DECRET 292/2000, de 31 d'agost, de creació de la Direcció General d'Atenció Ciutadana.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

292/2000, de 31 d’agost, de creació de la Direcció General d’Atenció Ciutadana.

El Departament de la Presidència exerceix les competències d’organització dels serveis centrals d’informació corporativa i la coordinació de les polítiques d’informació i atenció ciutadana dels diferents departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

L’evolució de les noves tecnologies de la informació i la comunicació ofereixen noves maneres de relació del ciutadà amb l’Administració que convé promoure i impulsar amb una vessant clarament horitzontal, per tal que no es desdibuixi el caràcter corporatiu de l’atenció ciutadana.

Això fa que sigui convenient elevar el rang orgànic de la unitat responsable d’executar aquestes competències per tal de dotar-les dels recursos i els mitjans adequats per a l’exercici de les seves funcions.

D’altra banda, la configuració dels departaments de l’Administració de la Generalitat, amb la distribució competencial corresponent, fa necessari l’enfortiment dels mecanismes de coordinació interdepartamental en matèria d’informació i atenció ciutadana. La consecució d’aquest objectiu es pot facilitar mitjançant la creació d’un òrgan col·legiat de caràcter interdepartamental amb funcions en la matèria.

Per tot això, vista la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de la Presidència, d’acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Creació i adscripció de la Direcció General d’Atenció Ciutadana

—1 Es crea dins del Departament de la Presidència la Direcció General d’Atenció Ciutadana.

—2 Les funcions de la Direcció General d’Atenció Ciutadana són les següents:

a) L’organització dels serveis centrals d’informació corporativa i la coordinació de les unitats administratives que en depenen.

b) La creació i l’aplicació de sistemes d’informació ciutadana basats en la interconnexió dels diferents departaments mitjançant la introducció de mitjans multimèdia i informàtics.

c) L’elaboració de criteris i el seguiment dels continguts que en matèria d’informació i atenció ciutadana desenvolupen els departaments en ordre als seus àmbits propis competencials.

d) L’elaboració de propostes i l’impuls de l’aplicació de les noves tecnologies de la informació i la comunicació en l’àmbit de l’atenció ciutadana de l’Administració de la Generalitat de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR