ORDRE BEF/468/2003, de 10 de novembre, per la qual es regula el procediment i els criteris d'accés als serveis i programes d'atenció a la gent gran gestionats per l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials.

SecciónDisposicions Generals
EmisorPresidència de la Generalitat
Rango de LeyOrdre

ORDRE BEF/468/2003, de 10 de novembre, per la qual es regula el procediment i els criteris d'accÈs als serveis i programes d'atenciÛ a la gent gran gestionats per l'Institut Catal‡ d'AssistËncia i Serveis Socials.

L'Ordre de 4 de desembre de 1995 tÈ per objecte la regulaciÛ dels procediments d'accÈs i el model de sol∑licitud de les prestacions de serveis i econÚmiques per a la gent gran. MitjanÁant l'Ordre de 13 de desembre de 1996 es van unificar els requisits generals dels sol∑licitants de les prestacions, mitjanÁant la modificaciÛ de l'article 6, a mÈs de diversos apartats de l'annex. Posteriorment, l'Ordre de 3 de desembre de 1997 va modificar l'article 7, relatiu a la documentaciÛ i informes que s'han de presentar.

Ara, atesa la necessitat de possibilitar l'atenciÛ mitjanÁant aquestes prestacions i programes a determinades persones que es troben en un estat de necessitat semblant al col∑lectiu de la gent gran, es fa necessari modificar novament l'Ordre esmentada, en el sentit de flexibilitzar el requisit d'edat de les persones benefici‡ries.

D'altra banda, s'ha publicat recentment el Decret 182/2003, de 22 de juliol, de regulaciÛ dels serveis d'acolliment di¸rn de centres de dia per a gent gran, que regula especÌficament per a aquests serveis algunes q¸estions que fins al moment de l'entrada en vigor d'aquest Decret es regien per l'Ordre que ara es modifica, com el perfil de les persones usu‡ries, els aspectes a valorar per a l'accÈs als serveis i els criteris prevalents.

Aquesta circumst‡ncia, juntament amb les diferents modificacions parcials que s'havien realitzat anteriorment en el text de l'Ordre de 4 de desembre de 1995, ha fet que es consideri convenient, per raons de seguretat jurÌdica i per tal de facilitar la seva consulta per part dels operadors jurÌdics, donar una nova redacciÛ a l'Ordre, de manera que es recull en una ˙nica disposiciÛ el contingut de les diverses modificacions efectuades fins al moment i la modificaciÛ que ara es proposa. AixÌ mateix, s'aprofita per actualitzar les referËncies fetes al Departament de Benestar Social, actualment denominat Departament de Benestar i FamÌlia, en virtut del Decret 253/2002, de 4 de novembre, de creaciÛ i reorganitzaciÛ de diferents departaments, de modificaciÛ de les comissions de Govern, i la seva composiciÛ i de determinaciÛ del nombre de departaments en quË s'estructura l'AdministraciÛ de la Generalitat.

En conseq¸Ëncia, vist l'informe del Consell General de Serveis Socials, i en ˙s de les facultats que m'atorga la normativa vigent,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre tÈ per objecte regular el procediment per a l'accÈs als diferents serveis socials i programes d'atenciÛ a la gent gran, aixÌ com establir els criteris prevalents i la seva valoraciÛ.

Article 2

¿mbit d'aplicaciÛ

Aquesta Ordre Ès d'aplicaciÛ als programes i serveis socials d'atenciÛ a la gent gran gestionats per l'ICASS.

Article 3

Sol∑licitud ˙nica

3.1††Les persones que sol∑licitin alguna de les prestacions de serveis socials o programes d'atenciÛ a la gent gran presentaran una sol∑licitud en l'imprËs normalitzat, ˙nic per a tots els serveis, que facilitar‡ l'ICASS.

3.2††Les sol∑licituds contindran les dades necess‡ries per efectuar la valoraciÛ de les circumst‡ncies personals, familiars, econÚmiques, socials, de salut i altres d'interËs per a l'assignaciÛ del recurs.

3.3††Les sol∑licituds es presentaran als serveis b‡sics d'atenciÛ social prim‡ria del municipi o comarca corresponent, a les dependËncies del Departament de Benestar i FamÌlia o pels mitjans que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de rËgim jurÌdic de les administracions p˙bliques i del procediment administratiu com˙.

Article 4

DocumentaciÛ i informes

4.1††Les sol∑licituds es presentaran juntament amb els documents que constin en l'imprËs normalitzat i els informes mËdic i social.

4.2††L'informe mËdic haur‡ de ser elaborat per l'equip sanitari del Servei Catal‡ de la Salut.

4.3††L'informe social ser‡ elaborat pels professionals dels serveis b‡sics d'atenciÛ social prim‡ria, ja siguin gestionats directament o indirecta pels ens locals, o si s'escau, del Servei Catal‡ de la Salut.

Article 5

ValoraciÛ de les circumst‡ncies personals

5.1††La valoraciÛ dels aspectes socials, d'autonomia personal i sobre l'estat de salut es realitzar‡ tenint en compte les diferents circumst‡ncies que consten a la sol∑licitud, d'acord amb l'apartat A de l'annex d'aquesta Ordre.

5.2††La valoraciÛ ser‡ efectuada per l'Úrgan competent del Departament de Benestar i FamÌlia.

Article 6

Perfil de l'estat de necessitat

6.1††La valoraciÛ de les circumst‡ncies personals de la persona sol∑licitant comportar‡ l'elaboraciÛ d'un perfil individualitzat de l'estat de necessitat, que determinar‡ el servei o programa aplicable.

6.2††La persona sol∑licitant haur‡ de tenir 65 anys o mÈs, i residir a Catalunya amb dos anys d'antelaciÛ, com a mÌnim, en el moment de la presentaciÛ de la sol∑licitud.

6.3††El requisit d'edat establert a l'apartat anterior no s'exigir‡ quan el perfil de l'estat de necessitat de la persona sol∑licitant faci necessari el servei, d'acord amb una resoluciÛ motivada de l'Úrgan competent per resoldre, a la vista dels informes mËdic i social, i sempre que no existeixi un servei especÌfic mÈs adient.

6.4††El requisit de la residËncia a Catalunya establert a l'apartat segon d'aquest article no s'exigir‡ quan, d'acord amb una...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR