d'acord i per a la sol·licitud de compareixença col·lectiva per atorgar representació que regula l'article 19 del Reial decret legislatiu 2/1995, de 7 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de procediment laboral.

Vistos l'apartat 6 de l'article 27 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i l'article 13 del Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat;

Atesa l'experiència adquirida durant l'any 2009 en la tramitació telemàtica dels expedients de conciliació, i amb l'objectiu d'aconseguir una major transparència i eficiència en la gestió d'aquests expedients electrònics, s'ha considerat convenient fer obligatori el canal telemàtic per a les persones jurídiques així com per a les persones físiques que, en l'exercici d'una activitat professional, presenten les paperetes de conciliació actuant en nom i interès d'altres persones;

Vistos l'article 22 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i l'article 31 del Decret 56/2009, de 7 d'abril, per a l'impuls i el desenvolupament dels mitjans electrònics a l'Administració de la Generalitat, com a alternativa a la presentació telemàtica es regula, també per a persones físiques interessades sol·licitants dels expedients de conciliació, la presentació presencial assistida de paperetes de conciliació, ja que d'aquesta manera es possibilita que les persones que no disposen de mecanismes d'identificació i autenticació electrònica puguin fer el tràmit a les oficines d'atenció ciutadana del Departament de Treball on el funcionariat habilitat...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR