DECRET 193/2007, de 4 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament sobre el procediment administratiu especial per a la imposició de mesures correctores d'incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET

193/2007, de 4 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament sobre el procediment administratiu especial per a la imposició de mesures correctores d'incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

L'article 45.1, paràgraf primer, de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, estableix que en l'àmbit de les relacions del personal civil al servei de les administracions públiques, les infraccions són objecte de responsabilitats mitjançant la imposició, per resolució de l'autoritat competent, de la realització de les mesures correctores dels incompliments corresponents, d'acord amb el procediment que s'estableixi a aquest efecte;

Mitjançant el Reial decret 707/2002, de 19 de juliol, es va aprovar el Reglament sobre el procediment administratiu especial d'actuació de la Inspecció de Treball i Seguretat Social i per a la imposició de mesures correctores d'incompliments en matèria de prevenció de riscos laborals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat;

El Reial decret 464/2003, de 25 d'abril, suprimeix l'incís de la disposició final primera del Reial decret 707/2002, on es qualificava el Reglament de norma bàsica respecte del personal civil amb relació de caràcter administratiu o estatutari al servei de les administracions públiques i es modifica la disposició addicional segona que preveia l'aplicació del Reglament al personal civil de les restants administracions públiques;

El Decret 12/2006, de 31 de gener, pel qual es regulen les condicions, procediment d'habilitació i organització per a l'exercici de la funció de comprovació de les condicions de seguretat i salut a les empreses i centres de treball per part de personal tècnic de la Generalitat de Catalunya, preveu la funció de col·laboració a la Inspecció de Treball i Seguretat Social d'aquest personal, en les tasques de comprovació esmentades quan es tracti de centres de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

El 14 de febrer de 2006 es va aprovar el Pla de Govern en matèria de prevenció de riscos laborals, que contempla com un dels seus objectius estratègics fomentar la vigilància i el control del compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals mitjançant, entre altres actuacions, el desenvolupament normatiu del procediment d'imposició de mesures correctores en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

L'article 136 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya estableix que correspon a la Generalitat la competència exclusiva sobre el règim estatutari del seu personal funcionari, salvant la competència compartida per al desenvolupament dels principis ordenadors de l'ocupació pública, sobre l'adquisició i la pèrdua de la condició de funcionari, les situacions administratives i els drets, els deures i les incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i l'article 170 de l'Estatut estableix que correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria de treball;

S'ha efectuat consulta a la Comissió Tècnica de la Funció Pública i al Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya;

D'acord amb els informes previs de l'Assessoria Jurídica, i de conformitat amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya;

D'acord amb el dictamen de la Comissió...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR