DECRET 155/1999, d'1 de juny, de modificació de l'estructura del Departament de Medi Ambient.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

DECRET

155/1999, d’1 de juny, de modificació de l’estructura del Departament de Medi Ambient.

La implantació del sistema d’intervenció de les activitats regulat en la Llei 3/1998, de 27 de febrer, de la intervenció integral de l’Administració ambiental, requereix de la corresponent estructura administrativa que, de forma eficaç i eficient, desenvolupi les tasques i funcions que se’n deriven. D’acord amb això, es fa necessari redefinir l’estructura de la Direcció General de Qualitat Ambiental, com a òrgan competent en matèria de prevenció i control integrats de la contaminació, i les funcions que té atribuïdes.

La Direcció General de Programació i Educació Ambiental ha dut a terme una important tasca en l’àmbit de l’educació, la informació i la formació ambientals i ha donat suport a la programació sectorial del Departament de Medi Ambient. L’experiència assolida en el desenvolupament de les tasques esmentades i la importància d’aquestes tasques aconsellen potenciar aquesta Direcció General tant a nivell organitzatiu com de competències. Així, en primer lloc, donat el contingut de les funcions que se li atribueixen, passarà a denominar-se Direcció General de Planificació Ambiental, amb una estructura orgànica adient, per a les tasques d’assessorament i propostes de criteris, més propera a les unitats de staff. Pel que fa a les seves atribucions, cal destacar que es potencien, entre d’altres, les seves funcions en l’àmbit de la planificació i la programació del Departament i dels seus organismes adscrits i també respecte de la promoció de criteris i instruments de gestió ambiental a les empreses.

La implantació de la Llei 3/1998 i la reestructuració de l’actual Direcció General de Programació i Educació Ambiental incideixen així mateix en l’àmbit de les funcions i competències que tenen atribuïdes les delegacions territorials del Departament de Medi Ambient. Per tant, per raó de donar una coherència en la reforma de l’estructura del Departament de Medi Ambient i per tal de donar compliment a l’esperit de la Llei abans esmentada, de potenciar i descentrar competències dels serveis centrals al territori, cal, així mateix, una reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Medi Ambient.

En conseqüència, d’acord amb el que disposa l’article 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller de Medi Ambient i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Direcció General de Qualitat Ambiental

Article 1

Funcions

Correspon a la Direcció General de Qualitat Ambiental l’exercici de les competències i funcions següents:

a) Realitzar estudis i formular propostes de plans territorials sectorials en l’àmbit de les seves competències.

b) Informar sobre els projectes de plans d’ordenació del territori i de plans generals d’urbanisme en l’àmbit de les seves competències.

c) La vigilància, la previsió i el control de la qualitat de l’aire i la formulació i la gestió dels plans i programes sobre protecció de l’ambient atmosfèric.

d) La formulació de propostes sobre normes de qualitat de l’aire, nivells d’emissió i prescripcions tècniques de les activitats potencialment contaminadores de l’atmosfera.

e) La formulació de programes operatius sobre la prevenció i el control integrats de la contaminació.

f) L’avaluació tècnica, la proposta i el seguiment dels programes d’atorgament de moratòries en les emissions.

g) Donar el suport necessari a la Ponència Ambiental i gestionar les sol·licituds d’autorització ambiental que se sotmeten al sistema d’avaluació d’impacte ambiental i les que siguin atribuïdes a la Direcció General i fer-ne el seguiment.

h) Disposar d’informació i fomentar la recerca, l’avaluació i l’aplicació de les millors tècniques disponibles.

i) Vetllar per l’ús racional dels recursos en matèria de medi ambient i coordinar les actuacions d’inspecció d’activitats amb incidència ambiental.

j) La gestió del sistema d’auditoria i gestió mediambiental i la gestió dels sistemes d’etiqueta ecològica europea i del distintiu de garantia de qualitat ambiental.

k) Definir, ordenar i validar les dades ambientals d’activitats i mantenir la seva actualització.

l) Acreditar les unitats d’informació dels ens locals i fer el seguiment i el control de la integració de la informació d’activitats subministrades per les unitats territorials del Departament de Medi Ambient, ens locals i dels sectors ambientals.

m) Subministrar la informació necessària per efectuar les comunicacions a què fa referència l’article 9.3 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer.

n) La gestió del sistema d’acreditació d’entitats ambientals de control, verificació i certificació.

o) Desenvolupar i gestionar el servei de meteorologia de Catalunya.

p) Resoldre els recursos interposats contra els actes i els acords dels òrgans jeràrquicament inferiors, quan li correspongui.

q) Imposar les sancions que li corresponguin d’acord amb la normativa aplicable.

r) Mantenir una base de dades actualitzada de la legislació ambiental sobre activitats, productes i serveis.

s) Ser l’òrgan ambiental competent per delegació del conseller de Medi Ambient en matèria d’intervenció administrativa d’activitats.

t) Qualsevol altra que li sigui atribuïda per la legislació.

Article 2

Estructura

La Direcció General de Qualitat Ambiental s’estructura en les unitats orgàniques següents:

a) Subdirecció General d’Intervenció i Qualificació Ambiental.

b) Subdirecció General de Qualitat de l’Aire i Meteorologia.

Article 3

Subdirecció General d’Intervenció i Qualificació Ambiental

3.1 Correspon a la Subdirecció General d’Intervenció i Qualificació Ambiental:

a) El suport al director general de Qualitat Ambiental.

b) Formular propostes de programes operatius sobre la prevenció i el control integrats de la contaminació.

c) La supervisió, la coordinació i el control d’execució de les atribucions i funcions atribuïdes a la Direcció General en matèria d’intervenció administrativa de les activitats de recerca i de qualificació ambiental.

d) Fer estudis i propostes per a la millora en l’eficiència de la gestió de les unitats administratives que en depenen.

e) Elaborar propostes de directrius i criteris del sistema d’avaluació d’impacte ambiental d’activitats.

f) Elaborar propostes de metodologia i estandardització de les actuacions dels sistemes de prevenció i de control d’activitats.

g) Establir la coordinació de les actuacions sectorials d’inspecció en relació amb la intervenció administrativa de les activitats amb incidència ambiental.

h) Coordinar les actuacions d’inspecció i control integrats de la contaminació quan intervinguin agents de les forces públiques i col·laborar amb la jurisdicció competent, quan s’escaigui.

i) Assessorar els ens locals i agents socials per a la implantació i el seguiment de la intervenció d’activitats i col·laborar-hi.

j) Formular propostes d’adequació i actualització de la legislació en matèria d’intervenció ambiental de les activitats i de qualificació ambiental.

k) Supervisar el sistema d’avaluació ambiental de plans d’ordenació territorial i urbanística.

l) Qualsevol altra que li encomani el director general.

3.2 De la Subdirecció General d’Intervenció i Qualificació Ambiental, en depenen les unitats administratives següents:

a) Servei de Prevenció i Control.

b) Servei de Qualificació Ambiental.

Article 4

Servei de Prevenció i Control

4.1 Correspon al Servei de Prevenció i Control:

a) Donar suport operatiu a la Ponència Ambiental.

b) Gestionar les sol·licituds d’autorització ambiental que siguin atribuïdes a la Direcció General per raó del nombre, la complexitat i la magnitud de les activitats, així com de les sol·licituds d’autorització ambiental sotmeses al sistema d’avaluació d’impacte ambiental.

c) Elaborar propostes de directrius d’homogeneïtzació i normalització documental del sistema d’intervenció integral ambiental i de directrius i criteris del sistema d’avaluació d’impacte ambiental.

d) Participar, quan s’escaigui, en les funcions d’avaluació d’incidència ambiental que es determinin en els instruments de planificació territorial i urbanística.

e) Assessorar els ens locals en matèria d’intervenció integral.

f) Elaborar propostes d’adequació de la legislació en matèria d’intervenció ambiental d’activitats.

g) Fer el seguiment de les accions de control de les activitats que són atribuïdes a la Direcció General i de les instal·lacions sotmeses a declaració d’impacte ambiental.

h) Elaborar l’informe tècnic en relació amb l’incompliment de les determinacions ambientals de les actes de control efectuades per les entitats ambientals de control que corresponguin a la Direcció General.

i) Instruir els expedients sancionadors en relació amb les activitats que són objecte d’inspecció i control de la Direcció General.

j) Coordinar les accions de control territorial establertes per les oficines de gestió ambiental unificades.

k) Elaborar propostes de criteris d’actuació, metodologia i estandardització de les actuacions de control ambiental d’activitats.

l) Formular criteris per a la coordinació de la inspecció...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR