DECRET 394/2000, de 5 de desembre, pel qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior d'animació turística.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

394/2000, de 5 de desembre, pel qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior d’animació turística.

El Reial decret 274/2000, de 25 de febrer, ha establert el títol de tècnic superior en animació turística i els corresponents ensenyaments mínims, en consonància amb el Reial decret 676/1993, de 7 de maig, pel qual es fixen les directrius generals sobre els títols de formació professional i els seus ensenyaments mínims.

El Reial decret 777/1998, de 30 d’abril, ha desenvolupat determinats aspectes de l’ordenació de la formació professional en l’àmbit del sistema educatiu, alguns dels quals modifiquen el Reial decret que va establir el títol corresponent a aquest cicle formatiu.

De conformitat amb l’article 4 de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu, correspon a les administracions educatives competents establir el currículum del cicle formatiu corresponent.

D’acord amb el Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya, correspon al Govern de la Generalitat de Catalunya l’establiment del currículum dels ensenyaments de formació professional.

El currículum dels cicles formatius de formació professional específica s’estableix tenint present les necessitats generals de qualificació de cada àmbit professional detectades a Catalunya i les diverses mesures que permeten adequacions del currículum a les necessitats específiques de l’àmbit socioeconòmic dels centres docents.

L’autonomia pedagògica i organitzativa dels centres i el treball en equip del professorat permeten desenvolupar actuacions flexibles i possibiliten concrecions particulars del currículum en cada centre docent. El currículum establert en aquest Decret ha de ser desplegat en les programacions elaborades per l’equip docent, les quals han de potenciar les capacitats clau de l’alumnat i han de respondre al requisit d’integració dels continguts del cicle formatiu.

En virtut d’això, a proposta de la consellera d’Ensenyament, amb l’informe del Consell Escolar de Catalunya, d’acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Aquest Decret estableix el currículum per a l’ensenyament de formació professional vinculat al títol de tècnic superior en animació turística regulat pel Reial decret 274/2000, de 25 de febrer, pel qual s’aproven els ensenyaments mínims.

Article 2

2.1 La denominació, el nivell i la durada del cicle formatiu són els que s’estableixen a l’apartat 1 de l’annex d’aquest Decret.

2.2 El perfil professional és el que s’indica a l’apartat 2 de l’annex.

2.3 Els objectius generals del cicle formatiu són els que s’estableixen a l’apartat 3.1 de l’annex.

2.4 Els continguts del currículum s’estructuren en els crèdits que s’estableixen a l’apartat 3.2 de l’annex.

2.5 Els objectius terminals són els criteris que serveixen de referència per a l’avaluació.

2.6 Les hores a disposició del centre s’estableixen a l’apartat 3.3 de l’annex.

Article 3

La relació dels crèdits en què s’estructuren els mòduls professionals de l’ensenyament corresponent al títol de tècnic superior en animació turística s’estableix a l’apartat 3.4 de l’annex.

Article 4

Les especialitats exigides al professorat que imparteix els crèdits corresponents a aquest cicle formatiu són les que s’expressen a l’apartat 4 de l’annex.

Article 5

5.1 Els mòduls susceptibles de convalidació per estudis de formació professional ocupacional o de correspondència amb la pràctica laboral són els que s’especifiquen, respectivament, en els apartats 5.1 i 5.2 de l’annex.

5.2 Els estudis universitaris als quals dóna accés aquest títol són els indicats a l’apartat 5.3 de l’annex.

Disposicions addicionals

—1 La consellera d’Ensenyament pot desplegar el currículum a què es refereix aquest Decret tant en la modalitat d’educació presencial com en la d’educació a distància, el pot adequar a les característiques dels alumnes amb necessitats educatives especials i el pot adaptar a les característiques singulars de col·lectius d’alumnat.

—2 La consellera d’Ensenyament pot autoritzar la realització d’experimentacions sobre aquest currículum d’acord amb el que disposa el capítol 6 del Decret 332/1994, de 4 de novembre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments de formació professional específica a Catalunya.

Disposició final

Aquest Decret entra en vigor l’endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 5 de desembre de 2000

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Carme-Laura Gil i Miró

Consellera d’Ensenyament

Annex

—1 Identificació del títol

1.1 Denominació: animació turística.

1.2 Nivell: formació professional de grau superior.

1.3 Durada del cicle formatiu: 1.400 hores.

1.3.1 Formació en el centre educatiu: 990 hores (crèdits de l’1 al 8 i el 10).

1.3.2 Formació en centres de treball: 410 hores (crèdit 9).

—2 Perfil professional

2.1 Competència general.

És competència general d’aquest tècnic administrar àrees o departaments d’animació, definir, promocionar i adaptar la programació general d’activitats, i coordinar i executar activitats d’animació turística.

2.2 Competències professionals.

Les competències i les actuacions més rellevants que ha de manifestar el professional són:

a) Organitzar, planificar i gestionar una petita empresa d’activitats del lleure i socioeducatives:

  1. Obtenir, organitzar i valorar la informació necessària per realitzar estudis que permetin avaluar la possibilitat d’implantació d’una petita empresa, àrea o departament del sector, establint els objectius i les activitats que es puguin oferir.

  2. Determinar i gestionar la constitució d’una petita empresa del sector.

  3. Definir el programa general d’activitats, d’acord amb els objectius establerts i els recursos disponibles.

  4. Organitzar i gestionar els recursos humans, materials i econòmics.

  5. Gestionar i organitzar la documentació generada pel desenvolupament de l’activitat, i aplicar-hi procediments administratius, d’acord amb la legislació vigent.

  6. Controlar i avaluar el programa d’activitats.

  7. Gestionar i controlar accions promocionals, d’acord amb el pressupost i els objectius establerts.

    b) Organitzar, executar i controlar activitats d’animació, vetllades i espectacles:

  8. Definir les activitats d’animació de vetllades i espectacles que s’adapten a la programació general.

  9. Organitzar i gestionar els recursos humans i materials per a la realització dels concursos, els espectacles i les actuacions definides.

  10. Dinamitzar i conduir les vetllades i els espectacles.

    c) Ensenyar i dinamitzar jocs i activitats físiques recreatives:

  11. Concretar, a partir de la programació general, les activitats lúdiques adequades a les característiques i els interessos dels usuaris.

  12. Garantir la disponibilitat i supervisar la posada al punt d’instal·lacions i mitjans.

  13. Organitzar, dirigir i dinamitzar jocs, emprant metodologies d’animació.

  14. Ensenyar les normes i la forma d’execució dels jocs.

  15. Organitzar, desenvolupar i dirigir, al seu nivell, competicions, concursos i esdeveniments lúdics i esportius.

    d) Organitzar, executar i controlar activitats d’animació cultural:

  16. Definir activitats d’animació cultural.

  17. Organitzar els recursos materials i humans necessaris per a la realització de les activitats.

  18. Dirigir i dinamitzar activitats d’animació cultural.

  19. Dinamitzar visites, sortides o excursions de caràcter cultural.

  20. Avaluar els resultats de les activitats.

    2.3 Capacitats clau.

    Són les capacitats, majorment de tipus individual, més associades a conductes observables en l’individu i són, en conseqüència, transversals —en el sentit que afecten molts llocs de treball— i transferibles a noves situacions.

    a) Capacitat de resolució de problemes:

    És la disposició i habilitat per enfrontar-se i donar resposta a una situació determinada mitjançant l’organització o l’aplicació d’una estratègia o seqüència operativa (identificar, diagnosticar, formular solucions i avaluar), definida o no, per tal de trobar-hi la solució.

    Aquesta capacitat es manifesta en:

    La definició del programa general (projecte) de les activitats, d’acord amb els objectius establerts i els recursos disponibles.

    L’organització i la gestió dels recursos humans, materials i econòmics del projecte.

    La detecció de les desviacions a l’hora de gestionar i organitzar la documentació.

    Els desajustos detectats en el control i l’avaluació del programa d’activitats.

    Les accions promocionals quan convingui preveure variacions amb relació als objectius, a l’hora de gestionar i controlar aquestes accions promocionals.

    L’organització i la gestió dels recursos humans i materials necessaris per a la realització de concursos, espectacles i activitats esportives i d’animació cultural.

    b) Capacitat d’organització del treball:

    És la disposició i habilitat per crear les condicions adequades d’utilització dels recursos humans o materials existents, per tal de dur a terme les tasques amb la màxima eficàcia i eficiència.

    Aquesta capacitat es manifesta en:

    La confecció, l’actualització i la conservació d’un sistema d’arxiu documental.

    La determinació i la gestió dels tràmits i la documentació en general, i en particular en la constitució d’una petita empresa o departament del sector.

    La determinació de la ubicació física dels elements materials a l’hora d’organitzar i gestionar els recursos humans, materials i econòmics del projecte.

    La gestió del magatzem a l’hora d’organitzar els recursos humans, materials i econòmics del projecte.

    L’elaboració del pressupost a l’hora d’organitzar i gestionar els recursos humans, materials i econòmics del projecte.

    La tramitació i l’arxivament de la documentació referida a comandes, factures, lletres de canvi, rebuts i d’altres documents.

    El processament...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR