DECRET 121/2008, de 25 de juny, pel qual es constitueix la Comissió Mixta de secretaris i secretàries judicials i representants del Departament de Justícia de Catalunya.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament de Justícia |
Rango de Ley | Decret |
DECRET
121/2008, de 25 de juny, pel qual es constitueix la Comissió Mixta de secretaris i secretàries judicials i representants del Departament de Justícia de Catalunya.
D'acord amb els articles 103 i 104 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, correspon a la Generalitat la competència en matèria de mitjans personals i mitjans materials de l'Administració de justícia a Catalunya, i l'article 105 de l'Estatut estableix que correspon a la Generalitat, d'acord amb la Llei orgànica del poder judicial, determinar la creació, el disseny, l'organització, la dotació i la gestió de les oficines judicials i dels òrgans i els serveis de suport als òrgans judicials.
Els articles 452.3 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, en la redacció que en va fer la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, i 9.b del Reglament orgànic del cos de secretaris judicials, aprovat pel Reial decret 1608/2005, de 30 de desembre, recullen el deure dels secretaris i les secretàries judicials de col·laborar amb les comunitats autònomes amb competències assumides per a l'efectivitat de les funcions que aquestes tenen en matèria de mitjans personals i materials, i de donar compliment a les instruccions que, elaborades per les comunitats autònomes, rebin dels seus superiors jeràrquics.
Els secretaris i les secretàries judicials exerceixen competències d'organització, gestió, inspecció i direcció del personal de l'oficina judicial en aspectes tecnicoprocessals, d'acord amb el que disposen els articles 454.2 i 457 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol.
De conformitat amb el que disposa l'article 3.3 del seu Reglament orgànic, en l'exercici de les funcions de direcció tecnicoprocessal de l'oficina judicial, els secretaris i les secretàries judicials han d'actuar, entre d'altres, sota els principis de coordinació i cooperació amb les administracions competents en matèria de justícia. L'article 9 del mateix Reglament regula les funcions de col·laboració i cooperació dels secretaris i les secretàries judicials amb les comunitats autònomes que han rebut els traspassos de mitjans personals al servei de l'Administració de justícia, per possibilitar l'exercici de les seves respectives competències i aconseguir així un servei públic de la justícia adequat.
Per a una millor coordinació entre els secretaris i les secretàries judicials i les comunitats autònomes amb competències assumides, els articles 452.3 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, i 9.b del Reglament orgànic del cos de secretaris judicials preveuen que es constitueixin comissions mixtes de secretaris i secretàries judicials i representants de les comunitats autònomes, en els respectius àmbits territorials, de les quals han de formar part...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba