ORDRE ASC/471/2008, de 9 d'octubre, de creació i modificació de la relació de fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats per l'Institut Català de les Dones.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Accio Social i Ciutadania
Rango de LeyOrdre

ORDRE

ASC/471/2008, de 9 d'octubre, de creació i modificació de la relació de fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats per l'Institut Català de les Dones.

La Llei 5/2002, de 19 abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, en la disposició addicional 3 preveu que els consellers i les conselleres de la Generalitat, dins l'àmbit de les competències respectives, tenen l'habilitació per a la creació, modificació i supressió, mitjançant una ordre, dels fitxers que siguin pertinents.

D'acord amb el que preveu l'article 20 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, la creació, modificació o supressió de fitxers de les administracions públiques només podrà fer-se mitjançant una disposició general publicada al diari oficial corresponent.

El Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre de protecció de dades de caràcter personal, estableix els diferents nivells de seguretat en funció del tipus de dades que es continguin als fitxers i la seva aplicació.

Fins ara, l'únic fitxer gestionat per l'Institut Català de les Dones es trobava regulat a l'Ordre PRE/546/2006, de 13 de novembre, per la qual es regulen fitxers que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de la Presidència, Departament al qual estava adscrit l'esmentat Institut.

Tanmateix, mitjançant el Decret 572/2006, de 19 de desembre, de reestructuració parcial del Departament d'Acció Social i Ciutadania, l'Institut Català de les Dones es va integrar dins d'aquest Departament com a organisme autònom.

D'altra banda, els fitxers gestionats pel Departament d'Acció Social i Ciutadania estan regulats a l'Ordre BEF/485/2005, de 2 de desembre, per la qual es completa i modifica la relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Benestar i Família.

En conseqüència, a fi de fer efectiu el mandat legal de dur a terme, mitjançant disposició general, la creació, la modificació o la supressió de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats per l'Institut Català de les Dones, cal fixar el nivell de seguretat exigible a cada fitxer, garantir la màxima transparència en el tractament automatitzat de dades de caràcter personal i, d'aquesta manera, assegurar a la ciutadania de Catalunya l'exercici dels seus drets legítims.

Per tant, en ús de les facultats que m'atorga la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, vist l'informe preceptiu de l'Agència Catalana de Protecció de Dades i d'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Es creen els fitxers de dades de caràcter personal de l'Institut Català de les Dones, en l'àmbit competencial del Departament d'Acció Social i Ciutadania, en els termes que s'indiquen a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

S'acorda la modificació del fitxer Directori de trameses del Decret 303/1994, de 16 de novembre, pel qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de la Presidència.

Article 2

Relació de fitxers

2.1 Es detalla la relació de fitxers amb el contingut següent: denominació, finalitat i usos previstos, persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades de caràcter personal, procediments de recollida de dades, estructura bàsica del fitxer, descripció del tipus de dades de caràcter personal que contenen, cessions de dades previstes, òrgan administratiu responsable, serveis o unitats en els quals es poden exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició, i Mesures de seguretat aplicables, a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

2.2 Es modifica el fitxer que es detalla a l'annex 2 pel que fa a l'estructura i descripció del tipus de dades i l'adreça de la unitat administrativa per exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en el sentit de substituir el carrer Viladomat, 319, entresòl, 08029 Barcelona, per l'adreça nova de l'Institut Català de les Dones, plaça Pere Coromines, 1, 08001 Barcelona.

Article 3

Confidencialitat, seguretat i integritat de les dades

Les persones titulars dels òrgans administratius responsables de cada fitxer automatitzat que conté dades de caràcter personal han d'adoptar les mesures tècniques, de gestió i organitzatives necessàries per tal de garantir la confidencialitat, la seguretat i la integritat de les dades, així com totes aquelles mesures necessàries per fer efectius els drets dels ciutadans i de les ciutadanes que els reconeixen la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, i els reglaments vigents.

Disposicions finals

Primera

Queda modificada l'Ordre PRE/546/2006, de 13 de novembre, per la qual es regulen fitxers que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de la Presidència, en tot el que resulti afectada per aquesta Ordre.

Segona

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 9 d'octubre de 2008

Carme Capdevila i Palau

Consellera d'Acció Social i Ciutadania

Annex 1

Relació de fitxers de l'Institut Català de les Dones

Índex

  1. General d'administració.

  2. Subvencions.

  3. Persones usuàries del Centre de Documentació.

  4. Estades.

  5. Consultes.

  6. Cercador d'expertes.

  7. Consell Nacional de Dones de Catalunya.

  8. Exposicions i tallers.

  9. Persones ateses pel Servei Psicològic.

  10. Persones ateses pel Servei Jurídic.

  11. Recursos Humans.

  12. Premis.

  13. General d'administració

Finalitat: facilitar la tramitació d'informació referent a la gestió de proveïdors en general.

Usos previstos: els cobraments i pagaments; gestió administrativa, de facturació i comptabilitat de l'ICD.

Persones o col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades de caràcter personal:

Persones físiques o jurídiques proveïdores, creditores i deutores de l'Institut Català de les Dones.

Procediment de recollida de dades:

Formulari.

Pressupost.

Factura.

Estructura i descripció del tipus de dades:

Nom, cognoms.

DNI o NIF.

Adreça.

Població/districte postal.

País.

Telèfon fix i/o mòbil.

Adreça de correu electrònic.

Fax .

Núm. de compte bancari/via de pagament.

Tipus i indicador de retenció.

País de retenció.

Cessions: entitats bancàries.

Article 11.2 c) de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

Òrgan responsable:

Institut Català de les Dones.

Servei o unitat davant el qual poden exercir-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR