DECRET 195/1988, de 27 de juliol, sobre la constitució de zones escolars rurals per a centres públics d'ensenyament primari.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyDecret

El Decret 87/1986, de 3 d'abril, pel qual es regulen els òrgans de govern dels centres públics d'ensenyament de nivell no universitari de Catalunya, preveu la singularitat organitzativa de les escoles de menys de vuit unitats i la de les que atenen necessitats educatives de diversos municipis i estableix que el Departament d'Ensenyament adaptarà la composició dels consells escolars respectius.

Les escoles de menys de vuit unitats, ubicades normalment en zones rurals, tenen unes característiques peculiars, definides per la seva inserció en un medi específic, pel fet de ser freqüentment l'únic centre escolar d'una àmplia zona geogràfica que determina el seu aïllament, i pel seu caràcter públic i de servei a tota la comunitat.

En relació amb aquests centres docents, el Departament d'Ensenyament ha emprès iniciatives de formació permanent institucional i ha dissenyat actuacions a partir de l'experimentació de Programes de suport a l'escola rural en relació amb els centres de recursos pedagògics i els camps d'aprenentatge.

Recollint les aportacions d'aquest procés d'experimentació, així com els diversos estudis i actuacions reeixides de grups de mestres que treballen en l'àmbit rural, s'ha constatat la conveniència d'establir unes noves estructures i alternatives diferents d'organització, tant a nivell pedagògic com administratiu i de distribució de recursos de les escoles rurals, atenent a criteris de flexibilitat i d'adequació, tant a les necessitats educatives dels alumnes com a les característiques del medi.

Aquestes noves estructures organitzatives han de comportar una millora de la qualitat de l'ensenyament i facilitar l'accés de tots els alumnes dels municipis rurals a una educació integral que, partint de la realitat més immediata, tingui presents els avenços culturals, pedagògics i tecnològics.

L'agrupació de diverses escoles en zones escolars rurals no ha de comportar la desaparició de cada una de les escoles, ni el desarrelament d'aquestes del poble, sinó la seva potenciació mitjançant una coordinació tècnico-pedagògica i organitzativa que aglutini i estimuli un entorn social i cultural més ampli que el de cada una de les entitats municipals implicades.

Així, doncs, vista la conveniència d'avançar en aquest procés organitzatiu, amb l'informe favorable del Consell Escolar de Catalunya i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR