DECRET 26/2002, de 5 de febrer, pel qual es creen en el si del Govern de la Generalitat de Catalunya la Comissió de Govern per a Assumptes Socials i Institucionals, la Comissió de Govern per a Assumptes Econòmics i la Comissió de Govern per a Assumptes Culturals i Educatius.

SecciónDisposicions Generals
EmisorInstitut Per a la Promoció i Formació Cooperatives
Rango de LeyDecret

DECRET

26/2002, de 5 de febrer, pel qual es creen en el si del Govern de la Generalitat de Catalunya la Comissió de Govern per a Assumptes Socials i Institucionals, la Comissió de Govern per a Assumptes Econòmics i la Comissió de Govern per a Assumptes Culturals i Educatius.

L'article 6 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat estableix la possibilitat que el Govern creï en el seu si comissions de govern amb caràcter permanent o temporal, d'àmbit central o territorial, a les quals corresponen les funcions que específicament se'ls atribueixin o deleguin.

Raons d'eficiència i de coordinació política i administrativa en l'àmbit de la política social i institucional, de la política econòmica i de la política cultural i educativa, juntament amb la conveniència de delegar determinades competències del Govern de la Generalitat en aquests àmbits, aconsellen la creació de la Comissió de Govern per a Assumptes Socials i Institucionals, de la Comissió de Govern per a Assumptes Econòmics i de la Comissió de Govern per a Assumptes Culturals i Educatius, integrades pel conseller en cap de la Generalitat de Catalunya i per les persones titulars dels departaments amb competències en els assumptes esmentats.

La creació d'aquestes comissions té per objecte impulsar l'acció del Govern, apropar-la al ciutadà i reforçar la coordinació entre els diferents departaments afectats, en la línia ja marcada pel pla governamental CAT 21, que preveu que siguin els criteris de demanda dels ciutadans els que determinin els serveis que han de prestar els departaments de l'Administració de la Generalitat i que impactaran en la seva configuració i funcionament actuals.

L'article 63, lletra b), de la Llei 3/1982, de 23 de març, del Parlament, del President i del Consell Executiu de la Generalitat, estableix que correspon al President de la Generalitat convocar i presidir les comissions del Consell Executiu. Aquesta facultat ha estat delegada pel Decret 12/2001, de 17 de gener, en el conseller en cap de la Generalitat de Catalunya.

L'article 3.1 del Decret 20/2001, de 25 de gener, de reestructuració parcial del Departament de la Presidència i del Departament d'Economia i Finances, atribueix a la Secretaria del Govern, entre d'altres, la funció d'assistència, el suport tècnic i la preparació de les reunions del Govern de la Generalitat, i la funció de supervisió i de seguiment de la coordinació de les activitats que afectin més d'un departament. Per aquest motiu, és convenient que la secretaria de les comissions de govern sigui exercida per la persona titular de la Secretaria de Govern.

En conseqüència, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, de procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller en cap i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Creació

Es creen, en el si del Govern de la Generalitat de Catalunya, amb caràcter permanent i per a l'àmbit...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR