DECRET 282/2000, de 31 d'agost, de reestructuració del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 3288, pàg. 16130, de 19.12.2000).

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyDecret

282/2000, de 31 d’agost, de reestructuració del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 3288, pàg. 16130, de 19.12.2000).

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

La nova configuració del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, derivada bàsicament del Decret 297/1999, de 26 de novembre, de creació i reorganització dels departaments de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, i del fet que, en matèria agrària, el Departament actua en la majoria dels casos com a Administració única, és a dir com a responsable de l’aplicació de les polítiques agràries i pesqueres que resulten de les directrius comunitàries, obliga a redefinir la seva estructura per tal de donar la resposta eficaç que el ciutadà espera.

El nou model organitzatiu respon a la necessitat d’assumir la responsabilitat que el Departament té en l’aplicació de les esmentades polítiques comunitàries, que tenen com a una de les seves expressions més directes la gestió dels ajuts i les subvencions que integren un important volum de recursos econòmics, i de la qual el Departament és el primer responsable davant les autoritats comunitàries.

Aquesta és una de les raons per les quals la interacció entre l’Administració i el ciutadà ha de ser directa i constant, de manera que el model organitzatiu reflecteixi clarament l’esmentada realitat que condiciona l’eficàcia de l’estructura la qual ha de permetre l’efectiva translació als destinataris de les línies polítiques definides.

Per això, el model organitzatiu que el Decret estableix s’orienta cap al ciutadà, els titulars d’explotacions agrícoles, ramaderes i pesqueres, la indústria agroalimentària i les organitzacions sectorials, i estableix els mitjans més adequats de comunicació per tal de clarificar el marc de relació i atendre les seves necessitats, així com per permetre l’aplicació de la normativa legal i de les polítiques concretes destinades a cadascun d’aquests col·lectius.

En aquest sentit, el nou model organitzatiu conté els instruments territorials que garanteixen l’eficàcia de la relació i per això les delegacions territorials i les oficines comarcals del Departament veuen incrementades les seves capacitats d’interlocució amb els ciutadans i amb els serveis centrals. Així mateix, les noves direccions generals tenen unes funcions concretes i més ben definides i tenen el suport de l’actuació de la nova Direcció General de Desenvolupament Rural que, de forma horitzontal, els dóna suport i assumeix globalment les tasques de gestió dels ajuts i les subvencions en les matèries pròpies del Departament.

Mitjançant la nova estructura es pretén aconseguir també una racionalitat i una simplicitat més grans en el funcionament del Departament, amb l’objectiu que pugui dissenyar i aplicar les polítiques públiques assignades d’acord amb els principis d’eficiència, desconcentració, descentralització i coordinació que han de regir l’actuació administrativa.

El Decret respon així mateix a la conveniència d’unificar en un text articulat la regulació del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, atès que actualment l’estructura dels diferents centres directius que l’integren estan establerts en una pluralitat de normes disperses que no faciliten la claredat i la seguretat jurídiques que els ciutadans demanden. Això no obstant, es manté la vigència del Decret 214/1999, de 27 de juliol, pel qual s’estructura la Direcció General de Pesca i Afers Marítims (DOGC núm. 2945, de 4.8.1999), en consideració a la seva recent aprovació, la qual justifica que no s’hi introdueixi cap tipus de modificació.

En conseqüència, d’acord amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat, a proposta del conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca i d’acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Estructura del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca

Article 1

Estructura del Departament

1.1 El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, com a titular del Departament, dirigeix, coordina i controla l’activitat d’aquest Departament i té les atribucions que estableix l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

1.2 Sota la direcció del seu titular, el Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca s’estructura en els òrgans següents:

a) El Gabinet del Conseller.

b) La Secretaria General.

c) La Direcció General de Desenvolupament Rural.

d) La Direcció General de Producció Agrària i Innovació Rural.

e) La Direcció General d’Indústries i Qualitat Agroalimentària.

f) La Direcció General de Pesca i Afers Marítims.

g) Les delegacions territorials del Departament, amb la dependència orgànica i funcional que estableix l’article 40.2 d’aquest Decret.

h) Les oficines comarcals del Departament, amb la dependència que estableix l’article 45.2 d’aquest Decret.

1.3 L’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries i l’Institut Català de la Vinya i el Vi es relacionen amb la Generalitat de Catalunya mitjançant la unitat directiva departamental competent per raó de la mateixa unitat del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.

1.4 Les societats Promotora d’Exportacions Catalanes, SA; Regs de Catalunya, SA, i Ens per al Cessament Agrari, SRL, es relacionen amb la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.

1.5 Els organismes i les empreses esmentats als apartats 3 i 4 d’aquest article es regeixen per les seves disposicions reguladores específiques vigents.

Capítol 2

Gabinet del Conseller

Article 2

Funcions i estructura del Gabinet del Conseller

2.1 Són funcions del Gabinet del Conseller, com a òrgan d’assistència del conseller, les següents:

a) El suport i l’assistència a les activitats del conseller.

b) El seguiment i la preparació de la informació per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i de les Corts Generals pel que fa al Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.

c) Les que directament el conseller li encomani en relació amb els mitjans de comunicació i amb el protocol dels actes públics del titular del Departament.

d) La direcció i la coordinació de les funcions pròpies de les unitats en què s’estructura el Gabinet del Conseller.

2.2 Del Gabinet del Conseller depenen els òrgans següents:

a) L’Oficina de Relacions Institucionals.

b) L’Oficina de la Secretaria del Conseller.

c) L’Oficina de Premsa.

d) L’Oficina de Protocol.

2.3 L’Oficina de Relacions Institucionals té les funcions següents:

a) La recerca de la informació necessària per donar resposta a les iniciatives del Parlament de Catalunya i de les Corts Generals pel que fa al Departament.

b) L’avaluació de l’adequació de les iniciatives parlamentàries del Parlament de Catalunya i de les Corts Generals a les línies d’actuació definides pel Govern.

c) El seguiment de l’activitat parlamentària de les altres institucions estatals i en tots els assumptes que interessin el Departament.

d) L’elaboració dels informes i l’assessorament en matèria de relacions institucionals al titular del Departament.

e) Qualsevol altre funció que, d’acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

2.4 L’Oficina de la Secretaria del Conseller té les funcions següents:

a) La coordinació i la realització de les tasques administratives de suport al titular del Departament.

b) L’assistència al titular del Departament en l’organització de la seva agenda d’activitats.

c) Qualsevol altra funció que, d’acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

2.5 L’Oficina de Premsa té les funcions següents:

a) La coordinació de les relacions amb els mitjans de comunicació.

b) L’anàlisi, la difusió interna i la repercussió del contingut informatiu dels diferents mitjans de comunicació.

c) La transmissió de notes de premsa i la preparació d’entrevistes i rodes de premsa.

d) La generació d’informació per als mitjans de comunicació.

e) L’elaboració dels informes que li siguin encarregats sobre aquest àmbit d’actuació.

f) Qualsevol altra funció que, d’acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

2.6 L’Oficina de Protocol té les funcions següents:

a) Les relacions amb la unitat competent en matèria de protocol de la Presidència.

b) La coordinació de les activitats de protocol, d’actes públics organitzats pel Departament i d’aquells en què hi participa.

c) L’assessorament i l’assistència en matèria de protocol al titular del Departament.

d) Qualsevol altra funció que, d’acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

2.7 Titulars dels òrgans d’assistència al conseller.

Els llocs de treball corresponents al cap del Gabinet del Conseller i als responsables de les quatre unitats que en depenen estan reservats a personal eventual d’acord amb el Decret 153/1987, de 4 de març, sobre personal eventual al servei de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

Capítol 3

Secretaria General

Article 3

Funcions i estructura de la Secretaria General

3.1 La Secretaria General del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca té les funcions que preveu l’article 13 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

3.2 El secretari general del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR